Hitman Absolution
Hitman Absolution, IO Interactive tarafından geliştirilen ve Square Enix'in Avrupa şubesi tarafından yayınlanan 2012 tarihli gizlilik video oyunudur. Hitman serisinin beşinci bölümü ve 2006 yapımı Hitman: Blood Money'nin devamı niteliğindedir.
Yayınlanmadan önce geliştiriciler, Absolution'ın serinin temel özelliklerini korurken oynamanın daha kolay ve daha erişilebilir olacağını belirttiler. Oyun 20 Kasım 2012'de Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 için yayınlandı. 15 Mayıs 2014'te Hitman: Absolution – Elite Edition, OS X için Feral Interactive tarafından piyasaya sürüldü. 11 Ocak 2019'da Warner Bros. Interactive Entertainment, Hitman HD Enhanced Collection'ın bir parçası olarak Absolution ve Blood Money'nin geliştirilmiş sürümlerini PlayStation 4 ve Xbox One için yayınladı.
Absolution'ın tek oyunculu hikayesi, genetiği değiştirilmiş sözleşmeli katil Ajan 47'yi ve benzer şekilde genetiği geliştirilmiş bir genç kızı, özel bir askeri şirket, birkaç suç örgütü de dahil olmak üzere bir suikastçı olarak potansiyelini kendi amaçları için kullanmak isteyen çeşitli taraflardan koruma çabalarını takip ediyor. ve 47'nin kendi eski işverenleri, Uluslararası Sözleşme Ajansı (ICA). Seride ilk kez oyun, oyuncuların temel oyundaki herhangi bir görev için kendi özel hedeflerini oluşturmasına ve bunları başkalarıyla paylaşmasına olanak tanıyan "Sözleşmeler" adlı çevrimiçi bir bileşene de sahiptir.
Oyun, piyasaya sürüldüğünde kutuplaşmış bir tepkiyle karşılandı ve övgülerin çoğu grafiklerine, ortamlarına ve konumlarına ve ayrıca çeşitli oyun seçeneklerine odaklandı. Bununla birlikte, birçok eleştirmen ve oyuncu, önceki taksitlerin açık uçlu doğasının aksine, doğrusal yapısından dolayı oyunu beğenmedi. Mart 2013 itibarıyla oyun 3,6 milyonun üzerinde kopya satmıştı. Absolution'ın hayal kırıklığı yaratan karşılamasının ardından seri, önceki taksitlerle aynı süreklilik içinde geçmesine rağmen daha açık uçlu oyun tarzına geri dönen ve yeni bir hikayeye sahip olan 2016 Hitman'da yumuşak bir yeniden başlatma aldı.
Hitman: Absolution Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Hitman: Absolution, oyuncunun Ajan 47 adlı bir kiralık katil rolünü üstlendiği bir gizlilik oyunudur. Üçüncü şahıs bakış açısıyla sunulan oyun, bir dizi seviyede belirlenen hedefleri tamamlama etrafında döner.[8][9] Hedefler, seviyenin sonuna ulaşmaktan belirli kişileri ortadan kaldırmaya kadar değişebilir.[9] Oyuncular, bir hedefe veya konuma ulaşmak için dallara ayrılan yolları kullanarak her seviyeyi nasıl tamamlayacaklarını seçerler.[10] Oyuncular, eylem odaklı yaklaşımı seçerlerse düşmanlara karşı tabanca, şişe veya tuğla, saldırı tüfeği, av tüfeği, fiber tel veya çelik boru kullanabilir veya görünmeden, kılık değiştirerek, çevreye karışarak düşmanlardan tamamen kaçınabilir ve gizlilik odaklı yaklaşım kullanılıyorsa yalnızca belirlenen hedeflere saldırmak.[11][12][13] Ajan 47 ayrıca oyuncunun düşmanları daha kolay izlemesini sağlayan 'İçgüdü' yeteneğine de sahiptir.[10] Bireyleri öldürmenin veya dikkatlerini dağıtmanın çevresel yolları da vardır; oyuncular kahveyi karıştırmak için zehir kullanabilir, bir disko topunun düşüp kırılması için anahtarları çekebilir, bir benzin istasyonunda büyük bir patlamaya neden olabilir, iskelenin düşmesine neden olmak için bir düğmeyi çekebilir, yangına neden olabilir veya havai fişekleri patlatabilir. 14] Oyuncular hikayede ilerlemek için bölümleri tamamlarlar. Oyuncu, hikaye boyunca malikane, kütüphane, striptiz kulübü, silah deposu, güreş arenası, adliye ve otel gibi çeşitli yerlere seyahat eder.[14]
