Hitman Contracts
Hitman serisinin üçüncü oyunu olan Hitman Contracts rehberi yazımızda oynanış, geliştirme süreci ve merak edilen tüm detaylar yer alıyor.
Hitman Contracts, Microsoft Windows, PlayStation 2 ve Xbox için IO Interactive tarafından geliştirilen ve Eidos Interactive tarafından yayınlanan gizlilik video oyunudur.
Hitman video oyun serisinin üçüncü oyunudur ve hem Hitman: Codename 47'nin yeniden yapımı hem de Hitman 2: Silent Assassin'in devamı niteliğindedir.
Hitman Contracts genel olarak olumlu eleştiriler aldı; övgü, geliştirilmiş oyun öğelerine, grafiklere, film müziğine, daha koyu tona ve atmosfere yöneltilirken, eleştiri, önemli iyileştirmelerin olmaması ve önceki iki oyuna aşinalık nedeniyle geldi. Nisan 2009 itibarıyla oyun yaklaşık 2 milyon kopya sattı.
Hitman Contracts Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Hitman Contracts'ta oyuncular, belirli hedeflere suikast düzenlemek için dünyanın çeşitli yerlerine gönderilen Ajan 47'yi üçüncü şahıs bakış açısıyla kontrol eder. Mutfak bıçakları, saldırı tüfekleri ve tabancalardan makineli tüfeklere kadar çok çeşitli silahlar kullanılabilir.
Gizlilik ve hile teşvik edilirken, oyun oyuncunun daha şiddetli bir yaklaşım benimsemesine ve görev hedeflerine giden yolda silahlı çatışmaya girmesine de izin verir. Oyuncular oyunda ilerledikçe, seviyelerde bulunan çeşitli silahları toplayarak gelecekteki görevlerde kullanılmalarını sağlayabilir. Silah sesi ve boğma gibi hedefleri öldürmenin daha basit yollarının yanı sıra, birkaç görev, oyuncuya isabetleri ortadan kaldırmak için akıllıca zehir kullanımı veya saunada ısı kaynaklı kalp krizi gibi "kazalar" düzenlemek gibi daha ince yollar sağlar.
Oyuncular, performanslarına göre birkaç faktöre göre derecelendirilir; ateşlenen ateş sayısı, öldürülen oyuncu olmayan karakterler (NPC'ler) (ve silahlı düşmanlar mı yoksa masumlar mı) ve gardiyanların uyarılma sayısı bunlar arasında anahtardır. En düşük rütbe, hedeflerinin peşinde çok sayıda NPC öldüren ve gizlilik kullanmayan oyunculara verilen "Toplu Katil" dir. En yüksek rütbe, oyuncu görevini tespit edilmeden ve genellikle amaçlanan hedef(ler) dışında kimseyi öldürmeden tamamladığında kazanılan "Sessiz Suikastçı"dır.
"Şüphe Ölçer" adındaki sayaç, oyuncuları kendi siperlerini açmaya ne kadar yakın oldukları konusunda bilgilendirir. İçeride aşırı koşma, alenen silah savurma, yasak alanlarda ikamet etme veya gizlice girme gibi eylemler şüphe uyandırabilir. Yakınlık da genellikle ölçeri yükseltir. "Şüphe Ölçer" dolarsa, gardiyanlar oyuncuyu gördükleri anda ateş açar ve mevcut siper işe yaramaz hale gelir. Gardiyanlar düşmüş bir ceset bulursa veya baygın bir kişi uyanıp onları uyarırsa, "Şüphe Ölçer" normalden çok daha hızlı yükselecektir.
