Hitman 2 Silent Assassin
Hitman serisinin ikinci oyunu olan Hitman 2 Silent Assassin rehberi yazımızda oyunun oynanışından geliştirilme sürecine kadar pek çok detayı derledik.
Hitman 2 Silent Assassin, IO Interactive tarafından geliştirilen ve Microsoft Windows, PlayStation 2, Xbox ve GameCube için Eidos Interactive tarafından yayınlanan gizlilik oyunudur.
Oyun, Steam çevrimiçi dağıtım hizmeti aracılığıyla Windows için yeniden yayınlandı ve daha sonra GOG.com aracılığıyla DRM'siz bir sürüm sunuldu. Hitman video oyun serisinin ikinci oyunu ve Hitman: Codename 47'nin devamı niteliğindedir.
Tek oyunculu hikaye bir kez daha Uluslararası Sözleşme Ajansı (ICA) için bir suikastçı olarak çalışan, genetiği geliştirilmiş bir insan klonu olan Ajan 47'yi konu alır. Codename 47 olaylarının ardından, 47 emekli olur ve bir kilisede huzurlu bir hayata başlar, ancak tek arkadaşı Rahip Emilio Vittorio bilinmeyen saldırganlar tarafından kaçırıldıktan sonra 47, izini bulma umuduyla ICA için çalışmaya devam eder.
Selefi gibi, Silent Assassin de mümkün olduğu kadar uzun süre fark edilmeden hedefleri ortadan kaldırmaya odaklanır. Oyun, birinci şahıs bakış açısı, düşmanları öldürmek yerine etkisiz hale getirme yeteneği ve birden fazla olası yaklaşıma sahip görevler sunar.
Silent Assassin, her açıdan selefine göre eleştirmenlerden genel olarak olumlu eleştiriler aldı. Oyun aynı zamanda ticari bir başarıydı, 23 Nisan 2009 itibarıyla 3,7 milyondan fazla kopya sattı ve bu da onu orijinal seride (2016'daki Hitman'dan önce) en çok satan Hitman oyunu yaptı.
Hitman 2 Silent Assassin Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Hitman 2, görev tabanlı oynanışa sahiptir ve isteğe bağlı olarak birinci şahıs görünümüne çevrilebilen üçüncü şahıs bakış açısıyla sunulur. Her seviyede, Ajan 47 adlı bir kiralık katil olan ana karaktere tamamlaması için bir dizi hedef verilir. Çoğu seviye, bir veya daha fazla kişinin öldürülmesini gerektirir. Görevlerin nasıl tamamlanacağı oyuncuya bağlıdır ve genellikle görevleri tamamlamanın çeşitli yolları vardır. Eylem odaklı, agresif bir yaklaşım yerine, hedefi sessizce yok etmek için içkiye zehir atmak gibi tuzaklar da kurulabilir. Bazı görevler, seviyeye özgü suikast olasılıklarına sahiptir.
Ajan 47, çevresine uyum sağlamak ve kısıtlı alanlara erişmek için aciz bir kişiden kılık değiştirebilir veya bunları çıkarabilir. Daha etkili bir şekilde uyum sağlamanın birçok yolu vardır; örneğin oyuncu, Rus askeri kılığında AK-47 saldırı tüfeği taşıdığından emin olabilir. Koşmak, tırmanmak ve kısıtlı yerlerde bulunmak endişe uyandırmanın diğer yollarıdır.
Şüphe çok yükselirse Ajan 47'nin kimliği ortaya çıkabilir ve kılık değiştirme artık hiçbir işe yaramaz. Seviye boyunca birden fazla kılık değiştirme arasında geçiş yapmak mümkündür.
Hitman 2, oyuncuya görevi nasıl tamamladıklarına bağlı olarak gizli-agresif bir eksende derecelendirilen, tamamlamayı başaran gizli bir oyuncu olan "Silent Assassin" arasında bir statü verildiği bir görev sonrası sıralama sistemi konseptini kullanır.
Oyun, oyuncuyu eleştirel düşünme ve problem çözme için ödüllendirerek, oyuncuyu oyunu basit bir nişancı olarak görmemeye teşvik eder. Birden fazla görevde "Silent Assassin" statüsüne ulaşmak, oyuncuyu bonus silahlarla ödüllendirir. Bu silahlar ve önceki seviyelerde bulunan öğeler, görevleri yerine getirmenin farklı yollarına izin verecek şekilde gelecekteki silahlara taşınabilir. Tüfekler ve pompalı tüfekler gibi büyük silahlar gizlenemez, bu nedenle oyuncunun ya silaha uygun bir kılık değiştirmesi ya da oyuncunun onu kullandığını kimsenin görmediğinden emin olması gerekir.
Hitman 2 Silent Assassin'de Eklenen Özellikler
- Fiber tel, dürbün ve pusula 47'nin cephaneliğinin kalıcı bir parçası ve her görevin başında satın alınması gerekmiyor. Ayrıca, pusula artık bir nesne yerine gösterge panelinin bir parçası oldu.
- Derecelendirmeler tanıtıldı. Her görevin sonunda gizlilik ve saldırganlık derecelendirilir. En yüksek derece olan Silent Assassin kazanılırsa, yeni bir silahın kilidi açılır.
- Harita artık siviller, gardiyanlar, polisler, VIP'ler ve hedefler dahil olmak üzere tüm AI hareketlerini gerçek zamanlı olarak gösteriyor. Ayrıca haritada gezinmeye yardımcı olmak için asansörleri, kapıları, merdivenleri, merdivenleri, ICA alım noktalarını ve ilgi çekici noktaları da gösterir.