Oyun, oyuncuların diğer oyuncuların tamamlaması için kendi görevlerini yaratabilecekleri 'Sözleşmeler' serisine çevrimiçi bir seçenek sunuyor.[15] Oyuncular, oyunun hikaye görevlerindeki alanlardan birini seçer ve hangi oyuncu olmayan karakterlerin (NPC'ler) ortadan kaldırılması gerektiğine, her hedefi ortadan kaldırmak için hangi silahın kullanılması gerektiğine, hangi kılık değiştirmenin gerekli olduğuna, vücudun gizlenip gizlenmeyeceğine karar verir. ve oyuncunun yapay zeka tarafından tespit edilmesine izin verilip verilmediği.[16] "Sözleşmeler", IO Interactive'in çevrimiçi sunuculara sahip olmaması veya bu sunucuları kontrol etmemesi ve GDPR mevzuatına uyması gerekmesi nedeniyle Mayıs 2018'de kapatıldı.[17]
Hitman: Absolution'da Eklenen Yeni Özellikler
Yeni özellikler
Tasarrufların yerini kontrol noktaları alır.
Büyük, bağımsız, açık uçlu görevlerin yerini, her biri tek bir kapıyla birbirine bağlanan bir dizi doğrusal mini görev aldı. Hiçbir mini görev birden fazla çıkış noktası içermez ve oyuncuların geldikleri gibi ayrılmalarına da izin vermez.
Görevler sırasında sinematik sekanslar vardır, bu nedenle gazete özelliği kaldırılmıştır.
Red Dead Redemption'daki Dead Eye mekaniğine veya Splinter Cell: Conviction and Blacklist'ten Mark And Execute'e benzer şekilde, 47'nin Instinct pahasına birden fazla düşmanı hızlı bir şekilde öldürmek için ağır çekimde stratejik atışlar yapmasına izin veren nokta atış.
Absolution daha önce, oyuncuların herhangi bir seviyeden en fazla üç hedef seçerek suikast düzenlemesine ve kaydedilip çevrimiçi olarak paylaşılabilen özel yapım bir meydan okuma oluşturmasına izin veren bir "Sözleşme Modu" sunmuştu. İstedikleri silahı getirebilirler ve seviyeden herhangi bir silahı kullanabilirler, ancak mücadeleyi kurtarmalarına izin verilmesi için kurdukları sözleşmeyi tamamlayabilmeleri gerekiyordu.[3]
Hikaye Modu sırasında toplanan silahlar ve kılık değiştirmeler, Sözleşmeler Modunda ücretsiz olarak kullanıldı, ancak oyuncu bunları sözleşmelerden elde ettiği parayla da satın alıyordu.
47, üçüncü şahıs nişancıların çoğuna benzer şekilde siper alabilir ve köşelerden göz atabilir. Ayrıca alçak siperlerde hedefleri yakalayabilir.
Absolution, silahı ateşlemeden önce nişan almak gerektiğinden, önceki oyunların aksine üçüncü şahıs nişancı oyunlarına daha tipik olan gelişmiş bir ateşli silah nişan alma sistemine sahiptir. Birinci şahıs görünümü de kaldırılır.
Nefes tutma yeteneği tanıtıldı, bu da 47'yi göğüs göğüse çarpışmada daha güçlü kılıyor.
47 artık ağır silahları veya uzun tüfekleri gizleyebilir, böylece ICA kasalarını ve silah evrak çantalarını kaldırabilir.
47 artık hedefleri kendi elleriyle bastırabilir veya arkadan öldürerek sakinleştirici gerekliliğini ortadan kaldırabilir.
