Hitman 3

Hitman 3, IO Interactive tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir 2021 gizlilik oyunudur. Hitman serisinin sekizinci ana bölümü ve World of Assassination üçlemesinin üçüncü ve son girişi olan 2018 video oyunu Hitman 2'nin devamı niteliğindedir. Hitman'da başlayan olay örgüsünü sonlandıran tek oyunculu hikaye, dünya işlerini kontrol eden ve 47'nin yaratılışından ve yetiştirilmesinden kısmen sorumlu olan gizli örgüt Providence'ın liderlerini avlarken, suikastçı Ajan 47 ve müttefiklerini takip ediyor.

Oyun, 47'nin ortamındaki etkileşimli öğelere odaklanarak üçüncü şahıs bakış açısıyla sunulur. Serideki önceki girişler gibi, oyun 5'i açık uçlu büyük sanal alan seviyeleri olmak üzere 6 seviyeye sahiptir. Ajan 47, suikast fırsatlarını keşfetmek için her haritada serbestçe dolaşabilir. Oyuncu, yeni öğelerin kilidini açmak için her görevdeki zorlukları tamamlayabilir.

Hitman 3, 20 Ocak 2021'de Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Stadia ve Nintendo Switch (bulut oyunları aracılığıyla) için dünya çapında piyasaya sürüldü. Oyun, seviyesi için övgülerle olumlu eleştiriler aldı. tasarım ve atmosfer, gizlilik mekaniği ve 47'nin yetenekleri. Bazı eleştirmenler onu serideki en iyi giriş olarak nitelendirdi ve tüm zamanların en büyük gizlilik oyunlarından biri olarak gösterildi. Hitman 3, serideki ticari olarak en başarılı oyundu. 2021 Altın Joystick Ödülleri'nde "Yılın PC Oyunu" dahil olmak üzere çeşitli ödüller kazandı.

2023'te IO, Hitman 3'ü yeniden markalaştırdı ve daha önce Stadia sürümünde kullanılan Hitman: World of Assassination oyununu çağırmaya başladı. Bu yeniden markalandırma, Hitman 3 sahiplerine ücretsiz olarak sunulan ilk iki Hitman oyununu ve "Freelancer" adlı yepyeni bir oyun modunu içeriyordu.[1]

Hitman 3 Oynanışı - Nasıl Oynanır?

Hitman 3, selefleri gibi üçüncü şahıs bakış açısıyla oynanan bir gizlilik oyunudur ve oyuncular bir kez daha suikastçı Ajan 47'nin kontrolünü üstlenirler. Oyunda 47, çeşitli yerlere seyahat eder ve sözleşmeli suikastlar gerçekleştirir, son ikisinin hikayesi devam eder. oyunlar. Temel oyunda altı yeni konum bulunuyor: Dubai, Dartmoor, Berlin, Chongqing, Mendoza ve Carpathian Dağları, Romanya.[2][3] Hitman veya Hitman 2 sahipleri haritaları, seviyeleri ve ilerlemelerini Hitman 3'e aktarabilirler.[4]

Hitman 3'teki yeni konumlar, seriye yeni bir oyun özelliği olan kalıcı kısayolları içeriyor. Her aşama, yalnızca bir taraftan kilidi açılabilen, başlangıçta kilitli birkaç kapı içerir; kilidi açıldıktan sonra, bu kapılar gelecekteki tüm oyunlarda açık kalarak başlangıçta kapalı olan konumlara daha hızlı ulaşılmasını sağlar.[5] Hitman 3, fotoğraf çekmek için kullanılabilen ve belirli haritalarda kapı açmak gibi oyun oynama amaçları için kullanılabilen, varsayılan olarak kullanılabilen yeni bir kamera öğesi ekledi.[6] Oyundaki bir başka yeni özellik de, oyuncuların kapıları ve kasaları açmak için dört basamaklı kodları bulup manuel olarak girmeleri gereken sayısal tuş takımlarıdır.[7]

Oyun, geriye dönük uyumluluk yoluyla PlayStation 5 desteğiyle PlayStation 4 sürümünde PlayStation VR uyumluluğuna sahiptir.[8] PC'de VR desteği 20 Ocak 2022'de eklenmiştir. VR işlevi, önceki iki girişten içe aktarılan seviyeler için geriye dönük olarak uygulanır. [9] Hitman 2'den farklı olarak çok oyunculu mod yoktur, Sniper Assassin yalnızca tek oyunculudur ve Ghost Modu tamamen kaldırılmıştır.[10]

Hitman 3, bir oyuncunun serideki tüm haritalarda en fazla beş hedef seçebileceği, belirli öldürme yöntemleri gibi kurallar ve komplikasyonlar ekleyebileceği ve sözleşmelerini diğer oyuncularla paylaşabileceği Sözleşmeler Moduna sahiptir. Belirli bir konudaki topluluk sözleşmelerinden bir seçki (örneğin Seasons of Sin[11] sırasında) veya belirli oyun yayınları ya da Kinda Funny[12] veya Eurogamer gibi YouTube kanalları tarafından yapılan sözleşmeler olabilen 'Öne Çıkan Sözleşmeler' düzenli olarak eklenir. .[13] Oyun, geliştiriciler tarafından oluşturulan ve oyuncu her aşamayı tamamladıkça giderek zorlaşan çok aşamalı sözleşmeler olan "Yükseltmeler" olarak bilinen yan görevlere sahiptir.[14]

Hitman 3, yalnızca bir kez denenebilen, zaman sınırlı görevler olan "Elusive Targets" özelliğine sahiptir. 20 Ocak 2022'de IO Interactive, "Elusive Target Arcade" adlı yeni bir oyun modu ekledi. Bu, kullanıcıların sırayla ortadan kaldırılması gereken bir dizi önceki Elusive Target'tan oluşan her bir sözleşmeyle 'Arcade Sözleşmeleri' oynamasına olanak tanır. Her sözleşmenin, oyuncunun stratejilerini değiştirmesini gerektirebilecek bir komplikasyonu vardır. Oyuncular, sözleşmeleri tamamlayarak ödül kazanabilir, ancak oyuncu bir sözleşmeyi geçemezse, yeniden denemeden önce 12 saat beklemesi gerekir.[15]

Hitman 3 Hikayesi

Hitman 2 olayları sırasında, profesyonel suikastçı Ajan 47 ve yardımcısı Diana Burnwood, Uluslararası Sözleşme Ajansı'ndan (ICA) ayrıldı ve şirket yöneticileri, politikacılar ve sanayicilerden oluşan gizli bir ittifak olan Providence'ı yok etmek için haydut paralı asker Lucas Gray ile güçlerini birleştirdi. siyasi, askeri ve ekonomik nüfuz sahibi. 47 ve Gray, ikisini de suikastçıya dönüştürdüğü için Providence'tan intikam almaya çalışırken Diana, cinayetleri 47'nin gerçekleştirdiğinden habersiz ailesinin ölümüyle motive olur. Üçlü, Providence'ı kontrol eden üç Ortağı tanımlayan, Constant olarak bilinen Providence aracısı Arthur Edwards'ı kaçırdı: Carl Ingram, Marcus Stuyvesant ve Alexa Carlisle. Ancak Edwards daha sonra esaretten kurtuldu ve Ortakların kurumsal varlıklarına kendisi için el koydu.

47 ve Gray birlikte çalışarak, dünyanın en yüksek gökdeleni olan Scepter'ın açılışı sırasında Dubai'de Ingram ve Stuyvesant'ı ve İngiltere, Dartmoor'daki atalarından kalma malikanesinde Carlisle'ı ortadan kaldırır. Ortakların ölümünün ardından Edwards, Providence'ın kontrolünü üstlenir ve Gray ile Diana'yı ele geçiren paralı askerleri görevlendirir. Gray, 47'sinin yakalanmamasını sağlamak için intihar eder.

47, Grey'in diğer tek güvenilir müttefiki olan bilgisayar korsanı Olivia Hall ile Berlin'de buluşmayı ayarlar. ICA'nın onları takip ettiğini keşfeden 47 kişi, onu ortadan kaldırmak için gönderilen birkaç ICA ajanını öldürür ve Hall, suçlarını halka ifşa ederek ICA'yı kesin olarak durdurmaya karar verir. 47, Çin'in Chongqing kentindeki ICA veri depolama tesisinin gözetmenleri olan Hush ve Imogen Royce'u ortadan kaldırarak Hall'un kendisinin ve Diana'nın tüm kayıtlarını silerek ICA'nın tüm operasyonel verilerini çalmasına ve yayınlamasına izin veriyor. ICA geri dönülmez bir şekilde tehlikeye atılır ve dağıtılır, 47'nin profesyonel bir suikastçı olarak kariyeri sona erer.

