Hitman Oyun Rehberi
Gizlilik oyunları arasında en sevilenlerden olan Hitman'in oynanışı, genel özellikleri ve daha fazlası Hitman oyun rehberi yazımızda sizleri bekliyor.
Hitman, IO Interactive tarafından oluşturulan bir gizlilik oyun serisidir.
Oyuncu, International Contract Agency tarafından dünyanın dört bir yanından hedefleri ortadan kaldırmakla görevlendirilen Ajan 47 adlı bir klon suikastçiyi kontrol eder. Oynanış, ağırlıklı olarak "sosyal gizlilik" adı verilen bir gizlilik biçimine odaklanır. Bu nedenle oyuncular, çevrelerine uyum sağlamak için başkalarının kıyafetlerini giyerken bulabilirler. Bu kılık değiştirmeler, oyuncunun normalde kendilerine sunulmayan alanlara veya oyun öğelerine erişmesine izin verir. Görevler kılık değiştirmeden tamamlanabilir; ancak, bu zorlayıcıdır.
Hitman: Codename 47 adlı ilk Hitman oyunu, Eidos Interactive tarafından yayınlandı ,IO Interactive (IO) tarafından geliştirildi ve 2000 yılında Windows için özel olarak piyasaya sürüldü. Bunu Nintendo GameCube için Hitman 2: Silent Assassin (2002) izledi. Bir sonraki oyun olan Hitman: Contracts (2004), Windows, PlayStation 2 ve Xbox için piyasaya sürüldü.
Hitman: Blood Money (2006), Xbox 360'ın yanı sıra önceki tüm konsollar ve Windows için piyasaya sürüldü. Altı yıllık bir aradan sonra, Square Enix tarafından yayınlanan Hitman: Absolution (2012), PlayStation 3, Xbox 360, Windows ve OS X için piyasaya sürüldü. Absolution, daha doğrusal bir yapıyla tipik Hitman oynanışından saptığı için kutuplaşmış tepkiler aldı.
Hitman (2016) adlı bir sonraki oyun PlayStation 4, Xbox One ve Windows için piyasaya sürüldü. Oyun başlangıçta epizodik olarak yayınlandı. İki yıl sonra Hitman 2 (2018), PlayStation 4, Xbox One ve Windows için piyasaya sürüldü. Hitman 3 (2021), özel olarak IO Interactive tarafından yayınlanıp geliştirildi ve önceki iki oyunun kurduğu hikayeyi tamamladı. 2022'de IO, Hitman 3'ü yeniden markalaştırdı ve onu "World of Assasination" olarak adlandırmaya başladı.
Hitman, Tom Clancy's Splinter Cell oyun serisinde bulunan gizliliği ve Assassin's Creed'deki sosyal gizliliği birleştirir. Hitman serisindeki oyunların çoğu yarı açık dünya ortamlarına sahiptir ve üçüncü şahıs bakış açısıyla oynanır, ancak bazı oyunlar birinci şahıs seçeneği içerir.
Oyuncu, Ajan 47'yi kontrol ederken, çeşitli NPC'lerle dolu konumlarda dünyanın dört bir yanından çeşitli hedeflere suikast düzenlemekle görevlendirilir. Oyunculara görevlerini istedikleri şekilde tamamlama özgürlüğü verilir; ancak çoğu zaman gizli bir yaklaşım önerilir. Oyuncular, görünürde uyum sağlamak için kılık değiştirmek ve susturuculu silah kullanmak gibi, her seviyede fark edilmeden geçmek için çeşitli becerilerden ve araçlardan yararlanabilirler.
Hitman Serisi Genel Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Oyunlardaki her seviyenin temel amacı, belirlenmiş bir hedefi/hedefleri öldürmektir. Çoğu durumda Hitman, oyuncuya bu görevi gerçekleştirmesi için farklı seçenekler sunar. Oyuncular, görev hedeflerine ulaşmak için kesin veya ayrım gözetmeyen suikastlar gerçekleştirebilir; oyunlar, oyuncular uygun bir rütbe kazanırsa özel silahlar veya nakit bonuslar vererek incelikli bir yaklaşımı ödüllendirir.
47, suikast(ler)ini daha kolay tamamlama çabasıyla, düşmanlarını ve hedef(ler)ini kandırmak için çeşitli kılıklara (tamirciler, polis memurları, garsonlar ve çok daha fazlası gibi) girebilir, kısıtlı alanlara erişim elde edebilir.
