Tom Clancy's Splinter Cell
7 serilik bir külte dönüşen, gizliliğin ön planda olduğu ve sevenlerinin her zaman övdüğü oyun Tom Clancy's Splinter Cell rehberi yazımıza hoş geldiniz.
Tom Clancy's Splinter Cell, ilki 2002'de piyasaya sürülen ve Tom Clancy tarafından onaylanan bağlantılı romanları olan bir gizli aksiyon-macera video oyunları serisidir. Dizi, NSA içinde "Üçüncü Kademe" olarak adlandırılan kurgusal bir kara operasyon alt bölümünün yüksek eğitimli bir ajanı olan Sam Fisher'ın rakiplerinin üstesinden gelmesini konu alır.
Seviyeler, Unreal Engine kullanılarak oluşturulur ve oyun öğeleri olarak ışığı ve karanlığı vurgular. Seri ilk çıktığı günden itibaren olumlu karşılanmış ve bir zamanlar Ubisoft'un amiral gemisi franchise'larından biri olarak kabul edilmiştir. Tom Clancy's Splinter Cell serisi 2011 yılına kadar 31 milyondan fazla kopya satmıştır.
Tom Clancy's Splinter Cell Genel Hikayesi ve Teması
İlk oyun, "Splinter Cell" isimli seçkin bir keşif timinden oluşan (Sam Fisher gibi) özel bir ekibi sembolize eder.
İlk üç oyunda (Splinter Cell, Pandora Tomorrow, Chaos Theory), teröristler "üst düzey bilgiler içeren" bir saldırı planlaması yaparlar ve NSA'nın gizli bir kolu olan Third Echelon'un bir ajanı olan Fisher'ın önlemesi gereken büyük bir savaş kapıdadır.
Dördüncü oyun olan Double Agent'ta Fisher, bir terör çetesine sızmak için aranan bir suçlunun kimliğini üstlenir.
Beşinci oyun olan Conviction, Double Agent'tan hemen sonra başlar. Third Echelon'u terk eden Fisher, kızı Sarah'nın ölümünün bir kaza olmadığını keşfeder (Double Agent'ın başında iddia edildiği gibi), soruşturması ortaya çıkana kadar sorumluları aramak için kendi başına harekete geçmesine neden olur.
Altıncı ve en son oyun olan Blacklist'te Third Echelon, Amerika Birleşik Devletleri Başkanı tarafından dağıtılır. Başkan tarafından yeni bir birlik olan Dördüncü Echelon oluşturulur ve 'Kara Liste' saldırılarını ve bunların arkasındaki örgüt olan Mühendisleri durdurma göreviyle Fisher'ın komutası altına verilir.
Kara Liste, savaşın ahlakını ve Fisher'la ekibinin Amerika'ya yönelik bu komploları engellemek için ne kadar ileri gittiklerini ele alır.
Tom Clancy's Splinter Cell Genel Karakter Bilgisi
Oyunların karakterleri ve "Third Echelon" organizasyonu J. T. Petty tarafından yaratıldı. En sık görülen karakterler şunlardır:
- Sam Fisher, dizinin ana kahramanıdır. Karakter, "Guinness Tüm Zamanların En İyi 50 Video Oyunu Karakteri" listesinde 24. sırada yer alır.
- "Third Echelon" un lideri Irving Lambert, Double Agent'ta Sam tarafından öldürülene kadar Fisher'a oyunların görevlerinde liderlik ederek oyuncunun rehberi olarak hizmet eder.
- Anna "Grim" Grimsdóttír, teknik engellerin aşılması gerektiğinde Fisher'a yardım eden resmi bir Üçüncü Kademe bilgisayar korsanı ve analist olarak tasvir edilmiştir. Conviction'da rehber rolünü merhum Lambert'ten devralır; karakteri aynı zamanda hikayedeki dramatik gerilimin kaynağı olur. Blacklist'teki teknik operasyon görevlisidir. Ahlak, etik ve Dördüncü Echelon'un işletim parametreleri konusunda Sam'le tartışır.
- Sarah Fisher, Sam'in kızı ve tek aile üyesidir. Double Agent'ta öldürüldüğü varsayıldı, ancak Conviction cinayetinin bir aldatmaca olduğunu ortaya çıkardı.
Tom Clancy's Splinter Cell Genel Oynanış
Oyunlarda ilerlemenin teşvik edilen yolu, gizli kalmak, bariz olmayan rotaları seçmek ve muhafızları geçmek için yönlendirmeleri kullanmaktır. Serideki ilk oyun yalnızca tek oyunculu modu içerir, Pandora Tomorrow ikiye ikiye çok oyunculu modu sunar. Chaos Theory, bu modu daha da geliştirir ve bir işbirliği modu sunar. Co-op mod, tek oyunculu moda benzer şekilde oynanır, ancak yalnızca bir takım olarak üstesinden gelinebilecek durumlar ekler.