Bu arada Edwards, Diana'yı Constant olarak onun yerine geçmesi için dönüştürmeye çalışır ve onun ailesini öldürdüğünü ifşa ederek 47'ye ihanet etmesini ister. Diana, görünüşe göre her iki tarafı da ikiye katlıyor ve Edwards'ın teklifini kabul ederken, 47'yi Mendoza, Arjantin'deki bir Providence üyeleri toplantısına davet ediyor ve burada Diana'nın halefine karşı çıkan tek kişi olan Tamara Vidal ve Don Archibald Yates'i ortadan kaldırması talimatı alıyor. kontrolü ele geçirdikten sonra örgütü dağıtmak. 47'nin talimatlarını yerine getirirken, 47'nin Diana'ya olan uzun süreli güveni, ailesinin öldürülmesinin intikamını almak için onu zehirle etkisiz hale getirince sarsılır.

Bir rüyada, Gray'in bir vizyonu 47'yi Diana'nın ona ihanet etmediğine, bunun yerine Edwards'ı ulaşabileceği bir yere getirmeye yardım ettiğine ikna eder. 47, Karpat Dağları'ndan geçen bir trende hapsedilmiş olarak uyanır ve Edwards da gemidedir. Edwards, hafızasını bir serum enjeksiyonuyla silerek 47'yi Providence için bir suikastçı yapmaya niyetlense de, 47 serbest kalır, ya Edwards'ı öldürür ya da ona serum enjekte eder ve vahşi doğaya kaçar. Bu arada Diana, Constant olarak gücü üstlenir ve Providence üyelerinin büyük küresel şirketlerdeki liderlik pozisyonlarından tasfiye edilmesini yasalaştırarak Providence'ın güç yapısını ortadan kaldırır.

Bir yıl sonra 47, Diana ile yeniden bağlantı kurarak aramasının izini sürerek karda tenha bir kulübeye gider, ancak Diana'nın artık orada kalmadığını fark eder. 47 sonunda kabinde kendisine bırakılan bir telefonla Diana ile iletişim kurar. İkili, küresel seçkinleri kontrol altında tutmanın bir yolu olarak suikastçı ve idareci olarak eski rollerine geri dönmeyi toplu olarak kabul eder, ancak artık ICA ile bağları olmayacak ve bu onları fiilen Serbest Çalışan yapacaktır.

Alternatif bir sonda, 47, Edwards'la yüzleşirken kendine serum enjekte ederse, bayılır ve daha sonra yastıklı bir odada uyanır, Edwards'ın ona "Uyan. Uyan, arkadaşım. Bir günün şafağı" diyen sesiyle karşılanır. yeni bir gün ve yapacak işlerin var"—Hitman'ın açılışına benzer: Codename 47.

Hitman 3 Geliştirilme Süreci

Oyun, 11 Haziran 2020'de PlayStation 5 tanıtım etkinliğinde "Death Awaits" sloganıyla duyuruldu.[16] Oyunun ilk yeri olan Dubai de aynı gün ortaya çıktı.[17] Geliştiriciler, oyunun üçlemenin önceki bölümlerinden "çok daha olgun, ciddi ve daha karanlık" olacağını belirtti. İlk Hitman'daki gibi tamamen animasyonlu ara sahnelerin, Hitman 2'nin ara sahneleri için hareketsiz görüntüler kullandıktan sonra geri döneceği doğrulandı.[18] Platformda Hitman ve Hitman 2 oynamak için bir merkez görevi gören Hitman: World of Assassination adlı Stadia sürümü 14 Temmuz 2020'de duyuruldu.[19][20] Bu sürüm, Stadia'nın, oyuncuların "oyun durumlarını" paylaşmasına olanak tanıyan ve başkalarının, henüz kilidini açmamış olsalar bile, aynı öğelerle ve başlangıç ​​konumuyla aynı sözleşmeyi oynamasına olanak tanıyan "Durum Paylaşımı" özelliğinin ilk sürümüydü.[21] 28 Ekim 2020'de bir Nintendo Direct sırasında oyunun bulut akış teknolojisi aracılığıyla Nintendo Switch'e geleceği duyuruldu.[22][23] PlayStation VR için çıkacak bir VR modu, 6 Ağustos 2020'de bir PlayStation State of Play canlı akışı sırasında duyuruldu.[24][25]

İkinci konum olan Dartmoor, 26 Ağustos 2020'de IO Interactive'in Epic Games Store ile PC sürümü için 12 aylık bir münhasırlık dönemi imzaladıklarını doğrulayarak "bağımsız bir stüdyo olarak Epic ile ortaklığımızın bize Hitman 3'ü tam olarak hayal ettiğimiz gibi yaratma ve oyunu doğrudan oyuncularımıza kendimiz yayınlama özgürlüğü".[26][27] Chongqing lokasyonu 24 Kasım 2020'de[28] ve son 3 lokasyon 11 Ocak 2021'de açıklandı.[29] IO Interactive, oyunun PlayStation 5 ve Xbox Series X gibi konsollarda saniyede 60 kare hızında 4K çözünürlükleri destekleyeceğini doğruladı. Açılış sinematiği 15 Aralık 2020'de yayınlandı.[30]

Hitman 3'teki Yerler

Oyundaki her konum, ekibin seviyenin temalarını tanımlayacak bazı anahtar kelimelere ve ifadelere karar vermesiyle başladı[31] ve oyun direktörü Mattias Engström bir röportajda her seviyenin nereye kurulacağına dair kararın istedikleri yerden geldiğini söyledi. duygular ve hikaye o konumda olmak.[32]

Dubai
Engström, Dubai'deki açılış görevi için seviye tasarımcılarına ve sanatçılara "davetkar bir başlangıç", "açık ve havadar" ve "dünyanın tepesinde" (oyundaki görevin adı budur) gibi ifadeler verdi.[31 ] Engström, anahtar kelimelerin ve görev adının yalnızca ortama atıfta bulunmadığını, aynı zamanda "her şeyin yolunda gittiği bir hikayede ivmeye sahip olduklarını. Bunu, görevin renklerinde ve genel hissinde görebilirsiniz" şeklinde açıklıyor.[33 ] Geliştirme sırasında ekip, seviyenin "vertigo" ve "dikeylik" anahtar kelimelerini karşılamadığını ve oyuncuya devasa bir gökdelenin tepesindeymiş hissini verdiğini hissetti. Sonuç olarak, görevin başlangıcı, oyuncunun artık atriyuma çıkan asansörden başlamaması ve bunun yerine gökdelenin dışından başlayıp içeri girmesi gerekmesiyle değişti.[34] IO Interactive'in sanat yönetmeni ve lider çevre sanatçısı, referans materyali toplamak için geliştirme sürecinin başlarında Dubai'yi ziyaret etti.[35]

dartmoor

Dartmoor, "sırlarla dolu bir ev", "uğursuz" ve "savunmasız" gibi ifadeler üzerine kuruluydu.[31] Konak ayarına geliştirme aşamasında oldukça erken karar verildi ve Agatha Christie romanları gibi polisiye romanlardan esinlenen gotik bir tasarıma sahip.[36] IO'daki geliştiriciler uzun süredir bir cinayet-gizem seviyesi yaratmak istemişlerdi, ancak geliştiricilerin katilin her seferinde değişip değişmemesi gerektiği ve gizemi oyuna nasıl bağlayacağı gibi şeyleri sorgulamasıyla bu fikir her zaman çok göz korkutucuydu.[34] Screen Rant ile yaptığı bir röportajda Engström, fikrin nasıl sıkışıp kaldığını anlatıyor "çünkü bu bir bakıma Hitman'in özü değil, rol oynamak, kılık değiştirmek ve fanteziyi yaşamak, bu çekirdek bir Hitman fikri. bu üçleme".[33] Bu, üçlemenin son girişi olduğu için ekip, daha önce yapamadıkları veya yapmaktan korktukları cinayet-gizem gibi bu fikirlerin birçoğunu gerçekleştirme fırsatını değerlendirmeye karar verdi. Engström, bu özgüvenin, üçlemeyi geliştirirken "araçlarda ustalaşmanın yanı sıra bir görevi nasıl tasarlayacaklarından" kaynaklandığını söylüyor.[35] IO, Ajan 47'nin gerçekçi bir şekilde muhtemelen bir cinayeti çözmek için zamanını boşa harcamayacağının farkındaydı, ancak fikrin çok eğlenceli olduğunu düşündüler.[37]

Bir cinayet gizemi, ekibin Providence hakkında içgörü sağlamak olan hedeflerinden birini daha gerçekleştirmesine izin verdi. Bu, oyuncunun ipuçlarını keşfedip şüphelileri sorguya çekerken Carlisle ailesinin arka planını öğrenmesiyle yapıldı.[36] Fikrin işe yaraması için, dedektif kılık değiştirmesinin, oyuncunun tespit edilmekten kaçınması gereken çoğu Hitman seviyesinin aksine, seviyenin çoğuna ücretsiz erişime sahip olması gerekiyordu, Engström Game Informer'a "Bir Hitman oyunu düşünmüyorum" dedi. eğlenceli olması için zor olması veya bir seviyenin zor olması gerekiyor. Buna gerek yok ve bence bunu İngiltere'de oldukça iyi kanıtladık".[34]