47, olağanüstü göğüs göğüse dövüş eğitimini artık hızlı bir etkinlik şeklinde diğer NPC'lere karşı oyun sırasında kendi avantajına kullanabilir.
Önde veya arkada kullanılmasına bakılmaksızın tüm yakın dövüş silahları tek vuruşta öldürür.
Göğüs, şişe ve nargile gibi bazı yakın dövüş silahları kullanıldıktan sonra kırılır.
Dual-wielding büyük ölçüde genişletildi; Oyuncunun görevden önce bir veya iki Silverballers taşımak arasında seçim yapmak zorunda olduğu Hitman: Blood Money'nin aksine, artık 47, daha küçük iki ateşli silah taşımaktan yalnızca birini taşımaya ve görev ortasında tam tersi (iki tanesi toplanırsa) geçiş yapabilir. başladı. Ayrıca, 47 adet çift elli tabanca olduğunda, tabancalar eskisi gibi aynı anda değil teker teker ateşlenir, bu da daha az sıklıkta yeniden doldurma ve daha iyi verimlilik sağlar.
Dairesel envanter sistemi kaldırıldı ve açıldığında oyunu duraklatmayan D-pad benzeri bir sistemle (veya PC'de ve klavye ve fare kullanılıyorsa basit bir dikey sistemle) değiştirildi. Aynı zamanda Silverballers çifti, başka bir tabanca türü (bulunursa çift elli kullanım için aynısından bir tane), bir keskin nişancı tüfeği, hafif makineli tüfek gibi başka bir büyük silah (başkası varsa çift elli de olabilir) ile sınırlıdır. bulundu) veya bir saldırı tüfeği veya av tüfeği, bir boğma silahı (genellikle fiber tel), başka bir yakın dövüş silahı ve bir Uzaktan Patlayıcı.
47 artık bazı seviyelerde zehir ve sakinleştirici bulabilir. Artık başlangıçta mevcut değiller ve yükseltmeler yoluyla elde edilemiyorlar.
Fırlatma mekanizması, 47 bıçak ve balta gibi kanatlı silahları fırlattığında, kilitlenme sistemi ile iyileştirildi. Bir nesneyi fırlatırken, oyun artık hedef almayı kolaylaştırmak için yörüngesini gösteriyor.
Fiber Tel veya boğucu bir silah, önceki oyunlarda olduğu gibi saldırıyı gerçekleştirmeden önce teli germek yerine artık yalnızca belirli bir düğmeye basarak kullanılıyor. 47 artık hedefleri boğduktan hemen sonra fiber telle sürükleyin.
47 artık ateşli silahları düşüremez veya fırlatamaz. Frisk aramaları, metal dedektör çubukları ve tam boyutlu metal dedektörleri tamamen kaldırıldı.
47 artık susturucuları çıkarabilir veya herhangi bir zamanda takabilir. Susturulmuş silahlar daha az hasar verir ancak düşmanları sessizce öldürmek için kullanışlıdır.
47 artık çıkıntılara asılabilir ve hareket edebilir ve ayrıca üzerindeki NPC'leri veya pencerelerden yakalayabilir ve onları kenardan çekerek öldürebilir.
47 artık Vücut Kutularına iki ceset saklayabilir ve aynı zamanda kendini de onların içinde saklayabilir. Ek olarak, dolaplar artık cesetleri saklamak için kullanılabilir.
47, havalandırma deliklerinden geçerek fark edilmeden seyahat etmesine izin verirken aynı zamanda çevreyi düşmanlara karşı tarayabilir.
47, aynı kıyafetleri giyen NPC'ler onu kılık değiştirdiğinden tanıyacağından, artık tamamen güvenli bir şekilde kılık değiştirerek ortalıkta dolaşamaz. Bunu önlemek için 47, görüş yarıçapları içindeyken onları kandırmak veya sadece mesafesini korumak için İçgüdü'yü kullanabilir.
47 artık güvenli bir yerde saklanmak için çevresiyle etkileşime girebilir, örneğin polis kılığında bir kutu çörek yiyormuş gibi yaparak, bir yemek standının yanında bir menü okuyormuş gibi yaparak veya kılık değiştirmiş bir tahta haça asılarak gibi. bir korkuluk olarak.
