Hitman Blood Money
Hitman oyun serisinin en sevilenlerinden olan Hitman Blood Money rehberi yazımızda oynanış, hikaye ve geliştirilme süreci gibi pek çok detaya yer verdik.
Hitman Blood Money, IO Interactive tarafından geliştirilen ve Eidos Interactive tarafından yayınlanan gizlilik video oyunudur.
Mayıs 2006'da Microsoft Windows, PlayStation 2, Xbox ve Xbox 360 için piyasaya sürüldü. Hitman video oyun serisinin dördüncüsü ve 2004'ün Hitman: Contracts'ın devamıdır. Tek oyunculu hikaye, klonlanmış suikastçı Ajan 47'nin, işverenleri Uluslararası Sözleşme Ajansı'nı (ICA) tehdit eden ve 47'yi yaratan aynı klonlama teknolojisini elde etmeye çalışan rakip bir sözleşmeli öldürme örgütü olan Franchise'ı devirme çabalarınıkonu alır.
Blood Money, 2,1 milyondan fazla kopya satarak kritik ve ticari bir başarı elde etti. Bir kült haline geldi ve şimdiye kadar yapılmış en iyi video oyunlarından biri olarak kabul edilir.
Blood Money'nin yüksek tanımlı bağlantı noktaları ve öncüllerinden ikisi Hitman 2: Silent Assassin and Contracts, Hitman HD Üçlemesi olarak Ocak 2013'te PlayStation 3 ve Xbox 360'ta piyasaya sürüldü.
Hitman Blood Money Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Önceki oyunlarda olduğu gibi, Hitman: Blood Money, görevleri tamamlamak için çeşitli hedeflere suikast düzenlemek üzere atanan Ajan 47'ye sahiptir. Silahlı muhafızlar, güvenlik kontrol noktaları, tanıklar ve diğer engeller, Ajan 47'nin başarısını engellemeye çalışır. Oyuncu, Ajan 47'ye oyunun seviyelerinde üçüncü şahıs bakış açısıyla rehberlik eder.
Her topografik alanı, hedeflerin ve karakterlerin konumunu gösteren bir harita oyuncuya yardımcı olur. Ajan 47, görevini tamamlamak için tanıklara veya görgü tanıklarına yönelik şiddete bakmaksızın hedefleri ortadan kaldırmak için birden fazla yöntem kullanır. Blood Money, oyuncuları çok fazla gürültü yaptıkları veya çok şiddetli oldukları için cezalandırır.
Blood Money'de tanıtılan yeni özellikler arasında engelleri aşma yeteneği, geliştirilmiş silahsız dövüş, oyuncu olmayan karakterlerin (NPC) kalkan olarak kullanılması, cesetleri atma yeteneği, geliştirilmiş karakter animasyonları ve yeni bir oyun motoru yer alıyor.
Blood Money'deki her seviye, hedefin ölümünü bir kaza gibi gösterecek bir yöntem içerir; örneğin, açıldığında patlaması için bir ızgarayı kurcalamak, bir hedefin üzerine düşmesi için bir avize takmak veya bir hedefi itmek gibi. Ajan 47, görevleri tamamlamak için çivi tabancaları, oyuncak havalı tüfekler, bıçaklar, tornavidalar, stilettolar, kamış kılıçları, yangın söndürücüler, çekiçler ve çit makasları gibi doğaçlama silahlar yapabilir.
Blood Money, Ajan 47'nin başarısına bağlı olarak yükselen ve düşen bir şöhret sistemine sahiptir. Ajan 47'nin kötü şöhreti ne kadar yüksekse, NPC'lerin onu teşhis etmesi o kadar kolay olur. Ajan 47 kamera gözetiminde yakalanırsa veya cinayet işlediğine tanık olunursa, karakterin kötü şöhreti artacaktır. Oyuncu bir görevi mükemmel bir şekilde yerine getirirse, Ajan 47'nin kötü şöhreti minimum düzeyde olacaktır.
Blood Money, oyunculara Ajan 47'nin kötü şöhretini azaltacak, gözetleme ekipmanını yok etme ve rüşvet verme gibi yöntemler sağlar. Erken görevlerde kazanılan şöhret sonraki görevleri etkileyecektir. Oyuncu, bir görevin tamamlanmasının ardından, silahları yükseltmek veya kötü şöhret puanınızı düşürmek için yetkililere rüşvet vermek için kullanılabilecek bir ödeme alır. Oyuncunun alacağı para miktarı, suikastın ne kadar temiz gerçekleştirildiğine bağlıdır ve en yüksek ödemeyi tanıksız sessiz cinayetler alır.