Bir cinayet gizeminin doğrusal yapısı, yeniden oynanabilirlik ve oyuncu özgürlüğü tasarım ilkeleriyle çatıştığı için IO'nun bazı mekaniklerini ve anlatım yollarını yeniden düzenlemesine neden oldu. Ekip, rastgele suçluları kullanmayı denedi, ancak olabildiğince derin bir anlatı oluşturmak için mücadele etti ve bunun "olay örgüsünün kurallarına [ed] karıştığını" gördü.[36] Tekil sabit hikayeye rağmen Engström, "tekrar oynanabilirlik var, çünkü her şeyin nasıl bağlantılı olduğunu gerçekten anlamak için onu birçok kez oynamanız gerekiyor" diyor.[34] Oyuncu, farklı sonuçlara yol açan farklı karakterleri suçlamak için kanıt toplayabilir. İstihbarat sisteminin, oyuncuların bilgileri daha kolay takip etmesini sağlamak için organize kategoriler halinde yeniden tasarlanması gerekiyordu. İpuçlarının doğrusal olmayan bir şekilde bulunacak şekilde tasarlanması gerekiyordu.[37]

Görevin ilk versiyonu, oyuncuya odaları keşfetme ve insanlarla konuşma konusunda tam özgürlük tanıyordu, ancak oyuncu tam olarak kiminle konuşabileceğini veya hangi odaların alakalı olduğunu bilmiyordu. Kıdemli düzey tasarımcı Toke Kreinart, The Washington Post'a yanıt olarak nasıl "kör kuvvet yaklaşımını benimsediğini ve alakalı olan herkese ve her yere küçük bir simge koyduğunu" ancak oyun testçilerinin her birini dolaşacağı için bunun "aslında o kadar eğlenceli olmadığını" anlatıyor. tüm istemlerle etkileşime giren simge. Nihai görev, oyunculara rehberlik etmek için daha ince yollar kullanıyor; örneğin, personel ve gardiyanlar arasındaki konuşmalar, oyuncuların hikayeye girmesini kolaylaştırmak için kasıtlı olarak yerleştirilmiştir. Bir odadan geçen bir rüzgar esintisi veya dalgalanan kağıdın sesi gibi ses ipuçları da oyuncuyu ipuçlarına doğru doğru yöne yönlendirmek için kullanılır. Oyuncudan kendilerini cinayetle suçlamaları halinde gerçek suçluyu öldürmesinin isteneceği ikincil bir hedefin eklenmesi düşünüldü ancak kesildi. Bunun nedeni, zaten seviyede bulunan çok miktarda içerik ve ayrıca tüm hedefler tamamlandığında seviyenin havasının değişmesi nedeniyle hikaye nedenlerinden kaynaklanıyordu.[36][37]

Ekip, Knives Out filmini (Dartmoor eleştirmenler tarafından karşılaştırılmıştır) izlemeye gitmeden önce bir süredir Dartmoor üzerinde çalışıyordu ve filme referans olarak seviyeye bir beyzbol topu dahil etmeye karar verdi.

Berlin

Berlin görevi, "yalnızlık" ve "izolasyon" anahtar sözcüklerine dayanıyordu ve soğuk bir açılış içeriyor ve diğer Hitman seviyelerinde bulunan rehberli görev hikayelerinin hiçbirini içermiyor. Engström, bu seviyede nasıl "47'nin kendi misyonunu ilk kez tanımladığını" anlatıyor.[31] Açılışta yer alan orman, katın ana bölümünde bulunan rave ile tezat oluşturacak şekilde soğuk ve izole olacak şekilde kasıtlı olarak tasarlandı.[35] Berlin, birincil hedef Ajan Montgomery (seviyede koruması olan tek ajan) ve diğer ajanların isteğe bağlı hedefler olduğu tipik bir Hitman seviyesi olarak başladı. Ancak daha sonra, seviyeyi keşfetmeleri için onlara daha fazla özgürlük sağlamak için hedef seçiminin tamamen oyuncuya bırakılmasına karar verildi. Başlangıçta, 10 ajanın tümü, tıpkı diğer seviyelerdeki hedefler gibi oyunun içgüdü modunda görünecekti, ancak bunun ilk oyun için çok zor olduğu görüldü. Bu, oyuncunun oyun mekaniğinin seviye etrafındaki ajanları bulması ve tanımlaması gerekmesine neden oldu. Oyuncunun bir "atıştırmalık hedefi" öldürdüğü giriş sekansı, bu konsepti oyuncuya tanıtmak için tasarlandı. Ajan 47'nin yardımcısını dinlemek için bu ilk ajanın kulaklığını çalması, Diana veya Olivia gibi tipik bir yöneticinin olmadığı bir seviyede oyuncuya bilgi güncellemesi için bir yol sağladı.[38] Hedef belirleme ve bilgilerin oyuncuya nasıl sunulacağı gibi özelliklerin geliştirilmesi nedeniyle Berlin, oyunda yapılması en pahalı seviyeydi.[35]

Berlin, üçlemede kilitlenmek yerine oyuncuya karşılık verecek silahlı hedeflerin yer aldığı ilk seviyedir. Bu mekaniğin oyuncu için fazla cezalandırıcı olmadığından emin olmak için birçok geliştirme gerekiyordu. Önceki sürümlerde, hedefler Ajan 47'yi fark ederlerse onu vurmak için hemen silahlarını çekerdi ve bu da oyuncuların neredeyse her zaman ölmesine neden olurdu. Zorluğa ek olarak, hedefler başlangıçta çiftler halinde dolaşıyordu. Bir hedef oyuncuyu tespit ederse, diğer tüm hedefleri o konuma gelmeleri için çağıracakları bir özellik prototipi oluşturuldu. Bununla birlikte, daha gerçekçi olmasına rağmen, seviye tasarımcısı Bjarne Christiansen'in "bir hedef sizi görüyor ve sonra birdenbire tüm hedefleri aynı konumda buluyorsunuz ve görevi bitiriyorsunuz" açıklamasıyla bu fikrin seviyeyi aştığı görüldü.[ 38]

IO, Berlin gece kulübündeki çılgınlığı ve müziği özgün kılmak için çok çaba harcadı.[31] Görevin ana seviye tasarımcısı Berlin'de yaşıyor ve seviye için referans fotoğrafları çekme ve ses kaydetme gibi konum araştırmaları yaptı.[35] Hitman 3 bestecisi Niels Bye Nielsen, diğer kaynaklardan parçalar kullanmak yerine, seri için bir ilk olan çılgın müzik gibi oyunda yer alan tüm ek müzikleri yazdı. Kalabalık NPC'leri, dans hareketlerini, oluşan müziğe yanıt olarak ayarlamak üzere programlanmıştır. Baş oyun tasarımcısı Sidsel Hermansen, Game Informer'a eskiden nasıl çok övgüler yağdırdığını ancak COVID-19 salgını nedeniyle bunu yapamadığını anlattı. Kulübü VR'de deneyimlemenin "aslında bir tür hatırlatma olduğunu. Oraya gidebilmek güzel bir şeydi" diyor.

Çongçing

Chongqing, yeni su efektlerini tanıtıyor, çünkü yağmur damlaları Ajan 47'ye çarpacak ve kıyafetlerini ıslatarak oyuncunun kendini kaptırmasına katkıda bulunacak. Konum, seviyede bulunan neon aydınlatma nedeniyle Hitman 3'ün iyileştirilmiş aydınlatmasını ve yansımalarını sergiliyor.[39] Şiddetli yağmur, Engström'ün Chongqing'de "son 20 yıldır tetikçi olarak kim olduğunuzu temelde öldürüyorsunuz" dediği görev sırasında hikayenin tonuna uyacak şekilde tasarlandı.

mendoza

Mendoza konumu, IO Interactive'in Arjantin'i Hitman serisinde tasvir etmeye yönelik ilk girişimiydi. Seviye için orijinal iki fikir, "Buenos Aires'te geçen bir tango yeri" veya Güney Afrika'da bir üzüm bağıydı. Her iki fikir de birleştirildi ve Mendoza, "Arjantin'in uluslararası alanda en çok tanınan şarap bölgelerinden biri" olması nedeniyle nihai varış noktası olarak seçildi. Şirket, şarap yapım sürecini göstermek ve Arjantin kültürünün tango ve mate içmek gibi yönlerini doğru bir şekilde tasvir etmek için otantik görünümlü arazi ve bitki örtüsü ile kurgusal bir yer yaratmak için büyük çaba sarf etti. IO Interactive'in ortak yapımcısı Pablo Prada Arjantinli olduğu için seviyenin birçok yönü hakkında bilgi verdi. Gerçek hayattaki Villavicencio Tabiatı Koruma Alanı, seviyenin mimarisi için bir ilham kaynağıyken, tango animasyonları için profesyonel dansçılar tutuldu ve müzik hakkında danışıldı. Seviyede bir asado barbekü çukuru bulunmaktadır.[41]