47 artık dikkat dağıtmak için arabaya vurarak veya ateş ederek araba alarmlarını tetikleyebilir. Önceden, bu sadece arabaları vurarak mümkündü. Ayrıca, arabalar artık patlayıcı.
47, dikkatini dağıtmak için birincil araç olarak parayı kullanmak yerine artık şişe, tuğla, yakın dövüş silahı kullanabilir ve hatta dikkat dağıtmak için radyoyu etkinleştirebilir.
47, güvenlik görevlileri tarafından izinsiz girerken veya başka bir şüpheli faaliyette bulunurken yakalanırsa, NPC'lerin geri kalanı eski oyunlarda olduğu gibi hemen uyarılmayacaktır. Bunun yerine, terk etmesi istenecek (eğer izinsiz giriyorsa) veya silah zoruyla tutulacak ve diğer insanları uyarmadan önce onları öldürerek veya bayıltarak durumun kontrolünü ele geçirmek için bir anı olacak. 47 ayrıca kendisine yaklaşan muhafızı yakalayıp silahsızlandırıp canlı kalkan olarak alacağı sahte teslim olabilir. Bir canlı kalkan tutarken, 47 artık silahları yeniden dolduramaz.
Oyunda artık gizlice öldürme, cesetleri saklama ve kafadan vuruş yapma gibi eylemler için puan veren ve tespit edilme ve hedef olmayanları öldürme gibi ihlaller için puan düşüren bir puan sistemi var. Hedef olmayanları bastırmak da puanları düşürür, ancak vücut gizlenirse, kaybedilen puanlar geri yüklenir. Her bölümün, bir seviyedeki toplam puanı belirleyen ayrı puanları vardır. Derecelendirme, puana göre verilir.
Bir görevin nihai puanını da etkileyen, Meydan Okumalar aracılığıyla gerçekleştirilen, her seviye için kilidi açılacak birden çok hedef/başarı vardır. Hedefler, kanıt toplamaktan belirli bir kılık değiştirerek sızmaya kadar değişir. Bunların çoğu, bir hedefin nasıl ortadan kaldırıldığı veya bir oyun sırasında 47'nin kaç tane kılık değiştirdiği ile ilgilidir. Hedefler o kadar çeşitlidir ki, hepsini tek bir oturumda elde etmek imkansızdır ve bazıları doğrudan birbirine karşı çıkar (örneğin Suit Only ve Chameleon, ikincisi tüm kılık değiştirmeleri toplar), oyuncuyu seviyeleri tekrar oynamaya ve farklı denemeye teşvik eder. taktikler.
47 tam ölçekli bir uyarıyı tetiklerse, katın muhafızları destek isteyebilir.
Kalabalıklar, şiddete tepki göstererek ve gardiyanları uyararak büyük ölçüde iyileştirildi.
Sivil NPC'ler, bir gardiyan, polis memuru veya ordu kılığına girmişse, bazen silah seslerini, patlamaları ve cesetleri 47'ye bildirir.
Hitman: Absolution Hikayesi
Genetiğiyle oynanmış suikastçı Ajan 47 (David Bateson), işverenleri Uluslararası Sözleşme Ajansı'ndan (ICA), bilinmeyen nedenlerle ICA'ya ihanet eden ve fonlarını ve veri tabanlarını sabote eden eski yöneticisi Diana Burnwood'u (Marsha Thomason) öldürmesi için bir sözleşme alır. , onları reform yapmaya zorluyor. 47, Chicago malikanesinde Diana ile yüzleşir ve görünüşe göre onu vurur. Diana, ölmeden önce Victoria (Isabelle Fuhrman) adlı genetiğiyle oynanmış bir genç kızı bir suikastçı olarak şiddet dolu bir hayattan korumak için ICA'ya ihanet ettiğini itiraf eder ve 47'den onun yerine Victoria'ya bakmasını ister. 47, yeni idarecisi Benjamin Travis'in (Powers Boothe) onu ICA'ya hain olarak damgalamasına neden olarak kabul eder.