Hitman'in odak noktası, düşmanın gölgelerinde saklanmak değil, onların arasına karışmaktır. Bu nedenle, kılık değiştirmeler, zorunlu olmasalar da, suikastın daha sorunsuz gerçekleşmesi için oyuncu için çok önemli bir unsurdur.
Kılık Değiştirme
Kılık değiştirmeler, Hitman deneyiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Ajan 47'nin normalde erişilemeyen konumlara ve alanlara erişmesine izin verir. Bu konumlar ve alanlar, oyuncunun seviye boyunca fark edilmeden ilerlemesine yardımcı olan yerlerdir ve potansiyel olarak oyuncuya ekstra donanım veya bilgi sağlayabilir.
Kılık değiştirmelere birkaç örnek vermek gerekirse:
- Garson olarak hedefi zehirlemek
- Güvenilir bir muhafız olarak bir hedefi ortadan kaldırmak
- Doktor olarak ameliyat masasındayken bir hedefi ortadan kaldırmak
- Bir opera provasında kullanılacak Birinci Dünya Savaşı replika tabancasını aktör olarak gerçek bir Birinci Dünya Savaşı dönemi tabancasıyla değiştirmek
Kılık değiştirmeler tamamen isteğe bağlıdır; ancak ve oyuncu, zorlu da olsa bir görevi kılık değiştirmeden tamamlayabilir. Bu kılık değiştirmeler, görev boyunca fark edilmeden kalmanın ayrılmaz bir parçasıdır ve oyuncuya "Sessiz Suikastçı" görev derecesi verir.
Sessiz Suikastçı
Daha önce de değindiğimiz gibi oyunda fark edilmemek çok önemli. Kamera görüntülerini yok etmek/kaydetmemek, hedef olmayanları elememek ve şüpheli davranışlardan kaçınmak, oyuncuların tespit edilmeden kalabilmesinin bazı yollarıdır. Daha önceki oyunların önemli bir özelliği, oyuncunun halktan ne kadar ilgi veya şüphe gördüğünü ayrıntılarıyla anlatan gerilim ölçer veya "Şüphe Ölçer"dir.
Bazı şüpheli etkinlikler şunları içerir:
- Kameralar tarafından kaydedilmek
- Maymuncuk kullanmak
- Yanlış bir kılıktayken silah çıkarmak
- Yanlış kılık değiştirmek veya kılık değiştirmeden görülmek
- Bir NPC'nin suikasta tanık olması veya kazara öldürme olmayan bir ceset keşfedilmesi
İçgüdü
Oynanış, serinin başlangıcından bu yana büyük ölçüde nispeten değişmeden kaldı. Buna rağmen, son oyunlara dahil edilen önemli bir özellik, "içgüdü" adı verilen bir özelliğin tanıtılmasıydı.
İçgüdü, oyuncuların duvarların arkasını görmelerine ve NPC'lerin ve hedeflerin, ilgilenilen öğelerin ve etkileşim kurulabilen öğelerin nerede olduğunu keşfetmelerine olanak tanır. Bu özellik ilk olarak Absolution'da uygulandı ve daha sonra gelecekteki oyunlarda revize edildi. Kılık değiştirmeye çok benzer şekilde, bir oyuncu isterse bu özelliği kullanmaktan vazgeçebilir.
Hitman Oyunları
Hitman: Codename 47
Hitman: Codename 47 (genellikle "Codename 47" veya "C47" olarak kısaltılır), IO Interactive tarafından geliştirilen ve Amerika Birleşik Devletleri'nde 19 Kasım 2000'de Eidos Interactive aracılığıyla PC için piyasaya sürülen üçüncü şahıs gizlilik oyunudur.
Codename 47, hem Hitman serisinin hem de IO-Interactive'in oyun endüstrisindeki ilk oyunudur.
Hitman 2: Silent Assassin
Serinin Hitman 2: Silent Assassin adlı ilk devam oyunu, IO Interactive tarafından geliştirildi ve Eidos Interactive tarafından Microsoft Windows, PlayStation 2 ve Xbox için Ekim 2002'de ve GameCube tarafından Haziran 2003'te yayınlandı.
Silent Assassin'de oynanış iyileştirildi. Anderson, "Artık ana platform PS2 olduğu için kendimizi daha evimizde hissettik," diye belirtti, ancak orijinal oyunun sıkı hayranları orta düzey bir kaydetme sisteminin getirilmesinden memnun değildi.
Kontroller iyileştirildi ve ekip AI sorunlarını çözmeye çalıştı, ancak NPC'ler yanlış davranmanın yeni yollarını buldu. Anderson, "O zamandan beri birçok kişi yapay zekayı düzeltmeye çalıştı ve hepsi başarısız oldu," diye belirtti.
