Hitman Codename 47
Hitman'in ilk oyunu olarak tarihe geçen Hitman Codename 47 rehberinde oynanış, hikaye ve geliştirme süreçlerine dair pek bilgiyi sizinle paylaştık.
Hitman: Codename 47 (genellikle "Codename 47" veya "C47" olarak kısaltılır), IO Interactive tarafından geliştirilen ve Amerika Birleşik Devletleri'nde 19 Kasım 2000'de Eidos Interactive aracılığıyla PC için piyasaya sürülen üçüncü şahıs bir gizlilik oyunudur.
Codename 47, hem Hitman serisinin hem de IO-Interactive'in oyun endüstrisindeki ilk oyunudur.
Hitman Codename 47 Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Codename 47, tamamlanması gereken bir dizi zorlu suikasta maruz kalan, genetik olarak geliştirilmiş bir insan klonu olan Ajan 47'nin etrafında dönen üçüncü şahıs bir aksiyon/gizlilik kombinasyonudur.
Bu suikastlar sırasında, Ajan 47 (oyuncu tarafından kontrol edilir), yarı otomatik tabancalardan otomatik tüfeklere kadar çok çeşitli silahlar edinebilir ve kullanabilir. Ancak Fiber Tel veya Oyabun Bıçağı gibi daha sessiz silahlar da mevcuttur. Silahlar oynanan göreve göre değişir, örneğin Plutonium Runs Loose, oyuncunun bir "minigun" satın almasına izin verirken, The Lee Hong Assassination yalnızca tabancaların ve hafif makineli tüfeklerin bir listesini sunar.
Ajan 47'nin hareketleri temel dönüş, ateş etme ve yürüme/koşma ile kontrol edilir. Ajan 47, gerektiğinde merdivenleri tırmanabilir ve kendisini iki bitişik balkondan veya platformdan atmaya, herhangi bir vücut tipinden sürüklemeye yetecek kadar fiziksel güce sahiptir ve genetik kombinasyonu nedeniyle, genellikle herhangi bir Avrupa veya Avrupa kökenli kılığına girebilir.
Oyundaki her seviye, oynanamayan karakterlerle (silahlı siviller ve hedefler gibi) dolu açık bir ortamda gerçekleşir. Görev kriterleri değişebilse de amaç genellikle Ajan 47'nin atanmış hedefini bulmak ve onları mümkün olan her türlü etkili yöntemle öldürmektir. Yol ilk başta doğrusal görünebilir, ancak doğrudan şiddetli bir misillemeye yol açmadan bir hedefe yaklaşmak ve bir görevi tamamlamak için çeşitli yollarla mümkündür.
Her görevden önce, oyuncuya hedefle ilgili istihbarat, söz konusu hedefle karşılaşacakları alanı detaylandıran bir harita ve satın alabilecekleri silahların bir listesinden oluşan bir brifing verilir. Brifing Teşkilattaki bir kontrolör tarafından yönetilir ve her ajana kendi kontrolörü atanır (Ajan 47'nin kontrolörü Diana Burnwood'dur). İstihbarat genellikle boy, kilo ve kariyerlerinin kısa bir özetini içeren bilgilerin yanı sıra video görüntüleri ile birlikte hedefin bir resmidir.
Oyun büyük ölçüde kılık değiştirme sistemine dayanır. Öğretici ve Kolombiya yayı dışında, oyuncu neredeyse tüm görevlere Ajan 47 kıyafeti giyerek başlar; Böylece Ajan 47, diğer karakterleri etkisiz hale getirerek ve kıyafetlerini çalarak belirli kılıklara bürünebilir. Bunu yapmak, güvenlikten fark edilmeden geçmesine ve hatta muhtemelen açıkça silah taşımasına izin verir. Atılan giysiler katlanır ve yere bırakılır, oyuncu tarafından görülebilir ancak diğerleri tarafından görülemez ve daha sonra tekrar giyilebilir. Diğer kişilerin görmesini ve alarm vermesini önlemek için kurbanın cesedi tenha bir yere sürüklenebilir. Ajan 47'nin kılık değiştirmesi, ceset bulunur bulunmaz veya kılık değiştirilerek yasa dışı bir eylem ("Şüpheli" kabul edilir) yapılır yapılmaz tehlikeye atılacaktır.