Mendoza'nın özgünlüğündeki en büyük uzlaşma, yeni NPC diyaloğunu otantik Arjantin aksanlarıyla kaydetmek yerine, Kolombiya ve Meksika aksanlarıyla kaydedilmiş mevcut oyuncu olmayan karakter (NPC) diyaloğunu yeniden kullanma kararıydı. IO Interactive'e göre bunun nedeni zaman ve bütçe kısıtlamaları ve COVID-19 salgınının ek komplikasyonuydu. Şirket, Chongqing konumu için uygun seslendirme ekibini sağlamaya odaklanmayı seçti.[40]

Ajan 47'nin idarecisi Diana Burnwood, Mendoza görevinde dizide ilk kez yüz yüze görünüyor. Görevin sonunda 47, tango için dans pistinde Diana ile tanışır. IO, atmosferi korumak ve hikaye anlatımını baltalamamak için oyuncunun kıyafet seçimlerini bu belirli an için sınırlandırmayı seçti. Bu karar hakkında Polygon ile konuşurken Engström, "Oyunda Diana var; dans pistinde tango yapacaklar. Yol boyunca buna saygı duyacağız" diyor.[42] Sırasıyla Ajan 47 ve Diana'nın seslendirme sanatçıları David Bateson ve Jane Perry, tango sahnesini dizideki en sevdikleri Ajan 47 ve Diana etkileşimi olarak adlandırdılar.[43]

Karpat Dağları

Karpat Dağları'ndaki bir trende geçen son seviye ile amaç, Engström'ün Polygon'a tanımladığı gibi "üçlemenin kapanışını oluşturan, anlatısal olarak yönlendirilen bir set parçasına" sahip olmaktı. Tren, 47 için bir metafor olarak tasarlandı. hayatını "başkaları tarafından belirlenen bir yolu izleyerek" geçirmek, sonunda trenden inmesi 47'nin hikayenin sonunda bir kiralık katil olarak geçmişini geride bırakmasının simgesi. Geliştiriciler, tren seviyesinin tartışmalı olabileceğinin farkındaydı, ancak En sonunda Engström, "Okudum, duydum ve eleştirileri ve geri bildirimleri anlayabiliyorum. Ama, bilirsiniz, istediğimizi ve yapması gerektiğini düşündüğüm şeyi yaptı".[42] Bir röportajda yönetici yapımcı Forest Swartout Large, bu seviyenin daha fazla "ray üzerinde" olmasına rağmen oyuncuya nasıl hala seçenekler sunduğunu anlatıyor. "aksiyon tarzında, silahlar patlıyor" gibi davranarak tüm düşmanları alt edebilirler veya bunun yerine gizlice geçmek için gizlilik kullanabilirler.[44]

Ambrose Adası

Ambrose Adası, 2. Yıl Güncellemesinin bir parçası olarak ücretsiz indirilebilir bir içerik (DLC) olarak eklendi ve Hitman 2'deki olaylar sırasında geçiyor. Canlı oyun yönetmeni Kevin Goyon, nasıl bir "korsan fantezisi" ve "bir yer yapmak" istediklerini anlatıyor. tehlikeli hissettim - ama 47'nin ait olacağı yer". IO, Lucas Gray'i öne çıkarmak ve Hitman 2 sırasında milislerden ayrıldıktan sonra onlara ne olduğunu araştırmak istedi. Maelstrom'un Hitman 2'deki Bombay konumunda merkezi bir karakter olduğu Maelstrom'un geniş çapta korsan sendikası. Goyon'un tanımladığı çatışma", "zengin bir irfan ve ilginç durumlar yaratmalarına" izin verdi.

Bir adada yer alan konum ekibe kolayca geldi ve haritanın sınırlarını tanımlamanın doğal bir yolunu sağladı. Hitman 2'deki Santa Fortuna ve Mumbai gibi ağırlıklı olarak yerleşim alanları etrafında dönen diğer dış mekan Hitman haritalarının aksine, Ambrose Adası adanın doğal kayalık topolojisi ve ormanları etrafında tasarlandı ve haritanın çoğu doğal ortamlardan oluşuyor. Bunlar, haritayı farklı bölgelere ayırdı ve ekibin harita üzerinde normalden daha fazla dikeylik denemesine izin verdi.[45]

Hitman 3 Hikaye Tasarımı

Hitman 3 için IO Interactive, serinin komedi ve oyun unsurlarını daha çok benimseyen Hitman 2'den daha olgun, daha koyu bir ton istedi.[46] Bu, birçok temel hikaye anını oyuna entegre etmek amacıyla, ilk kez oynanış etrafında tasarlanan birçok el yapımı anın tanıtımına yol açtı.[47] Oyun yönetmeni Mattias Engström, Hitman 2'de Mumbai ve Miami görevlerinin, IO'nun görev boyutu açısından sınırlarına ulaşmasının örnekleri olduğunu ve "daha gösterişli ve tutarlı bir deneyim yaratmak için biraz daha keskin ve daha odaklı olmanın daha iyi olduğunu" söylüyor. oyuncuların tekrar oynaması için büyük seviyeler bunaltıcı olabilir.[35]

Oyunun sonu, geliştirmenin başlarında tasarlandı ve hikayeyi ve tüm yerleri oluşturmak için başlangıç ​​noktası olarak kullanıldı. Engström, "[sondan], duygusal bir yolculuk yarattık, böylece her konumun ton ve his açısından bir amacı vardı, bitiş vuruşunu olabildiğince iyi hale getirdi". İlk dört görevin her birinin bir öncekinden nasıl "daha gri" ve daha karanlık hale geldiğini anlatıyor.[33] Son, oyuncular için üçlemenin tatmin edici bir sonu olacak şekilde tasarlandı, ancak Hitman'ın "oyuncu güçlendirme" temasına uygun olarak kasıtlı olarak açık bırakıldı.[44]

Geliştiriciler, tuş takımları gibi Hitman 3'ün birçok yeni özelliğini eklerken sürükleyici sim oyunlarından ilham aldılar. Bunlar, oyuncu için bulmaca oluşturmanın yeni bir yolunu sağladı. Yalnızca bir yönden açılabilen ancak gelecekteki tüm oyunlarda kalıcı olarak açık kalacak olan kalıcı kısayolların tanıtımı, "keşfetmeyi teşvik etmek, merakı ödüllendirmek ve tekrar oynanabilirliği teşvik etmek" için tasarlandı. Öngörülebilirlik ve tutarlılık, yapay zekanın bazen "aptalca" göründüğü anlamına gelse bile geliştiricilerin oyunun eğlenceli ve ilginç olmasını istemesiyle yapay zeka için temel faktörlerdi.[34] Rehberli görev hikayelerinin ve fırsatların sayısı çoğu haritada üçe düşürüldü ve Berlin ve Karpat Dağları hiç görev hikayesi içermiyor. Bu, rehberli olanları daha uzun ve daha karmaşık hale getirmeye odaklanmak için yapıldı, ancak oyun hala birçok 'rehbersiz' görev hikayesi içeriyor ve Forest Swartout Large "hedeflerinizi yok etmenin yaklaşık bir düzine hikaye destekli yolu var" diyor.[44 ]

IO Interactive, Hitman 3 için, ilk konumun Ağustos 2020'de yayınlanacağı 2016 yapımı Hitman'da görülene benzer bir epizodik model kullanmayı düşündü.[49]

Hitman 3 Teknolojisi

IO Interactive, Hitman 3'ün dosya boyutunu azaltmak için kayıpsız LZ4 sıkıştırmasını yoğun bir şekilde kullanmaya karar verdi. Motor geliştirmeleri nedeniyle, oyundaki neredeyse her şeyi bu sıkıştırma algoritmasıyla çalıştırmak artık mümkündü. Hitman 3 ile, eski oyunlardan gelen içeriğin içe aktarılma şekli değiştirildi, bu da her bölümün bağımsız çalışması için tüm kod ve varlıklara ihtiyaç duyduğu Hitman'e kıyasla daha az yinelenen veriyle sonuçlandı. Sonuç, hem Hitman 2 hem de Hitman'daki tüm haritalar ve içerik dahil olmak üzere Hitman 3 için yalnızca yaklaşık 60-70 GB'lık bir dosya boyutudur. Karşılaştırıldığında, Hitman 2'nin tam boyutu, Hitman'daki tüm haritalarla birlikte yaklaşık 150 GB'dir.[50]