Victoria'yı Redwood Yetimhanesine bıraktıktan sonra 47, ondan bilgi karşılığında yerel bir suç patronuna (James Sie) suikast düzenlemesini isteyen gözden düşmüş ICA muhbiri Birdie (Steven Bauer) ile tanışır. Vurulduktan sonra Birdie, 47'ye Victoria ile ilgilenen bir ev savunma sistemi şirketi başkanı Blake Dexter'dan (Keith Carradine) bahseder. 47, Dexter'ın Terminus Otel'deki odasına gizlice girer ve Victoria'yı kaçırıp en yüksek teklifi verene satmayı planladığını öğrenir. 47, Dexter'ı öldürmeye çalışır, ancak bayılır, bir hizmetçiyi öldürmekle suçlanır ve Dexter onu ateşe verdikten sonra Dexter'ın süitinde ölüme terk edilir. Otelden kaçan 47, striptiz kulübünde Dexter'ın muhbiri Dom Osmond'u (Jon Curry) öldürür, ancak Dexter'ın Victoria'yı yakalamak için Edward Wade (Larry Cedar) liderliğindeki bir grup paralı asker tuttuğunu öğrenir. 47'nin onları durdurma çabalarına rağmen, kendini kurtarmak için Victoria'nın konumuna ihanet eden Birdie'yi yakalarlar. 47, Victoria'yı yetimhanede savunur ve Wade'i öldürmeyi başarır, ancak Dexter'ın oğlu Lenny (Shane Stevens) Victoria'yı yakalar ve kaçar.
Dexter'ın özel askeri şirketi tarafından sıkı bir şekilde yönetilen Güney Dakota'nın Hope kasabasında 47, Victoria'yı Dexter'dan kaçırıp rakip bir silah şirketine satmayı planlayan Lenny'nin çetesi Hope Cougars'ı ortadan kaldırır ve Victoria'nın nerede olduğu konusunda Lenny'yi sorguya çeker. Lenny'yi öldürdükten veya onu çölde terk ettikten sonra 47, Victoria'yı inceleyen bilim adamlarını öldürmek ve onun hakkındaki araştırma verilerini yok etmek için Dexter Industries'in laboratuvarına sızar ve daha sonra Dexter'ın deforme olmuş koruması Sanchez'i (Isaac C. Singleton Jr.) bir yeraltı kafesinde öldürür. kavga. 47, bir otelde iyileşirken Travis'in kişisel suikast timi "The Saints" tarafından saldırıya uğrar, ancak onları ortadan kaldırmayı başarır.
47 sonunda Victoria'yı Hope Adliyesi hapishanesinde bulur, ancak Dexter tarafından yakalanır ve işkence görür, ta ki ikincisi Victoria'yı 10 milyon dolara satın almak isteyen Travis ile bir toplantıya çağrılana kadar. 47 sokaklara kaçar ve Hope'un Dexter'dan maaş alan yozlaşmış şerifi Clive Skurky'nin (Jon Gries) peşine düşer ve onu arayan ICA ajanlarından kaçınır. 47 köşe vuruşu yapar ve Dexter'ın onu öldürmeden önce Chicago'da Travis ile buluşacağını ortaya çıkaran Skurky'yi sorgular. Chicago'daki Blackwater Park'ta 47, Dexter'ı parkın tepesine kadar takip etmeden önce Dexter'ın sekreteri Layla Stockton'ı (Traci Lords) öldürür. Dexter, Victoria ile helikopterle kaçmaya çalışır, ancak 47 onu ölümcül şekilde yaralar ve Victoria'yı kurtarır. Oğlunu ve parasını kaybettiği için yas tutan Dexter, tek başına ölüme terk edilir.