Ajan 47, yürürken ve koşarken ses çıkarır ve bu, yasa dışı bir eylem gerçekleştiriliyorsa yakın çevredeki düşman karakterleri uyarır.
Sinsilik ayrıca Ajanın envanterinden bir silahı kimse duymadan almasına da olanak tanır; oyuncu bir silah çektiğinde 47 dik duruyorsa, yakındaki karakterleri uyaracaktır.
Codename 47 gizli bir oyun olsa da (bu ideali zorunlu olarak uygulamasa da), oyun yine de oyuncunun kendi takdirine göre oynamasına izin vererek oyunun yinelenen sanal alan öğesini vurgular. Bununla birlikte, oyuncunun eylemlerine bağlı olarak sonuçlar da vardır.
Mali ödüller ve cezalar şeklinde teşvikler vardır. Örneğin, oyuncu sivilleri öldürürse, "temizlik" için 2000$ kesinti yapılabilir. Bu kesinti, oyuncunun verdiği hedef dışı kayıpların sayısına bağlı olarak artar. Oyun sırasında para silah ve cephane satın almak için kullanıldığından, oyuncu hedefleri alt etmenin en uygun maliyetli yöntemi için gizlilik ve kılık değiştirme mekaniklerini kullanmak zorunda kalır.
Hitman Codename 47 Hikayesi
1999'da, kafasının arkasında barkod dövmesi olan kel bir adam olan "Denek 47", bir sanatoryumun bodrumunda, hoparlörden konuşan kimliği belirsiz bir adamla uyanır. Adamın rehberliğinde, gardiyanları öldürmeden ve sanatoryumdan kaçmadan önce atletik, ateşli silahlar ve suikast becerilerini test eden bir eğitim kursunu tamamlar. Bir yıl sonra 47, çeşitli müşteriler için suikast gerçekleştirmede uzmanlaşmış küresel bir kuruluş olan Uluslararası Sözleşme Ajansı'na (ICA) katılır ve "Ajan 47" kimliği atanır.
Yıl boyunca 47, bir çete savaşını kışkırtarak konumunu zayıflattıktan sonra Triad suç patronu Lee Hong'u Hong Kong'da öldürdüğünü gören sözleşmeleri tamamlar. Bu görevler bir uyuşturucu baskını yoluyla Kolombiya'da kokain kaçakçısı Pablo Belisario Ochoa; Budapeşte'de uluslararası bir konferans sırasında bomba patlatmayı planlayan Avusturyalı paralı asker Frantz Fuchs; ve 47'nin yakında gelişi konusunda paranoyak olan ve gemisinde bir nükleer savaş başlığını etkinleştiren Rotterdam'daki silah kaçakçısı Arkadij Jegorov'u öldürmektir. Her başarılı suikasttan sonra 47, her hedefte kendisinden, "deneysel bir insan" hakkında bir projeden ve Profesör Ort-Meyer adında bir adamdan bahseden mektuplar bulur.
47 daha sonra son bir göreve gönderilir: Romanya'da bir yıl önce kaçtığı tesis olarak bildiği sanatoryumda bir doktora suikast düzenlemek. Rumen özel kuvvetleri binaya baskın yaparken 47, Ort-Meyer'in asistanı olarak tanıdığı hedefi ortadan kaldırır ve varlığının gerçeğini keşfeder: O, Ort-Meyer, Hong ve Ochoa'nın DNA'sını birleştiren bir klonlama deneyinin ürünüdür.