Kasım 2020'de IO Interactive, 8'den fazla çekirdeğe sahip üst düzey CPU'larda Hitman 3 performansını optimize etmek için Intel ile birlikte çalıştıklarını duyurdu, bu da daha fazla kalabalığa ve çevreye zarar verebilirliğe neden oluyor. Çerçevenin farklı bölümlerindeki gölgeleme oranını dinamik olarak değiştirerek işleme performansını artırmaya yönelik bir teknik olan Variable Rate Shading'i oyuna eklediklerini duyurdular.[51][52] PC sürümü, yüzeylerden yansıyan sesin, oynatıcının her yerinden geliyormuş gibi görünmek yerine, sesin bulunduğu genel yönden yayılacağı yönlü yankıyı destekler. Bu, ses karışımının netliğini ve oynatıcının sesi belirli bir alanda yerelleştirme yeteneğini geliştirir.[53] 24 Mayıs 2022'de gerçek zamanlı ışın izleme ve uyarlanabilir süper örneklemenin (Nvidia DLSS veya AMD FidelityFX Süper Çözünürlük kullanılarak) kullanıma sunulmasıyla oyuna daha fazla üst düzey CPU özelliği eklendi.[54] Performansı ve görüntü kalitesini iyileştirmek için makine öğrenimini kullanan Intel XeSS teknolojisi, Ekim 2022'de oyuna eklendi.[55]

Hitman 3 VR Özellikleri

Oyuna bir VR modu ekleme fikri, 2018'de kıdemli bir oyun tasarımcısının PlayStation VR kulaklığını göstermek için ofise getirmesiyle ortaya çıktı. Ofisteki insanlar, geliştiricilere Hitman 3 için kendi VR modlarını yapma konusunda ilham veren Firewall: Zero Hour oyununu "oynamaktan vazgeçemediklerini" fark ettiler. VR ekibinin boyutu sadece 10 veya 12 kişiydi. Ekip, geliştirme sırasında, oyunun seviyelerinin doğasının, VR düşünülerek tasarlanmasa da, VR tarafından sunulan yeni bakış açısına doğal olarak uygun olduğunu keşfetti. Siper sistemi, oyuncuların bir siper sistemine kilitlenmek yerine fiziksel olarak çömelerek gözden kaybolması için yeniden düzenlendi. Benzer şekilde, oyuncular artık senaryolu animasyonlara kilitlenmek yerine oyunun yakın dövüş silahlarıyla serbest biçimde hareket edebiliyor.[34] Daha önce ekranda oldukça küçük olan veya kullanıcı arayüzü tarafından gizlenen birçok öğe artık ayrıntılı olarak yakından görülebiliyor. Oyundaki silahların, üçüncü şahıs oyununun parçası olmasına rağmen birinci şahısta nişan almak için gerekli holografik manzaralara zaten sahip olduğu bulundu. VR'nin doğasının sürükleyici bir kişisel deneyim olacak şekilde tasarlanması ve ekibin oyunun şiddet içeren içeriğinin hiçbirini yumuşatmama kararı nedeniyle, geliştiriciler kendilerini oyunu daha yavaş ve daha az şiddetli oynarken buldular.[56][57]

2022'deki PC VR sürümüyle IO Interactive, oyuna daha fazla fiziksellik katmak ve tek bir DualShock denetleyicisi yerine iki denetleyiciye sahip olmanın avantajlarından yararlanmak istedi; örneğin, oyuncunun öğeleri nasıl fırlattığı veya bir silahı iki eliyle nasıl tuttuğu gibi.[ 58][daha iyi kaynak gerekli]

Hitman 3 Yayınlanma Süreci

27 Ağustos 2020'de PlayStation, PC ve Xbox oyuncuları için oyun için yalnızca dijital ön siparişler başlatıldı. Ön sipariş bonusu olarak 9 öğe (3 takım elbise, 3 tabanca ve tümü Kırmızı, Beyaz ve Siyah çeşitleri olan 3 evrak çantası) içeren bir 'Üçlü Paket' mevcuttu. Deluxe Escalations, oyun içi öğeler ve kostümler ile üçleme için dijital film müzikleri ve üçlemeden hedefler ve konumlar hakkında bilgiler içeren bir dijital kitap içeren oyunun bir Deluxe Edition'ın piyasaya sürüleceği açıklandı.[65] 8 Eylül 2020'de Stadia ön siparişleri canlı yayınlandı.[66] 15 Ekim 2020'de, Deluxe Edition'ın tüm dijital içeriği ve özel bir fiziksel pasaportu içeren özel bir varyantının fiziksel kopyalarının Limited Run Games tarafından piyasaya sürüleceği açıklandı.[67] 30 Ekim 2020'de, oyunun her iki sürümü için standart perakende fiziksel kopyaları, geleneksel fiziksel perakende mağazaları aracılığıyla duyuruldu.[68]

Oyun, 20 Ocak 2021'de IO Interactive'in oyunu kendi kendine yayınlamasıyla yayınlandı. Windows için Epic Games Store, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch (bulut oyunları aracılığıyla) ve akış hizmeti Stadia (Hitman: World of Assassination adı altında) aracılığıyla piyasaya sürüldü.[69] [70] Fiziksel versiyon, Square Enix tarafından Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Avustralasya'da dağıtıldı.[71] IO Interactive, Hitman 3'ün geliştirilmesi sırasında uzaktan çalışmaya geçmek zorunda kalmasına rağmen, oyunu yine de zamanında yayınlayabildiler.[72]

Lansmandan sonra oyun, kullanıcıların Hitman 2'deki ilerlemelerini aktaramaması, kullanıcıların Erişim Geçişi seviyelerini kullanamaması ve kullanıcıların sunuculara hiç erişememeleri nedeniyle sunucu tabanlı sorunlarla boğuşuyordu. oyun.[73][74]

Hitman 3'ün çıkışından bir hafta sonra IO'nun stüdyo başkanı Hakan Abrak, oyunun geliştirme maliyetlerini geri aldıklarını belirterek, "Bu bizi gerçekten iyi bir konuma getiriyor ve gelecekteki projeler için iddialı planlarımızda güvenle ilerlememizi sağlıyor." ,[75] ilki bir James Bond oyunu.

Hitman 3 DLC'leri ve Yayın Sonrası Güncellemeleri

Oyun için indirilebilir içerik (DLC), 29 Ocak 2021'de IO Interactive ile yapılan bir röportajda doğrulandı, ancak belirli bir çıkış tarihi verilmedi.[76][77] 24 Mart 2021'de IO Interactive, yedi ölümcül günah temalı yedi içerik paketinden oluşan bir genişleme olan "Seven Deadly Sins"i duyurdu. Oyunun çıkışından iki ay sonra duyurulmasına rağmen DLC, Deluxe paketine dahil edilmedi. Günahlar Açgözlülük, Gurur, Tembellik, Şehvet, Oburluk, Kıskançlık ve Gazap'tır ve paketler bu sırayla serbest bırakılır. İlk paket (Greed) 30 Mart'ta yayınlandı. Paketler, sezonluk geçişin bir parçası olarak tek tek veya toplu olarak satın alınabilir. Her pakette benzersiz bir tırmanış, yeni bir kostüm ve günah temalı yeni bir öğe bulunur.[78] Her paketin piyasaya sürülmesi, dört ila altı hafta süren yeni bir "Günah Mevsimi" başlattı ve bu süre boyunca, öne çıkan sözleşmeler ve yakalanması zor hedefler gibi normal ücretsiz içerik, o sezon için günah temasına sahip olacaktı.[79] Son paket (Wrath) 26 Ekim 2021'de yayınlandı ve "Season of Wrath" 29 Kasım'da sona erdi.[80][81]

Hitman 3 Ücretsiz Başlangıç ​​Paketi, 30 Mart 2021'de kullanıma sunuldu ve oyunculara ICA Facility eğitim görevlerine kalıcı erişimin yanı sıra üçlemenin diğer konumlarına periyodik olarak ücretsiz erişim sağlıyor. Hitman ve Hitman 2'ye sahip olan ancak Hitman 3 oyununun tamamına sahip olmayan oyuncuların, iyileştirilmiş aydınlatma ve yeni kamera öğesi gibi Hitman 3'e eklenen özelliklerle oynamak için haritalarını içe aktarmalarına olanak tanır.[82][83]

30 Mart 2021'de Berlin haritasında geçen sezonluk bir Yumurta Avı tırmanması geçici olarak oyuna eklendi.[84] Daha sonra Nisan 2022'de oyuna kalıcı olarak eklendi.[85] Ağustos 2021'de Dartmoor Garden Show adlı kalıcı yeni bir etkinlik ücretsiz olarak eklendi ve yeni harita varyantına sözleşmeler modu da eklendi.[86][87]

Eylül 2022'de Google, Stadia hizmetini Ocak 2023'te sonlandıracağını duyurdu. IO Interactive buna yanıt olarak şunları duyurdu: "Google Stadia'daki tüm Hitman hayranlarımıza. Sizi duyuyoruz - Hitman deneyiminizi şu adreste devam ettirmenin yollarını arıyoruz: "Google Stadia'daki tüm Hitman hayranlarımıza. diğer platformlar."[88] Aralık 2022'de IO Interactive, Stadia oyuncularının ilerlemelerini 11 Ocak - 17 Şubat 2023 tarihleri ​​arasında diğer platformlara aktarabileceklerini duyurdu.[89]