Birkaç ay sonra, Travis ve adamları, Diana'nın sahte ölümünü yaptığından şüphelenerek Diana'nın mezarını ziyaret ederler, ancak Diana'nın bıraktığı bir mektupta bunu yapmakla görevlendirildiği için 47 onları pusuya düşürür ve Victoria'nın Travis'in fonuyla yaratıldığından da bahseder. ICA üstlerinin bilgisi. 47 onu ölümcül şekilde yaraladıktan sonra Travis, Victoria'nın ICA potansiyelini boşa harcadığı için ona bağırır ve Diana'nın gerçekten ölüp ölmediğini sorar ve 47, işini bitirmeden "Asla bilemeyeceksin" yanıtını verir. Bir süre sonra 47, Diana ve Victoria'yı uzaktan gözlemleyerek Diana'nın 47'nin yardımıyla sahte ölüm uydurduğunu ve şimdi Victoria'ya baktığını doğrular. Oyun, Diana'dan Ajan 47'ye onu ICA'ya tekrar hoş geldiniz mesajıyla ve eylemleri ICA'nın iç yolsuzluğun temizlenmesine yardımcı olduğu için teşekkür ederek sona erer. Son sahnede, Terminus Oteli yangınından bu yana 47'nin izini süren Dedektif Cosmo Faulkner (Jonathan Adams), Birdie ortaya çıkana ve ona bir bedel karşılığında yardım etmeyi teklif edene kadar 47'nin kimliğini keşfetmekte zorlanıyor.
Hitman: Absolution Geliştirilme Süreci
Hitman serisine devam etme planları ilk olarak 2007'de duyurulsa da,[18] Eidos, oyunun geliştirilmekte olduğunu ancak Mayıs 2009'da onayladı.[19] 2009'da oyunla ilgili bazı olay örgüsü ayrıntıları, oyunun hikayesinin Ajan 47'yi kendisini yeniden inşa etmek zorunda kalacağı düşük bir noktaya götüreceğini belirterek söylendi. 20 Nisan 2011'de Square Enix, Avrupa'da Hitman: Absolution ticari marka başvurusunda bulundu ve bu, sitelerin bunun beşinci Hitman oyununun adı olacağı yönünde spekülasyon yapmasına yol açtı.[21] 6 Mayıs 2011'de Hitman: Absolution adını doğrulayan bir tanıtım fragmanı yayınlandı. Fragman kısaca Ajan 47'nin bir baskılayıcı ve imzası olan Silverballer tabancasının etrafına sarılı bir çıngıraklı yılan taktığını gösteriyordu.[22] Oyunun "tanıdık ama yine de diğer Hitman oyunlarından önemli ölçüde farklı bir deneyim" olacağı bildirildi.[23] 9 Ekim 2011'de "Run for Your Life" adlı tam bir oyun fragmanı yayınlandı.[24]
Hitman: Absolution Hakkında İlginç Bilgiler
Absolution, serideki neredeyse tamamı kıta Amerika Birleşik Devletleri'nde geçen tek oyundur ve yalnızca sonsözü farklı bir ülkede, yani İngiltere'de geçer.
Professional Editions Artbook'un Xbox 360 sürümü dijital olarak satın alınamaz. Sayfalar da çevrimiçi olarak dijital görünmüyor.
Absolution , yılın kırk yedinci haftası olan 20 Kasım 2012'de yayınlandı (kahraman Ajan 47'ye bir gönderme).
Absolution, seride Carlton Smith'in yer almadığı tek oyundur.
Oyun, yapım sırasında birkaç kez değiştirildi, geliştiriciler, oynanabilir Edward Wade gibi oyun için çeşitli fikirler etrafında oynadılar, 47'nin kravatını fiber tel yerine kullandı ve oyuncuların bir roketatar kullanmasına izin verdi. Oyunun geliştirme aşamaları hakkında daha fazla bilgi (şu anda) Apple'a özel Hitman: Absolution Full Disclosure uygulamasında bulunabilir. Uygulama içeriği de burada bulunabilir.
2012'de "Burning Hope: The Making of Hitman: Absolution" adlı kısa bir belgesel oluşturuldu.
HD Enhanced Collection'ın girişinde, WB Games geliştirilmiş bağlantı noktasını yayınladığından, Square Enix logosu Warner Bros. Interactive Entertainment logosuyla değiştirildi.
Bu daha sonra bir yamada WB Games logosuyla değiştirildi.
Oyunun büyük ölçüde olumlu eleştirilerine rağmen, serinin çoğu hayranı tarafından en kötü Hitman oyunu olarak görülüyor.
Diğer Hitman oyunlarına dair detaylı bilgiye aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.