47, ilk kez Hong Kong'da karşılaştığı ve kurtardığı Carlton Smith adlı oldukça beceriksiz bir CIA ajanının yardımıyla sanatoryumun altındaki gizli bir laboratuvarda Ort-Meyer'i bulur ve profesörün kaçışını testten bir yıl önce planladığını öğrenir. Ort-Meyer daha sonra, o zamandan beri "Denekler 48" olarak adlandırılan daha yetenekli ve kontrolü daha kolay klonlar yarattığını ortaya çıkarır ve onları 47'yi öldürmeye gönderir. Üstün eğitimiyle tüm klonları öldürdükten sonra, 47 tanesi Ort'a ulaşmak için onlardan biri gibi davranır.
Hitman Codename 47 Geliştirilme Süreci
Hitman Codename 47, Danimarkalı geliştirici IO Interactive tarafından oluşturuldu. Ekip başlangıçta, Rex Dominus adlı bir fantezi çok oyunculu çevrimiçi oyun (MMO) tasarladı; ancak, IO Interactive'in o sırada ortak olduğu Danimarkalı film stüdyosu Nordisk Film, ekipten Rex Dominus'taki üretimi durdurmasını ve bunun yerine "basit bir nişancı" geliştirerek "[kendilerini] test etmelerini" istedi.
Bu nedenle ekip, geliştirmesi bir MMO'ya kıyasla daha kısa sürdüğü için, Hard Boiled ve The Killer gibi John Woo filmlerinden ilham alan bir aksiyon oyunu seçti.
İlk versiyonlar, programcılardan biri tüm hesaplamayı taklit etmenin bir yolunu bulana kadar çok yavaş çalıştı. Bu fizik sistemi, İngiliz yayıncı Eidos Interactive'in ve özellikle sistemin Codename 47'nin oynanışına büyük ölçüde fayda sağlayabileceğini düşünen ekip üyesi Jonas Eneroth'un dikkatini çekti. Altı aylık müzakerelerin ardından IO Interactive ve Eidos Interactive arasında bir yayın anlaşması imzalandı. Eneroth projede yönetici yapımcı oldu.
Sorumlu yapımcı olarak Eneroth, geliştirme ekibini gerilim yaratmak için sahnede cesetleri sürüklemek de dahil olmak üzere "metodik bir deneyime" odaklanmaya teşvik etti. Daha önce Deus Ex ve Thief: The Dark Project üzerinde çalıştı ve bu onu Codename 47'de görmek istediği gizli oyun mekaniğine büyük ölçüde maruz bıraktı.
Jesper Kyd, oyunun müziklerini kentsel ses ortamlarına ve etnik enstrümantasyona dayandırarak besteledi. Kyd daha önce IO Interactive'in öncüsü Zyrinx'in bir üyesiydi, ancak Manhattan'a taşındı ve serbest çalışan bir video oyunu müzisyeni oldu. Daha sonra Codename 47'nin ilk üç devam filminin müziklerini bestelemek için geri dönecekti: Silent Assassin, Contracts ve Blood Money.
Hitman Codename 47 Hakkında İlginç Bilgiler
- Codename 47, Hitman serisindeki PC ve Windows'a özel tek oyundur.
- Oyuncu, Ajan 47'nin banka hesabının 0$'ın altına düşmesine izin verirse, Ajans 47'nin hesabını "iptal edecek" ve oyuncunun oyunda başarısız olmasına neden olacak ve böylece görevi yeniden başlatacaktır.
- Şimdiye kadar, bu işleve sahip olan tek Hitman oyunudur (Çünkü bir göreve katıldığınız için para kaybettiğiniz tek Hitman oyunudur).
- Codename 47, ragdoll fiziğini kullanan ilk oyunlardan biriydi, 1998'de Jurassic Park: Trespasser tarafından yenildi.
- Codename 47, yapraklar ve diğer malzemeler için dünya tabanlı fizik içeren ilk oyun değilse de ilk oyunlardan biriydi.
- Geliştirme sırasında Codename 47, "Hitman – The Game" adını "placeholder" olarak kullandı.
Diğer Hitman oyunlarına dair detaylı bilgiye aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.