- Anestezik, öldürücü olmayan yeni bir silah tanıtıldı. Düşmanları öldürmek yerine onları kısa bir süreliğine sakinleştirir.
- Golf sopası gibi ek yakın dövüş silahları tanıtıldı.
- Yakın çarpışmalarda 47, silahının dipçiğiyle düşmanları yere serebilir ve düşmanları öldürmeden sakinleştirmenin başka bir yolunu yaratabilir.
- 47, kompakt bir yerde veya merdivenlerde fiber tel kullanırken hedefin boynunu kırabilir.
- 47'nin alçak bir nesnenin arkasına saklanmasına izin veren çömelme yeteneği tanıtıldı.
- 47 artık geriye doğru koşabilir, bu da hareketi daha akıcı ve oyuncu dostu hale getirir.
- Ayrıntılı istatistikler her görevin sonunda gösterilir.
- Serbest bakış görünümünün yerini alan birinci şahıs modu tanıtıldı.
- Artık bir kapının kilidinden bakmak mümkün.
- Kilitli kapıları seçme özelliği mevcuttur.
- Önceki görevlerden toplanan silahlar sonraki görevlerde mağaza menüsünün yerine kullanılabilir.
- Görevlerin çoğunda Diana, görevi tamamlamasına yardımcı olmak için 47 ile konuşur.
- HUD'daki sağlık ölçerin yanında bir çubuk olan şüphe ölçer tanıtıldı ve bu, 47'nin ne kadar şüphe topladığını gösteriyor. Daha etkili bir şekilde harmanlamanın birçok yolu vardır. Şüphe çok yükselirse 47'nin kimliği açığa çıkabilir.
Hitman 2 Silent Assassin Hikayesi
Hitman Codename 47 olaylarının ardından iki adam, Ajan 47'nin yaratıcısı Dr. Ort-Meyer'in Romanya'daki tesisinde yaptığı katliamı araştırır. İçlerinden biri, olayların video görüntülerinde eski suikastçıyı tanır ve onu "kiralamaları" gerektiğine karar verir.
Bu arada, varlığına dair tüm kanıtları sildikten sonra emekli olan 47, Peder Emilio Vittorio'ya ait bir Sicilya kilisesinde mütevazi bir bahçıvan olarak yeni bir hayat sürer. Bir gün, 47, geçmişi için af dilemek üzere itirafa gittikten sonra, bir grup kimliği belirsiz adam kiliseye gelir ve Vittorio'yu kaçırır ve arkalarında 500.000 dolar talep eden bir fidye notu bırakır.
Böyle bir meblağı ödeyemeyen 47, yardım için eski işverenleri olan Uluslararası Sözleşme Ajansı'na (ICA) başvurur. Organizasyon, 47'nin kendileri için birkaç sözleşmeyi tamamlaması karşılığında yardım etmeyi kabul eder. 47, kaçırma olayının yerel Mafya tarafından yapıldığını öğrenip bunu yapan kişiyi öldürse de Vittorio'yu bulamaz ve ICA'ya olan borcunu ödemek zorunda kalır. Görevleri onu Rusya, Japonya, Malezya, Afganistan ve Hindistan'daki çeşitli yerlere götürür ve her biri müşterisi için önemli bir eşya toplamayı gerektirir. Zamanla, öldüğünü sandığı Vittorio'yu aramaktan sonunda vazgeçer.
Son hedefini ortadan kaldıran 47'ye, ICA tarafından Vittorio'nun kaçırılmasının Arkadij Jegorov'un (47'nin beş genetik bağışçısından biri ve ilk oyundaki hedeflerinden biri) kardeşi Sergei Zavorotko tarafından 47'yi emeklilikten çıkarmak için düzenlendiği bilgisi verilir. 47, Vittorio'yu kilisesine geri götüren Sergei'nin peşine düşer, onu ve adamlarını öldürür. Ruhu için endişelenen Vittorio, 47'ye şiddet yolundan vazgeçmesi ve iyi bir yaşam sürmesi için yalvarır ve ona tespihini verir. Ancak iç huzuru bulamayan 47, tespihi kilisenin kapısına bırakır ve resmi olarak ICA'ya döner.
Hitman 2 Silent Assassin Geliştirilme Süreci
Eleştirmenlerin ilk oyunla ilgili yaptığı en kötü yorumlardan biri, zor oynanışa sahip olması ve düşmanca doğası nedeniyle çoğu oyuncu için erişilemez olmasıydı.
Oyunun yapay zekasında iyileştirmeler yapıldı ve birçok seviye daha küçük ve daha odaklı hale getirildi. İkinci güncellemede, düşmanları sessizce alt etmek için kloroform ve rakipleri sessizce öldürebilecek bir tatar yayı da dahil olmak üzere ek öğeler mevcut olacaktı.
Oyunun hikayesi, ilk oyunun olaylarından sonra geçecekti. PC Gamer, Hitman 2 için planlanan değişiklikleri duyduktan sonra Aralık 2001'de "Hitman 2'nin selefinden dilediğimiz her şey geliyor" dedi.
Hitman 2 Silent Assassin Hakkında İlginç Bilgiler
- Silent Assassin, HITMAN™ 2'nin 2018 sürümüne kadar Hitman serisinin tek numaralı devam oyunuydu.
Birkaç yıl sonra Hitman 3 Nintendo Switch'te piyasaya sürülene kadar, bir Nintendo platformunda (Nintendo GameCube) piyasaya sürülen tek Hitman oyunudur. - Oyunun yalnızca PlayStation 3 sürümü İspanyolca dil desteği ile birlikte gelir.
Diğer Hitman oyunlarına dair detaylı bilgiye aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.