Chaos Theory'deki co-op hikayeler ve Double Agent'ın altıncı nesil versiyonu, Fisher'ın tek oyunculu modlardaki eylemlerine paralel olarak oyuncuların elde ettiği bilgilere göre hareket etmesine veya sahada destek sağlamasına izin verir.
Double Agent bir ahlak faktörü ile gelir: Fisher artık üstleri ve teröristler arasında çelişen hedeflerle karşılaşabilir. Örneğin, NSA aynı anda oyuncuya suikastı önleme talimatı verirken, teröristler birine suikast düzenlemek için bir görev atayabilir. Bu, teröristlerin güvenini kazanmak ile görev atamalarını yerine getirmek arasında hassas bir denge oluşturur. Ek olarak, Fisher çifte ajan olduğunu teröristlere ifşa edecek hiçbir şey yapmamalıdır (bir NSA aygıtıyla görünmesine izin vermek gibi), aksi takdirde anında kaybeder.
Conviction, serideki önceki oyunlardan çok daha hızlı ve daha şiddetli bir gizli aksiyon oyunu biçimini kullanır. Önceki iki oyunun co-op çok oyunculu modunu korur. Sam Fisher'ın kullandığı silahlar, buna göre davranan mevcut gerçek dünya silahlarına daha doğru bir şekilde dayanmaktadır ve tüm silahlar bir puan sistemi ile yükseltilebilir. Bu puan sistemi, ana hikayeye göre ikincildir ve başarıya dayalıdır. Bu noktalar, silah başına üç adede kadar yükseltme ile susturucular, yükseltilmiş cephane, lazer hedefleme ve diğer yükseltmeleri eklemek için kullanılabilir.
Bu oyun, seviyelerin kendisinde yerleşik olan etkileşimli bir görev güncelleme dizisi sağlar. Bir görev pop-up'ı yerine, hedef bir binanın yan tarafında veya bir barikatın önünde kalın beyaz metin olarak görünebilir. Bu, dağılmayı engeller ve HUD'yi düzenli tutar.
Oyunun gizlilik unsuru, Fisher'ın gölgelerde saklanmasını ve neredeyse görünmez olmasını sağlar. Muhafızlar, susturulmuş silahlar, aletler veya göğüs göğüse çarpışmalarla öldürülebilir. Bir göğüs göğüse öldürmeyi başarıyla tamamladıktan sonra, oyuncuya, düşmanlar veya nesneler gibi iki ila dört hedefi (seçilen silaha bağlı olarak) işaretlemesine ve infaz animasyonunu tetiklemesine izin veren bir "infaz" bonusu sağlanır.
Fisher daha sonra tüm hedefleri birkaç saniye içinde olağanüstü bir şekilde tamamlayacaktır. Fisher'ın bilgi için bir hedefi dövdüğü etkileşimli sorgulama ara sahneleri, oyuncunun [Sorgula]'ya basmaktan başka bir şey yapmasını gerektirmez. Oyuncu televizyon veya masa gibi etkileşimli bir nesnenin yakınında olsa da, Fisher bunu standart animasyonu değiştirmek için kullanabilir.
Tom Clancy's Splinter Cell Genel Geliştirilme Süreci
Çıkış Noktası
Dizi yapımcısı Mathieu Ferland'a göre orijinal oyun, Ubisoft'un Montreal stüdyosunun tam potansiyelini gösterebilmesi için geliştirildi. Tom Clancy's Rainbow Six ve Tom Clancy's Ghost Recon'dan sonra, Clancy tarafından onaylanan oyunlar için "özel operasyonlar doğal bir sonraki adımdı".
Grafik ve teknoloji
Serideki ilk oyun, Unreal Engine'i aydınlık ve karanlık tabanlı oyun tarzına izin verecek şekilde değiştirdi. Diğer oyunlar, motorun güncellenmiş sürümlerini kullanarak buna devam etti.
En son oyun olan Blacklist'in piyasaya sürülmesiyle motor, Unreal Engine 2.5'in büyük ölçüde değiştirilmiş bir versiyonu olan LEAD motoruna yükseltildi. Oyun, çoğu oyunda olduğu gibi yalnızca grafiksel bir işlev olarak değil, aynı zamanda oyunun gizlilik özellikleri uğruna bir oyun geliştirici olarak tüm konsollarda aktif gölgelere sahipti. Bu, oyun için daha fazla kodlama gerektiği anlamına geliyordu ve genel olarak, en iyi netliği ve performansı elde etmek için güçlü bir masaüstü bilgisayar gerektiriyordu.
Tom Clancy's Splinter Cell Oyunları
Tom Clancy's Splinter Cell, iki yıllık bir süre içinde geliştirildi ve Ubisoft Montreal tarafından özel bir title olarak Xbox için Microsoft Game Studios tarafından orijinal yayınla geliştirildi. Daha sonra 2003 yılında Ubisoft, oyunu Microsoft Windows, Mac, PlayStation 2, GameCube ve Game Boy Advance'e taşıdı. Metal Gear serisinden esinlenerek, aydınlık ve karanlık tabanlı oynanışa izin verecek şekilde değiştirilmiş bir Unreal Engine 2 kullanıldı.