Hitman 3 İçin 2. Yıl Güncellemesi

22 Kasım 2021'de IO Interactive, Hitman 3 için PC için ışın izleme, PCVR desteği ve "Elusive Target Arcade" olarak bilinen kalıcı yeni bir oyun modu içeren 2. Yıl güncellemesini duyurdu.[90][91] 13 Ocak 2022'de IO Interactive, Year 2 güncellemesini tam olarak yayınladı ve World of Assassination üçlemesindeki üç oyunun bir koleksiyonu olan Hitman Trilogy'yi duyurdu. Hem Hitman 3 hem de Hitman Trilogy'nin 20 Ocak 2022'de Steam ve Xbox Game Pass/PC Game Pass'te piyasaya sürüleceği duyurulmuştu. 2. Yıl güncellemesinin tamamı, Elusive Target Arcade hakkında daha fazla ayrıntı ve yeni bir "Serbest Çalışan" oyununun duyurusunu içeriyordu. mod. Hitman 3 sonsözünden bir süre sonra geçen Freelancer, 47 için özelleştirilebilir bir güvenli ev, görev merkezi ve çeşitli öğeler ve NPC'ler sunacak. Freelancer 2022'nin 2. Çeyreğinde piyasaya sürülecekti, ancak Mayıs ayında oyun modu 2022'nin ikinci yarısına ertelendi. Kod adı 'Rocky' olan yeni bir haritanın reklamı yapıldı ve adı daha sonra 'Ambrose Adası' olarak açıklandı.[92] [93][94] Harita, 26 Temmuz'da tüm oyuncular için ücretsiz bir genişleme olarak yayınlandı.[95] Ekim ayında Freelancer modu, 26 Ocak 2023 olarak planlanan yeni bir çıkış tarihi ile tekrar ertelendi. IO Interactive, bunun tüm Hitman 3 oyuncuları için ücretsiz bir güncelleme olacağını ve önümüzdeki dönemde belirli PC oyuncularının kapalı teknik testlere katılmasına izin vereceklerini duyurdu. ay.[96][97]

20 Ocak 2022'de Hitman 3'ü ve ilk iki oyundan seviyeleri Hitman 3'e aktarmak için erişim geçişlerini içeren Hitman Trilogy yayınlandı. Oyun, Windows 10 ve Windows 11 için Microsoft Store'da yayınlandı, bu sürüm tam çapraz -Xbox sürümü ile ilerleme desteği.[15] Elusive Target Arcade aynı gün yayınlandı.

Hitman 3, aynı gün PCVR desteği ile 20 Ocak'ta Steam'de yayınlandı. Trinity paketi ön sipariş bonusu, oyunu Steam'de ilk 30 gün içinde satın alan herkes için ücretsiz olarak sunuldu.[15] Steam sürümü piyasaya sürüldüğünde, oyuncuların oyunun bir yıl önce Epic Games Store'da piyasaya sürüldüğü zamanki fiyatla aynı olduğundan şikayet ettiği bir olumsuz eleştiri dalgasıyla karşılandı.[98] Oyunun çok sayıda farklı sürümünün mevcut olması nedeniyle fiyatlandırma sisteminin kafa karıştırıcı olduğuna dair şikayetler vardı.[99] Yanıt olarak IO Interactive yaptığı açıklamada, "Hitman 3'ün Steam'deki lansmanının planlandığı gibi gitmediğini" söyledi ve oyunu zaten satın almış olan veya 19 Şubat'a kadar satın almış olan tüm oyunculara Deluxe Edition'a ücretsiz yükseltme teklif etti. oyun. Halihazırda Deluxe Edition veya Hitman Trilogy'ye sahip olan veya bunları satın almış olan oyuncular, bunun yerine Seven Deadly Sins DLC'sini ücretsiz olarak alacaklardı.[100]

Hitman 3 Satış Sayıları

24 Ocak 2021'de Hitman 3'ün, Hitman 2'ye göre %17 artışla İngiltere oyun kutulu listelerinde 1 numara olduğu bildirildi.[136][137]

Nisan 2021'de IO Interactive CEO'su Hakan Abrak, Hitman 3'ün selefi Hitman 2'den "ticari olarak %300 daha iyi" performans gösterdiğini belirtti.[138]

22 Kasım 2021'de Hitman 3'ün serideki en başarılı oyun olduğu ve World of Assassination üçlemesinin tamamının 50 milyon oyuncuya ulaştığı bildirildi.[91]

Hitman 3 Ödülleri

Hitman 3, 2021 Altın Joystick Ödülleri'nde "Yılın Bilgisayar Oyunu" ödülünü[139] ve PC Gamer'dan "En İyi Gizlilik" ödülünü aldı.[118] Push Square,[140] Electronic Gaming Monthly,[141] Time,[142] Ars Technica,[143] The Guardian,[144] IGN,[145] gibi çeşitli yayınlar oyunu yılın en iyi video oyunlarından biri olarak değerlendirdi. TechRadar,[146] GamesRadar,[147] The Washington Post,[148] Edge,[149] Kotaku,[150] GameSpot,[151] Rock Paper Shotgun,[152] Giant Bomb,[153] VG247,[154] NME,[155] Eurogamer,[156] Gamereactor,[157] Mashable,[158] The A.V. Kulüp[159] ve Çokgen.[160] PC Gamer, oyunu 2021 "En İyi 100 Bilgisayar Oyunu" listesinde 2. ve 2022 listesinde 5. sıraya yerleştirdi.[161]

Oyun, PlayStation VR modu için The Game Awards 2021'de "En İyi VR/AR Oyunu" dalında aday gösterildi.[162] Eurogamer'dan Ian Higton, oyunu 2021'in en iyi PS VR oyunu[163] olarak adlandırdı ve ayrıca PlayStation Blog okuyucuları tarafından 2021'in en iyi PS VR oyunu seçildi.[164][daha iyi kaynak gerekli]. 2022'de Steam çıkışından sonra Hitman 3, 2022 Steam Ödülleri'nde "Yılın VR Oyunu" ödülünü kazandı.[165]

IO Interactive, NME Awards 2022'de "En İyi Oyun Geliştirme Stüdyosu" dalında aday gösterildi.[166]

Hitman 3 geliştiricilerinin yer aldığı A Sound Effect Podcast'in "Hitman 3'ün güçlü sesi, IO Interactive'deki ses ekibiyle nasıl yapıldı" başlıklı bölümü, 2022 Game Audio Network Guild Awards'da "En İyi Oyun Ses Sunumu Podcast'i veya Yayını" için aday gösterildi. [167][168]

Diğer Hitman oyunlarına dair detaylı bilgiye aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.

Hitman Genel Oynanış Bilgileri ve Detaylar

Hitman: Codename 47

Hitman 2: Silent Assassin

Hitman: Contracts

Hitman: Blood Money

Hitman: Absolution

Hitman (2016 video game)

Hitman 2 (2018 video game)

Hitman Go

Hitman: Sniper

KVKK AYDINLATMA METNİ ve HAKLAR

Gizlilik Kuralları, Site Kullanım Şartları ve İletişimler ile Kişisel Verilerinize İlişkin Bilgilendirme

Değerli Site Ziyaretçilerimiz, Kullanıcılarımız, Müşterilerimiz, Üyelerimiz;

Gizlilik Kurallarımız, İletişimler, Site Kullanım Şartları ve Kişisel Verilerinizin İşlenmesi ile ilgili uygulamalarımız ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamındaki haklarınız hususunda sizleri bilgilendirmek istemekteyiz.

Arrakis Tanıtım Organizasyon Pazarlama San. Tic Ltd. Şti’ye ait ve bağlı grup şirketlerinin temsilen kurulan www.thegamify.com .Sitemizde (mobil uygulaması dahil), ziyaretçi-üye-müşteri (bundan böyle kısaca Ziyaretçi(ler) diye anılacaktır) bilgilerinin gizliliği, kişisel verilerin (bilgilerin) korunması, saklanması, işlenmesi-kullanımı-imhası, ticari elektronik iletişimler ve diğer hususlarda, aşağıda cari esasları belirtilen Gizlilik Kuralları-Politikası ve Uygulama-Kullanım Şartları geçerlidir.

Bilgilerin Korunması

Bu sitede, ziyaretçiler tarafından verilen ve edinilen bilgilerin ve işlemlerinin güvenliği için gerekli önlemler bilgi ve işlemin mahiyetine göre Şirketimiz veya ilgili kuruluş tarafından sistemlerde ve internet altyapısında, teknolojik imkanlar ve maliyet unsurları dahilinde, uygun teknik ve idari yöntemler ile alınmıştır.

Sitemize üyelik, talep ve şikayetlerinizi iletme veya bilgi güncelleme amacıyla girdiğiniz bilgiler, diğer internet kullanıcıları tarafından görüntülenemez.