Her görevin tamamlanmasının ardından, görevin sonuçlarını, Ajan 47'nin ün düzeyini, en sık kullanılan silahı ve ne kadar doğru kullanıldığını, öldürülen veya yaralanan polis, güvenlik ve sivillerin sayısını ve mevcudiyetini içeren bir gazete makalesi görüntülenir. Ajan 47'nin yüzünün eskizleri görüntülenir ve karakterin kötü şöhreti arttıkça daha doğru hale gelir. Oyunculara, hedef olabildiğince temiz ve sessiz bir şekilde öldürüldüğünde "sessiz suikastçı" unvanı gibi, görevin başarısına dayalı olarak dereceler verilir.
Hitman Blood Money'e Gelen Yeni Özellikler
- 47 artık kasa gibi engellere tırmanabilir ve bunu yapmak için bir düğmeye bağlı değildir.
- 47 artık düşmanları silahsız çatışmaya sokabilir ve onları silahsızlandırabilir.
- Bir NPC'yi canlı kalkan olarak alıp yere serme veya daha sonra fırlatma yeteneği tanıtıldı.
- 47 artık ölü veya bilinçsiz bedenleri konteynerlerde saklayabilir veya raylardan ve çıkıntılardan atarak imha edebilir.
- 47'nin Sivlerballers ve WA2000 gibi kişisel silahları artık yükseltilebilir.
- Ödül sistemi yeniden tanıtıldı ve oyuncuya bir görevin sonunda reytingle birlikte nakit para verildi.
- Ayrıca ünlülük sistemi de eklendi. Oyuncu, bir görev sırasında kamera gözetimine yakalanırsa veya cinayet işlerken tanık olunursa, Ajan 47'nin kötü şöhreti artacaktır. Kötü şöhret, CCTV kasetlerini çalarak, tanıkları ortadan kaldırarak veya görevden sonra onlara rüşvet vererek düşürülebilir.
Dikkat dağıtmak için silahlar ve madeni paralar fırlatılabilir. - Yakın dövüş iyileştirildi ve oyuncunun bıçak gibi nesneleri fırlatarak NPC'leri öldürmesine izin verildi. Bununla birlikte, bir NPC'ye atıldığında, silah yeniden kullanım için alınamaz.
- 47, yukarıdaki acil durum kapağından tırmanarak ve onu fiber tel kullanarak boğarak asansörde birini öldürebilir. Bu, kurbanın, cesedin asansör çatısında saklanacağı kapaktan yukarı çekilmesine neden olacaktır. Bu saldırının işe yaraması için hedefin kapağa yeterince yakın olması gerekir; Neyse ki, çoğu asansör yolcusu buna mecburdur. Oyuncu ayrıca, daha az güvenilir olsa da, ambardan nişan alıp ateş edebilir.
- Çömelme modu ve gizli mod birleştirildi.
- AI artık kan sıçramasını görerek şüphelerini uyandırabilir. Ayrıca ceset bir kapta saklanmadığı sürece kan
- izlerini takip ederek ölü bir beden bulabilirler.
- 47 artık dolaplarda ve dolaplarda saklanabilir.
- AI muhafızlar, takip modundayken söz konusu dolaba çok uzun süre yakın dururlarsa, bir dolapta saklanan 47 keşfedebilir.
- Her görevin sonunda, isabet hakkında, içeriğin soruşturma sonuçlarına ve oyuncunun kötü şöhretine bağlı olarak değiştiği bir gazete makalesi görüntülenir. En sık kullanılan silahı, ne kadar doğru kullanıldığını, öldürülen veya yaralanan polislerin, güvenlik görevlilerinin ve sivillerin sayısını ve herhangi bir tanık olup olmadığını detaylandıracaktır.
- Ajan 47'nin kötü şöhreti arttıkça giderek daha doğru hale gelen Ajan 47'nin yüzünü gösteren eskiz çizimleri de bazen görülebilir. Makalenin başlığı, oyuncunun görev derecesi ile ilgilidir.