Kılık değiştirmeler ya çevrede bulunabilir ya da erkek NPC'lerin vücutlarından alınabilir. Kılık değiştirmeye bağlı olarak, oyuncu bir seviyedeki çoğu kişiyle sınırlı alanlara erişebilir. Bu kılık değiştirmeler, yukarıda belirtildiği gibi gardiyanlar tarafından görülebilir; Örneğin. Bir seviyedeki muhafızların tümü pompalı tüfek kullanıyorsa, muhafız gibi giyinmiş ancak benzer donanıma sahip olmayan bir oyuncu daha fazla şüphe çekecektir. Ayrıca, belirli davranışlar (kilit açmak gibi) gardiyanların da kılık değiştirmiş halde görmelerine neden olur.
Hitman Contracts'a Eklenen Yeni Özellikler
- Sinsi modda hareket hızı artık artırıldı.
- Koşma hızı artırıldı ve artık gardiyanların oyuncuya saldırmasına neden olmuyor.
- 47'nin kurbanın boynunu kırdığı yer de dahil olmak üzere farklı Fiber Tel öldürme animasyonları tanıtıldı.
- Kurtarılamasalar veya başka görevlere götürülemeseler de, birden fazla yakın dövüş silahı tanıtıldı.
- Anestezik, kurbanı yalnızca kısa bir süre etkileyen yatıştırıcı bir şırınga ile değiştirilir.
- Dairesel envanter tanıtıldı.
- Harita artık ölü ve diri insanları birbirinden net bir şekilde ayırıyor.
- Haritaya daha fazla simge eklendi.
- Keskin Nişancı Tüfeği kasası, W2000 keskin nişancı tüfeği taşımak için yeniden tanıtıldı.
- Balkon atlama yeniden tanıtıldı.
Hitman Contracts Hikayesi
Silent Assassin olaylarından yaklaşık bir yıl sonra, 17 Mart 2004'te Ajan 47, işverenleri Uluslararası Sözleşmeler Ajansı (ICA) için Paris'te bir görevi yerine getirirken vurularak ağır şekilde yaralanır. Otel odasına döndüğünde, yaratıcısı Dr. Otto Ort-Meyer'i kendi tesisinde öldürdükten sonra Rumen özel kuvvetlerinden kaçışıyla başlayan geçmişini derinlemesine düşünür.
47 daha sonra, Romanya'da bir müşterisinin kızını kaçıran iki fetişiste suikast düzenlenmesi de dahil olmak üzere, yıllar boyunca yürüttüğü çeşitli görevleri hatırlar; Kamçatka'da teröristlere silah satan bir karaborsacının öldürülmesi ve bir denizaltındaki silah laboratuvarlarının imha edilmesi; Birleşik Krallık'ta yozlaşmış bir asilzade ve oğlunun öldürülmesi; Rotterdam'da motorcu bir suç lordunun öldürülmesi; ve beş genetik "babasından" üçünün, yani motorcuların Rotterdam'da iş yaptığı silah kaçakçısı Arkadij Jegorov'un, Budapeşte'de bir otelde terörist Frantz Fuchs'un ve Hong Kong'da Triad patronu Lee Hong'un öldürülmesi.
Bu süre zarfında, bir ICA doktoru gelir ve acil ameliyat gerçekleştirir. ICA doktoru kaçmak zorunda kalırken 47, yarasını sarmadan gücünü yeniden toplar ve mevcut sözleşmesiyle ilgili brifingi hatırlamadan önce memurlarla başa çıkmaya hazırlanır. Ortadan kaldırması için gönderildiği üç hedeften ikisini ortadan kaldırdığını hatırlar (bu olay daha sonra Hitman: Blood Money'de ele alınır), hepsi de Doğu Avrupa'da bir çocuk fahişeliği çetesine karışmıştır.
GIGN, yavaş yavaş göz yaşartıcı gazla doldurulan odasına saldırmaya hazırlanırken 47, sözleşmesini tamamlamak niyetiyle otelden kaçar. Sokaklara ulaştığında, Charles de Gaulle Havaalanı'na kaçmadan önce Fournier'i bulur ve öldürür. Ülkeden ayrılan bir uçağa binen 47, birisinin sözleşmeden haberdar olduğu şüphesini doğrulayan ve ICA'nın aynı grup tarafından hedef alındığı konusunda onu uyaran görevlisi Diana Burnwood ile yeniden bir araya gelir.