Bilgilerin Toplama Yöntemleri, İşlenme-Aktarım Amacı ve Kişisel Veri İşlemleri

Gizliliğin korunması için gereken tedbirler alınmak ve kişisel verilerin işlenmesine dair tüm yasal ilkeler ile kişisel veri saklama-imha politikalarına uygun olmak üzere; kanunen zorunlu ise veya zorunlu olmayan bazı uygulamalar için de ayrıca izni de rica edilerek; Ziyaretçilerimizin sanal işletmeleri ziyaret, varsa alışveriş ve iletişim bilgileri ile aşağıda detaylı belirtilen diğer kişisel bilgileri, Veri Sorumlusu Şirketimiz ve ortakları-iş ortakları, halefleri, servis sağlayıcıları-tedarikçileri ve belirlenecek (sosyal medya-online reklam işletmecileri dahil) diğer işlenme amacının gerektirdiği üçüncü kişiler/kuruluşlar (duruma göre veri sorumluları, işleyenler ve/veya alıcı grupları) tarafından ve arasında, gerek grup şirketlerimizden satın aldıkları veya ilgilendikleri ürün-hizmetler ile ilgili müşteri deneyimleri, tüketici hakları, müşteri/üye hizmetleri ve bunlara ilişkin ticari-mali ve hukuki sorumluluk-yükümlülüklerin gerçekleştirilmesine dair yasal nedenlerle, gerek genel ve kişiye özel ürün-hizmet ve imkanlardan yararlandırılabilmeleri için ve gerek ise her türlü ürün-hizmet tanıtımı, reklam, iletişim, promosyon, satış, pazarlama, müşteri kartı, kredi kartı ve kullanıcı/üyelik/müşteri bilgilendirmeleri, işlemleri ve uygulamaları yapılması amacıyla,

Burada belirtilen ve ayrıca kanunlarda kişisel verilerin işlenebileceği ve aktarılabileceği açıkça öngörülen hallerde, bilgilerin tarafınca alenileştirildiği durumlarda, her türlü tüketici, üyelik ve diğer sözleşmelerin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olarak sözleşme taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olduğu hallerde, keza veri sorumlusu/işleyen olarak her türlü hukuki yükümlülükleri yerine getirebilme için zorunlu durumlarda, ayrıca hakların tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin ve aktarmanın zorunlu olduğu durumlar ile temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla veri sorumlusu/işleyen olarak burada ve yasalarda öngörülmüş meşru menfaatler için veri işlemenin ve aktarmanın zorunlu/gerekli olduğu hallerde, kısmen veya tamamen otomatik olan/olmayan toplama yöntemleri ile (Ziyaretçilerin Şirketimize ve yukarıda anılan kuruluşlara sözlü/yazılı verdikleri bilgilerden, sanal mağazaları ve/veya bulundukları fiziki-sanal ortamları, mobil uygulamaları dahil olmak üzere internet sitelerini ziyaretlerinden ve içerik incelemelerinden, sosyal medya ve reklam ağı işletmecilerine ait sitelerdeki üyelik ve işlem bilgilerinden, Şirketimiz ve yukarıda anılan kuruluşlar nezdindeki (fiziki ve sanal/dijital) üye/kullanıcı ve çağrı merkezi işlemleri ile alışverişlere ve müşteri memnuniyetine dair ödeme-tahsilat-teslimat-şikayet-kampanya-anket işlemleri ve bunların yasal mali belgeleri ile diğer belgeleri-kayıtlarından, ayrıca sabit-mobil nitelikli internet ve iletişim cihazlarının ve/veya mobil uygulamaların muhtelif ortamlarda ve yerde kullanımlarında oluşan/edinilen yazılı, sözlü, görsel ve teknik verilerden) temin, devralınma, yasal azami süreler aşılmamak üzere ve bilginin mahiyetine göre işlenme amacına uygun olarak öngörülecek süre ile yurt içinde ve dışında yazılı/manyetik arşivlere kaydedilme, depolanma, saklanma, muhafaza, elde edilebilir hale getirilme, kullanılma, güncellenme, değiştirilme, birleştirilme, yeniden düzenlenme, sınıflandırılma, açıklanma, yukarıda anılan kişiler/kuruluşlar itibari ile (yurt içinde-dışına) paylaşım, aktarım, aktarılma, transfer, imha (yok edilme, silinme veya anonimleştirme) işlemleri ve kanunlara uygun sair yöntemler ile işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir (Bundan böyle hepsini birlikte ifade etmek üzere "işlenme" veya "işlem(e)" diye anılacaktır).

Ziyaretçilerin Şirketimize, diğer grup şirketlerine, bayileri ve her türlü anlaşmalı kuruluşlarına ait etkinlikleri ile içinde yer aldıkları yapıları-siteleri ziyaretlerine ve buralardan alışverişlerine dair her türlü kişisel olan-olmayan bilgiler de (konum verileri, incelenen ürünler, etkinlikler ve etkinlik konusu ürün-tutar bilgileri dahil) cihazlarında ilgili fonksiyonlar açık ise bluetooth ve genel-özel kablosuz ağ bağlantılarından uygun teknik yöntemler ile alınabilir, yukarıdaki paragrafta belirtilen çerçevede anılan kuruluşlarca yurt içinde ve dışında işlenebilir, aktarılabilir.

Sitemizde Tanımlama Bilgisi (Çerez vb.) Uygulaması

www.thegamify.com sitemizde (mobil uygulamaları dahil tüm dijital platformlarında) muhtelif türde çerezler kullanılmaktadır. Bunlar oturum çerezleri, kalıcı çerezler, zorunlu çerezler, işlevsellik çerezleri, analiz çerezleri, ticari çerezler ve üçüncü parti çerezleri gibi tanımlama bilgileridir.

Çerezler ziyaret edilen internet sitesinin düzgün bir şekilde çalışmasını ve geliştirilmesini, kullanıcı deneyiminin kişiselleştirilmesini ve iyileştirilmesini, siteleri oturum açmadan ziyaret edebilmesini ve/veya tarafına (duruma göre internet tarayıcı ve/veya ilgili mobil uygulama kapalı olsa dahi görebileceği) ticari-sosyal amaçlı bildirimler yollanmasını ve genel olarak site kullanıcıları-ziyaretçilerine gerek ilgili sitede, gerek başkalarına ait sitelerde (sosyal medya-ağlar ve online reklam ağları dahil) genel ya da özelleştirilmiş bilgilendirmeler, reklam ve tanıtımlar sunulmasını-iletilmesini sağlamak amacıyla bilgisayarlara ve mobil cihazlara yerleştirilen küçük veri parçacıklarıdır.

Çerezler bilgisayar-cihazlarda, varsa kanuni azami süre aşılmamak kaydıyla, amaca uygun bir süre ile tutulurlar.

Sitemizi (mobil versiyonları dahil) kullanan Ziyaretçiler yukarıda belirtilen uygulamayı, keza ilgili tanımlama bilgilerinin burada, kişisel veri mevzuatında ve bu bilgilendirme metninin diğer kısımlarında çeşitli bilgileriniz için öngörülen amaçlarla ve kapsamda-şartlarda işlenmesini (bu çerçevede üçüncü kişilere aktarım-paylaşımları ve kullanmaları dahil) kabul etmiş sayılırlar.

Ziyaretçiler istedikleri her zaman cihazlarındaki program ve/veya işletim sistemi ve/veya internet tarayıcısının ayarlarından çerezleri düzenleyerek kaldırabilirler ve/veya anılan bildirimleri durdurabilirler (Bu takdirde Sitemizin/ilgili cihazın/programın arzu edildiği gibi çalışmayabileceği ve/veya bildirim içeriklerinden haberdar olunamayacağı bilinmelidir).

İletişimler

Ziyaretçilerimiz ile, yine kanunlara uygun şekilde, her türlü ürün ve hizmetlere ilişkin tanıtım, reklam, iletişim, promosyon, satış ve pazarlama amacıyla, kredi kartı ve üyelik/müşteri bilgilendirme, işlem, uygulamaları için Şirketimiz ve diğer grup Şirketlerince SMS/kısa mesaj, anlık bildirim, otomatik arama, bilgisayar, telefon, e-posta/mail, faks, (cihazınızda açık ise) her türlü bildirimler, bluetooth, diğer her türlü genel-özel kablosuz ağlar ve diğer elektronik iletişim araçları ile sosyal, ticari ve sair elektronik iletişimler yapılabilir, Ziyaretçilere ticari elektronik iletiler gönderilebilir.