Hitman: Contracts
Hitman: Contracts, IO Interactive tarafından geliştirildi ve Nisan 2004'te Microsoft Windows, PlayStation 2 ve Xbox için Eidos Interactive tarafından yayınlandı. Oyunda yeni grafikler, daha iyi yapay zeka ve ikinci oyunda tanıtılan oyun öğeler yeniden düzenlendi.
Contracts ilk iki oyunun hiçbirinde yer almayan eski sözleşmelerinden bazılarını tasvir eden yeni seviyeler de içeriyordu. Tüm bu sözleşmeler, 47 kişinin Paris'te başarısız bir iş sırasında yaralandıktan sonra yaşadığı ve oyuncuların IO tarafından yapılacak bir sonraki oyunda deneyimleyeceği flashbacklerle anlatır. Kanonik olarak, hikaye serideki bir sonraki oyunda anlatır.
Hitman: Blood Money
Hitman: Blood Money, IO Interactive tarafından geliştirildi ve Microsoft Windows, PlayStation 2, Xbox ve Xbox 360 için Eidos Interactive tarafından Mayıs 2006'da yayınlandı.
Ajan 47'nin son oyunun başında neden yaralandığını açıklayan bir hikayeye sahiptir. IO ve Eidos, bu oyuna çok fazla kaynak ve zaman ayırarak grafiklerde, yapay zekada ve seviye tasarımında önemli iyileştirmeler sağladı. Oyun olumlu karşılandı ve serinin hayranları arasında bir kült olarak kabul edildi.
Hitman: Absolution
Hitman: Absolution, Eidos Interactive'in altı yıl önce satın alınmasının ardından Square Enix tarafından duyuruldu ve 20 Kasım 2012'de dünya çapında Microsoft Windows, OS X, PlayStation 3 ve Xbox 360 için yayınlandı.
IO Interactive, birçok yeni oyuncunun memnuniyetle karşılayacağı bir deneyim, bir dizi olumlu iyileştirme ve Agent 47'nin izlemesine olanak tanıyan 'İçgüdü' gibi yeni oyun özellikleri sundu.
Oyun, karışık/olumlu eleştiriler aldı, ancak olumsuz eleştirilerinin büyük bir kısmını eski hayranlarından aldı.
World of Assassination Üçlemesi (2016–2022)
Hitman
Serinin reboot'u 2015 yılında duyuruldu ve Square Enix tarafından bir kez daha yayınlandı. Adı sadece Hitman olan oyun Mart 2016'da Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürüldü ve çok olumlu eleştiriler aldı.
Doğası gereği epizodik olan Hitman, 2016 boyunca birbirinden bir ay arayla yayınlanan altı seviyenin yanı sıra "Elusive Targets", "Escalations" ve kullanıcı tarafından oluşturulan "Contracts" (Hitman: Absolution's'a benzer) gibi ek içerikler içerir.
Her seviye, önceki Hitman oyunlarından çok daha ayrıntılı ve daha karmaşıktır. Seleflerinden farklı bir tona sahip olan oyun, önceki oyunların karanlık havasını bırakır ve James Bond serisine benzeyen daha çok gizli ajan atmosferini benimser. Tek oyunculu hikaye, Ajan 47'nin geçmişini araştıran ve sonraki iki oyunda genişletilen tutarlı bir anlatıyı sahiplenir.
Hitman 2
Hitman 2, Haziran 2018'de IO Interactive ve Warner Bros. Interactive Entertainment tarafından duyuruldu; IO'nun Square Enix'ten Hitman IP'sini satın almasının ardından yayınlandı.
Oyun, 13 Kasım 2018'de Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürüldü. Oynanış açısından 2016'nın Hitman oyununa çok benzese de epizodik değildir ve birkaç yeni özellik ve çevrimiçi mod sunar.
Oyuncular, ilk oyundaki seviyeleri ek bir ücret karşılığında taşıma seçeneğine sahipti; Bir oyuncu zaten ilk oyuna sahipse, bunu ücretsiz olarak yapabilir ve aynı zamanda tüm orijinal ilerlemesini koruyabilirdi.
Hikâye Hitman'den devam eder ve 47, karşılığında geçmişini ifşa etmeye söz veren Shadow Client for Providence'ı takip eder. Ancak Gölge Müşteri'nin kimliğini keşfettikten sonra 47, onun tarafına geçer ve Providence'ı ortadan kaldırmasına yardım etmeye başlar.