Hitman Blood Money Hikayesi
Amerikalı gazeteci Rick Henderson, Beyaz Saray'a veya kariyerine yönelik bir saldırı hakkında onunla röportaj yapma umuduyla eski FBI Direktörü Alexander Leland "Jack" Cayne'nin malikanesini ziyaret eder. Ancak Cayne, röportajın sadece bir hile olduğunu ve Rick'e çok daha büyük bir hikayeyle ilgili detayların verilmesi için davet edildiğini açıklar - Uluslararası Sözleşme Ajansı (ICA) için bir kiralık katil olan klonlanmış tetikçi Ajan 47'nin tüm detayları. Rick, bir şehir efsanesi olarak kabul edilen 47'nin varlığı konusunda şüpheci olsa da, 47 tarafından yapılan bir dizi sözleşme hakkında sağladığı belgeleri okuyarak Cayne'in hikayesini dinlemeye karar verir.
Belgeler, 47'nin Maryland, Baltimore'da iflas etmiş bir eğlence parkı sahibine suikast düzenledikten sonra, Amerika Birleşik Devletleri'nde birkaç kişiyi üstlenmeden önce yöneticisi Diana Burnwood tarafından kendisine atanan Şili ve Fransa'da işler yapmak için yurtdışına gittiğini ortaya koyar. Bu süre zarfında ICA, kendisini "Franchise" adlı rakip bir ekip tarafından hedef alınırken bulur ve kısa süre sonra 47'yi yakalarken ICA ajanlarını öldürmeye başlar. 47 rakip suikastçılar tarafından öldürülmekten kaçsa da Diana, ICA'yı kapatmak zorunda kalır ve kalan kaynaklarını kendi arasında bölüştürür. Cayne sonunda Beyaz Saray saldırısı hakkında konuşmaya devam eder ve 47'nin meydana gelen kaosa karıştığını iddia eder.
Cayne'in bilmediği, 47'ye Franchise'ın Ort-Meyer'in klonlama teknolojisi üzerinde tekelleşmeye çalışan siyasi bir organizasyon için çalıştığı bilgisi verilmesidir. Franchise'ın açığa çıkmasıyla Diana, 47'ye zehir enjekte ederek riskli bir planla ekibi devirmeye karar verir.
47'nin kemik iliği örgütün rakipleri tarafından kullanılabileceğinden, Franchise başkanı Cayne'ye onu bulması ve öldürmesi emredilir. Cayne, iliğinin geri alınamayacağından emin olmak için ölü yakma işlemine yönlendirir ve töreni izlemesi için Rick'i getirir. Anonimliği korunan Diana, ICA'yı yeniden açmak için Franchise'ın varlıklarını çalarken, 47 bir sonraki sözleşmesini almaya devam eder.
Hitman Blood Money Geliştirilme Süreci
Hitman Blood Money, Kasım 2004'te duyuruldu ve 2005 baharında çıkması planlandı. Ancak tarih daha sonra 2006'ya ertelendi. Mart 2006'da oyunun Xbox 360'ta piyasaya sürüleceği ve yedinci nesil video oyun konsollarında piyasaya sürülen ilk Hitman oyunu olduğu ortaya çıktı.
Blood Money, PlayStation 2, Xbox, Xbox 360 ve Microsoft Windows'ta 26 Mayıs 2006'da Avrupa ve PAL bölgelerinde ve 30 Mayıs'ta Kuzey Amerika'da yayınlandı. Oyun, öncekilerle birlikte Mart 2007'de Steam'de kullanıma sunuldu.
29 Ocak 2013'te Blood Money, PlayStation 3 ve Xbox 360 için yayınlanan Hitman 2: Silent Assassin ve Hitman: Contracts'ı da içeren bir derleme olan Hitman HD Trilogy'ye dahil edildi.
Mart 2018'de oyunun Xbox 360 sürümü, Xbox One için geriye dönük uyumlu hale getirildi. Blood Money, Ocak 2019'da PlayStation 4 ve Xbox One'da yayınlanan Hitman: Absolution ile Hitman HD Enhanced Collection adlı başka bir derlemeye de dahil edildi.
Oyunun bu sürümü, güncel görsellerle yeniden düzenlendi ve 4K olarak oynanabildi.
Hitman Blood Money Hakkında İlginç Bilgiler
- Bu oyun, Hitman HD Trilogy ve Hitman HD Enhanced Collection'ın bir parçasıdır.
- PS3 sürümü, Hitman 2: Silent Assassin ve Hitman: Contracts'tan farklı olarak PS2 sürümü değil, Xbox 360 sürümünden bir bağlantı noktasıdır.
- Blood Money, Hitman serisinde tüm görevlerde en az bir hedefi olan ilk oyundur. İkincisi HITMAN™ idi.
- Oyunun sadece PS3 versiyonu İspanyolca dil desteği ile gelir.
Diğer Hitman oyunlarına dair detaylı bilgiye aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.