İşlenen - Aktarılan Kişisel Verileriniz ve Kişisel Verilerinize Dair Kanuni Haklarınız

Değerli Ziyaretçimiz, isim, soyisim, rumuz, yaş/doğum tarihi, cinsiyet, medeni durum, evlilik tarihi, çocuk durumu, sahip olunan ulaşım aracı, yaşanılan bölge, etkinlik yaptığınız sitemize ilişkin bilgiler, etkinlik detaylarınız, varsa teslimat adresiniz, eğitim düzeyi, meslek/iş, kültürel, sanatsal, sportif, tatil vs. ilgi alanları-hobiler ve alışveriş alışkanlıkları gibi demografik üye/kullanıcı/müşteri bilgileri, özel-resmi kimlik, kimlik no. ve vergi bilgileri, fotoğraf, (güvenlik amaçlı) istek, şikayetlerinizi bildirdiğiniz yazılı, görsel kayıtları, çağrı merkezi görüşmelerimize dair ses kayıtları, kıyafet dahil her türlü ürüne ve hizmete ilişkin alışveriş alışkanlığı-tercihleri, beğenileri ve ilgili yorumları, yararlanılan/katılınan kampanya, yarışma, anket vb.leri ile içerikleri, fatura içerikleri, ödeme yöntemleri, şikayet – iade ve benzeri nedenlerle paylaştığınız şifre gibi gizli bilgiler hariç kart ve hesap bilgileri, eski ve yeni cep/ev/iş telefon/faks numaraları, mail adresleri, elektronik ticari ve sair iletişimlere yaklaşım-aksiyonlar, çeşitli amaçlarla kullanılan sabit ve mobil cihaz ad(lar)ı, türü, modeli ve kodları, tanımlama bilgileri (çerez, web tarayıcı işaretleri-bilgisi, IP, kablolu-kablosuz ağ bağlantı bilgisi vb), reklam tanıtıcısı bilgileri, sosyal medya profil ve hesap bilgileri-işlemleri ile konum verilerinizden oluşan kişisel bilgilerinizin toplanma yöntemi ve hukuki sebebi, hangi amaçla işleneceği ve kimlere hangi amaçla aktarılabileceği hususlarında tarafınıza böylece bilgi verilmesinin yanı sıra; kişisel bilgilerinizin işlenip işlenmediğini, işlenmişse buna ilişkin bilgileri, amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını, yurt içinde ve dışında aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme, bilme ve tüm bu hususlarda bilgi talep etme haklarına, keza eksik veya yanlış işlenmiş olmaları halinde düzeltilmesini, kanuni şartlarına ve yöntemine uygun olarak silinmesini veya yok edilmesini ve bu durumun verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, ayrıca, bilgilerinizin otomatik sistemler ile analiz edilmesi sureti ile aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebi ile zarara uğramanız halinde giderilmesini talep etme haklarına sahip olduğunuzu, tüm bu konularda Veri Sorumlusu Şirketimiz’e başvurabileceğinizi bilgilerinize sunarız.

Yukarıdaki hususlar kişisel verilere ilişkin aydınlatma yükümlülüğümüz gereği bilgilerinize sunulmakla beraber, mevzuatın ilgili kişiden açık rıza alınmaksızın işlenmesine (aktarımlar dahil) imkan verdiği haller dışındaki her türlü kişisel veri işlemleri için izin alındığını ve izinsiz işlenme yapılmadığını bilmenizi rica ederiz.

Bu çerçevede izniniz rica edilen hallerde, söz konusu izni uygulaması varsa ilgili internet Sitemizde ve yine uygulaması varsa ( yazılı-imzalı izin ile aynı hukuki nitelik-değerde olmak üzere) dijital ortamda da verebilirsiniz. Şöyle ki; sitemizdeki ve anılan sitelerdeki kişisel veri işlem bilgilendirmelerini değerlendirmiş olarak, tablet, cep telefonu ekranlarında ya da beyan edeceğiniz cep telefonunuza kısa mesajla gönderilen linkte bilginize sunulan izin metnini incelemenizden sonra, uygun bulmuş iseniz, bilgilerinizin doğruluğunu ekranda ya da dijital ortamda teyit ettikten sonra işlemleri (prosedürüne ve tercihinize göre ekrandan ve/veya cep telefonunuzdan) yaptığınızda izin-onay işleminiz tamamlanmış olacaktır. Bunun dışında, böyle bir uygulama mevcut olanlar için geçerli olmak üzere, dilediğiniz her zaman ilgili web sitelerimize ulaşarak izin-onay işlemlerini yapabilirsiniz.

Şirketimiz ilgili mevzuat uyarınca ve kişisel veri saklama-imha politikalarında öngöreceği periyodlarda kişisel bilgileri kısmen/tamamen imha (silme, yok etme veya anonimleştirme) işlemleri yapabileceği gibi Ziyaretçiler arzu ettikleri her zaman ve hiçbir gerekçe göstermeksizin aşağıda belirtilen iletişim kanallarından Şirketimize ulaşarak ve gereken kanuni-teknik prosedürleri yerine getirerek kişisel veri işlenmelerini ve/veya taraflarına ticari elektronik iletişimleri durdurabilirler. Bu husustaki açık bildirim-taleplerine göre, kişisel veri işlemleri ve/veya belirttiği kanallar için tarafına iletişimler yasal azami süre içinde durdurulur (yasalara göre mümkün-gereken veya yükümlü olunan kişisel veri işlemeleri ve iletişimler devam eder). Ziyaretçi dilerse ayrıca, hukuken muhafazası gereken ve/veya mümkün olanlar haricindeki bilgileri, veri kayıt sisteminden silinir ya da yok edilir veya aynı amacı sağlamak üzere kimliği belirli olmayacak biçimde anonim hale getirilir. Bu hususlardaki başvuru ve talepler yasal azami süreler içinde yerine getirilecek yahut hukuki gerekçesi tarafına açıklanarak kabul edilmeyebilecektir (İlgili kanuni haklar saklıdır).

(Bilgisayar ve diğer cihazlarınızdaki çerezler ve bildirimlere ilişkin bilgilendirmeler, bunları düzenlemek için yapabileceğiniz işlemler yukarıda belirtilmiştir).

Üçüncü Kişilere Ait Siteler-Dijital Platformlar ve Uygulamalar

Sitemizden (mobil versiyonları dahil) ulaşılan diğer sitelerde kendilerine ait gizlilik-güvenlik politikaları, kullanım, iletişim ve kişisel veri işlenme şartları geçerlidir; reklam, banner, içerik görmek veya başka herhangi bir amaç ile ulaşılan web sitelerinden bilgi kullanımları, keza sitelerin (ve sair dijital platformların) etik ilkeleri, gizlilik-güvenlik prensipleri, kişisel veri saklama ve imha politikaları, servis kalitesi, kullanım şartları, çerezleri-web işaretçileri ve benzerleri, bildirimleri-önerileri ve diğer uygulamaları sebebi ile oluşabilecek ihtilaf, maddi-manevi zarar ve kayıplardan Şirketimiz sorumlu değildir.

Sorumluluk

Ziyaretçilerin Sitemizden veya Sitemizde link verilen diğer sitelerden / mobil uygulamalardan / her türlü bildirimlerden ve Şirketimize ait diğer birim-mecralardan edindikleri bilgiler, taraflarına elektronik iletişimi yapılan bilgilendirme, tanıtım ve reklamlar, keza her türlü öneriler çerçevesinde aldıkları kararlardan, bunlara göre yaptıkları her türlü işlem ve uygulama ile sonuçlarından Ziyaretçiler sorumludurlar.

Herhangi bir Sitemiz Ziyaretçisinin hukuki/fiili ehliyet durumunu bilemeyeceğimizden, çocukların ve diğer reşit olmayan kişilerin kullanımları, bilgileri ve bunların işlenme-işlemleri hususunda sorumluluk kanuni temsilcilerine ait olup kişisel verilerine (ve duruma göre keza iletişimlere) ilişkin haklarını da kanuni temsilcileri marifetiyle kullanabilirler.

Site İçeriği Üzerinde Haklar

Sitemizdeki her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; Şirketimizin anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları Şirketimize aittir.

Değişiklikler

Şirketimiz gizlilik, kişisel veri saklama-kullanım ve imha politikası ve Site kullanım şartları gibi konularda, keza sunacağı ürün, hizmet ve fırsatlarda, kampanya vb. durumlarda gerekli görebileceği her türlü değişikliği yapma hakkını saklı tutar; bu değişiklikler Şirketimizce internet sitemizden veya diğer uygun yöntemler ile duyurulduğu andan itibaren geçerli olur.

Tüm bu konularda ek bilgi istemlerinizi, her türlü talep ve şikayetlerinizi aşağıdaki iletişim kanallarından ulaşarak Şirketimize bildirebilirsiniz. İlgili talebin yasalar gereği belirli bir prosedürde yapılması gereken hallerde söz konusu prosedüre uyulması gerekir.

Şirket : Arrakis Tanıtım Organizasyon Pazarlama San. Tic Ltd. Şti

Bağlı Grup Şirketler :

Adres : Altunizade Mah. Sırmaperde Sok. No:25 Üsküdar / İstanbul

Telefon : +90 216 457 0073

İnternet Adresi : www.thegamify.com