47, konuyu halletmeyi kabul eder ve grubu, onları baltalamaya ve dünya çapındaki hükümetlerin kontrolünü ele geçirmeye çalışan ICA'nın düşmanı olan Franchise olarak adlandıran bir dosyayı ele geçirir.
Hitman Contracts Geliştirilme Süreci
Üçüncü Hitman oyunu başlangıçta bir üçlemenin son oyunu olacaktı, ancak IO Interactive'in o zamanki yayıncısı Eidos'un zaman baskısı nedeniyle IOI, Hitman: Contracts ve Hitman: Blood Money üzerinde aynı anda çalışmak üzere iki ekibe ayrıldı.
Hitman: Contracts, Hitman: Codename 47'den yeniden düzenlenen seviyeleri içeren daha küçük bir oyundur. Hitman: Contracts, Hitman 2: Silent Assassin'den iki yıl sonra piyasaya sürülmek üzere sıkı bir programla geliştirildi.
Hitman Contracts Hakkında İlginç Bilgiler
- Ajan 47'yi ameliyat eden doktor, Mel Gibson'la Payback filmine gönderme yapar, burada Mel Gibson'ın karakteri Porter, Ajan 47 (karaciğerinden vurulmuş) gibi arkadan vurulur ve doktor sterilize etmek için viski kullanır. Sahneler hemen hemen aynıdır.
- Oyun içi "AK-74" aslında AK-101'den modellenmiştir.
- Bu oyun Hitman HD Üçlemesinin bir parçasıdır.
- Bu oyun, herhangi bir Hitman oyununda benzersiz bir özellik oluşturan 10 ikili silaha sahiptir.
- Bu oyun, bir kurban bir darbe ile yaralandığında, duruma veya silaha bağlı olarak yere acı içinde düşeceği ve ölmeyeceği durumunda benzersizdir.
- 1.75 sürümü ve Square Enix desteğiyle Steam'e geldikten sonra İspanyolca veya diğer mevcut dilleri içeren tek Hitman oyunudur, İspanyolca diliyle Hitman 2 ve Blood Money yalnızca PS3'te mevcuttur ve PC'de perakende veya Steam'de değildir, 1.74 sürüm, perakende satışta veya GOG'da yalnızca İngilizce dilinde gelir.
- Yalnızca 1.75 güncellemesi ile gelen Steam sürümü geniş ekran desteği ve PC'de 1920 x 1080 çözünürlüğe kadar gelir, perakende satış veya 1.74 güncellemeli GOG sürümü geniş ekran çözünürlüğü desteğiyle gelmez.
- Hitman Collection'ın PC'deki Avrupa sürümü DRM'sizdir ve halihazırda en son sürüm 1.74'e yamalanmıştır.
- Bu oyunun tüm görevleri, orijinal versiyonlarından farklı olarak çoğu yağmurlu havalarda gece gerçekleşir. Bu büyük olasılıkla vurulduktan sonra 47'nin ruhunun görsel bir metaforu olarak yapılır.
- Kayıtlı oyunu Xbox 360'ta HD Trilogy'ye yüklemek, içeride olmanıza rağmen dışarıda yağmurdaymışsınız gibi bir ses arızasını tetikler.
- 47'nin kimliği açığa çıktığında, herhangi bir kılık değişikliği artık gardiyanları kandıramaz.
- Hitman 2: Silent Assassin ile uyumlu olarak, geliştirme sırasında Contracts, Hitman: Contracts yerine "Hitman 3" olarak adlandırıldı. Eski logo, bunun gibi bazı beta ekran görüntülerinde görülebilir. Nedense GOG.com gibi siteler onu hala "Hitman 3: Contracts" olarak listeliyor.
Diğer Hitman oyunlarına dair detaylı bilgiye aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.