Hitman 3
Hitman 3, 2020'de PlayStation 5 tanıtım etkinliğinde ortaya çıktı ve Ocak 2021'de Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Stadia için piyasaya sürüldü.
Hitman 2'ye benzer şekilde, Hitman 3 epizodik değildir ve oyuncular önceki iki oyundaki ilerlemeyi devam ettirme seçeneğine sahiptir. Neredeyse aynı oyun öğelerine sahiptir ve önceki iki oyundaki aynı içeriklerin çoğunu sunar.
Hitman 3, seri için bir ilk olarak VR desteği içerir ve VR desteği, ilk iki oyundan içe aktarılan seviyelere de uzanır. Oyunun anlatısı, 47 ve geri kalan müttefiklerinin Providence'ı kesin olarak ortadan kaldırmaya çalışmasıyla başlayan hikayeyi sonlandırır.
Spin-off
Hitman Go
Hitman Go, Square Enix Montreal tarafından geliştirilen sıra tabanlı bir bulmaca video oyunudur. Oyun iOS için 17 Nisan 2014'te ve Android için 4 Haziran 2014'te yayınlandı. Oyunun Microsoft Windows ve Windows Phone sürümü 27 Nisan 2015'te yayınlandı. İyileştirilmiş görseller ve tüm ek içeriği içeren bir "Definitive Edition", 23 Şubat 2016'da PlayStation Vita, PlayStation 4 ve PC için Steam üzerinden yayınlandı.
Hitman: Sniper
Hitman: Sniper, Square Enix Montreal tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur. 4 Haziran 2015'te iOS ve Android için yayınlandı. Oyun herhangi bir hikaye unsuru içermez ve tamamen Ajan 47'nin keskin nişancı tüfeği kullanarak statik bir konumdan hedefleri infaz etmesine odaklanır.
Hitman Sniper: The Shadows
Hitman Sniper: The Shadows, Square Enix Montreal tarafından geliştirilen ve Hitman: Sniper'ın devamı niteliğinde olan birinci şahıs nişancı oyunudur.
3 Mart 2022'de iOS ve Android için piyasaya sürüldü. Selefi ile aynı oynanışı içerir ancak oynanabilir bir karakter olarak Ajan 47'yi hariç tutar.
Koleksiyonlar
Hitman Üçlemesi
Hitman Trilogy adlı bir set, 19 Haziran 2007'de Kuzey Amerika'da ve 22 Haziran 2007'de Avrupa'da Eidos tarafından PlayStation 2 için piyasaya sürüldü. Hitman 2: Silent Assassin, Hitman: Contracts ve Hitman: Blood Money'i içerir. Koleksiyondaki oyunlar, daha önce piyasaya sürülen bağımsız sürümlerle aynıdır.
Hitman HD Üçlemesi
Hitman Trilogy için piyasaya sürülen aynı oyun seti daha sonra Hitman HD Trilogy adlı PlayStation 3 ve Xbox 360 için yeni bir derlemenin parçası olarak yayınlandı. Bu derleme, Silent Assassin ve Contracts'ın her iki konsol için yeni taşınan sürümlerini ve ayrıca PlayStation 3 için yeni bir Blood Money bağlantı noktası içerir.
Hitman HD Enhanced Koleksiyon
Başka bir derleme, 11 Ocak 2019'da Warner Bros. Interactive Entertainment tarafından PlayStation 4 ve Xbox One için yayınlandı. Bu bağlantı noktası, her iki oyun için güncellenmiş grafikler, 4K çözünürlük, iyileştirilmiş dokular ve ışıklandırmanın yanı sıra güncellenmiş kontroller vaat etti.
Hitman Üçlemesi
World of Assassination üçlemesindeki tüm oyunların yalnızca dijital bir koleksiyonu, 20 Ocak 2022'de IO Interactive tarafından yayınlandı. Hitman 3'ün yanı sıra Hitman ve Hitman 2 içeriğini Hitman 3 içinde oynatmak için erişim geçişlerini içerir. Premium Eklentiler paketi, Hitman 3'ten "Seven Deadly Sins" DLC'si hariç, oyunlar için tüm DLC'yi içerir. Hitman Trilogy paket PS4 ve PS5, Xbox Series X/S, Steam ve Epic Games'te bulunabilir.
Hitman: World of Assassination
Hitman: World of Assassination adlı başka bir koleksiyon 26 Ocak 2023'te yayınlandı.
Koleksiyon ayrıca Hitman Freelancer olarak bilinen yeni bir oyun modunu da içeriyordu.
----
Diğer Hitman oyunlarına dair detaylı bilgiye aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.