Tom Clancy's Splinter Cell (2002)
Tom Clancy's Splinter Cell, Ubisoft Montreal tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından yayınlanan 2002 tarihli bir video oyunudur. Splinter Cell serisinin ilk oyunudur. Yazar Tom Clancy tarafından onaylanan film, NSA gizli operasyon ajanı Sam Fisher'ın (Michael Ironside tarafından seslendirildi) faaliyetlerini takip eder. Oyun, hem Metal Gear serisinden hem de Looking Glass Studios tarafından oluşturulan oyunlardan ilham almıştır ve Unreal Engine 2 kullanılarak oluşturulmuştur.
İlk olarak 2002'de Xbox'a özel olarak piyasaya sürülen oyun, 2003'te Microsoft Windows, PlayStation 2, GameCube ve Mac OS X'e taşındı. Gameloft tarafından geliştirilen yandan kaydırmalı bir uyarlama da 2003 yılında Game Boy Advance, cep telefonları ve N-Gage (ikincisi Team Stealth Action altyazılı) için piyasaya sürüldü. Eylül 2011'de PlayStation 3'te yeniden düzenlenmiş bir yüksek tanımlı sürüm yayınlandı ve Haziran 2019'da geriye dönük uyumluluk yoluyla Xbox One için bir Xbox sürümü kullanıma sunuldu.
Splinter Cell piyasaya sürüldüğünde büyük beğeni topladı ve şimdiye kadar yapılmış en iyi video oyunlarından biri olarak kabul edildi. Oyunun başarısı, 2004'te Pandora Tomorrow ile başlayan birçok devam oyununa ve David Michaels takma adıyla yazılmış bir dizi romana yol açtı. Splinter Cell'in remake'i şu anda Ubisoft Toronto tarafından geliştiriliyor.
Tom Clancy's Splinter Cell Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Splinter Cell'in oynanışının birincil odak noktası ve ayırt edici özelliği, ışık ve karanlığa güçlü bir şekilde vurgu yapan gizliliktir. Oyuncu, mümkün olduğunda gizlenmek için gölgeler arasında hareket etmeye teşvik edilir. Oyun, oyuncu karakterinin düşmanlara ne kadar görünür olduğunu yansıtan bir "ışık ölçer" ve oyuncunun sırasıyla karanlıkta veya dumanda/siste gezinmesine yardımcı olmak için gece görüşü ve termal görüş gözlüğü görüntüler. Işık ölçer, gece görüş gözlüğü etkinleştirildiğinde bile çalışır ve ışıkları yok etmek mümkündür, böylece ışığa maruz kalma şansı önemli ölçüde azalır.
Splinter Cell, kaba kuvvet yerine gizliliğin kullanılmasını teşvik eder. Sam Fisher genellikle ateşli silahlarla donatılsa da, sınırlı cephane taşır ve sıklıkla ek cephaneye erişimi sağlanmaz. Oyuncu çoğu göreve, Fisher'in ateşli silahlarına ek olarak sınırlı miktarda ölümcül olmayan silahlar, her görev için sağlanan susturuculu bir FN Five-Seven yan silahı ve bazı görevler sırasında bir FN F2000 saldırı tüfeği ile başlar. Silah, yüzeylere yapışan bir kamerayı bile ateşleyebilir ve Fisher'ın güvenli bir bölgeden gizlice gözetleme yapmasına olanak tanır.
Hareket esnekliği, Splinter Cell'in odak noktasıdır. Fisher, düşmanları yakalamak için arkadan gizlice yaklaşabilir; sorgulamaya, sessiz etkisiz hale getirmeye veya canlı kalkan olarak kullanmaya izin verir. Fisher akrobatik ve fiziksel olarak ustadır ve çıkıntıların üzerine çıkma ve çıkıntılara tırmanma, borulardan sarkma ve dik bir duvarı örtmek için dar alanlarda "bölünmüş zıplama" yapma gibi çeşitli manevralara sahiptir.
Tom Clancy's Splinter Cell Hikayesi
Ağustos 2004'te, eski ABD Donanması SEAL subayı Sam Fisher, eski arkadaşı Irving Lambert başkanlığındaki yeni kurulan bölümü "Third Echelon" un bir parçası olarak Ulusal Güvenlik Teşkilatı'na katılır. İki ay sonra, teknik uzman Anna "Grim" Grimsdóttír ve saha koşucusu Vernon Wilkes Jr.'ın yardımıyla Fisher, iki CIA görevlisinin - Gürcistan cumhurbaşkanının yeni hükümetine atanan Alice Madison'ın - ortadan kaybolmasını araştırmak üzere Gürcistan'a gönderilir.
Fisher, her ikisinin de Nikoladze'nin emriyle eski Spetsnaz üyesi Vyacheslav Grinko tarafından öldürüldüğünü keşfeder. Kısa süre sonra CIA ajanlarının Nikoladze'nin Gürcü komandolarla Azerbaycan genelinde bir etnik temizlik kampanyası yürüttüğü ortaya çıkar. Misilleme olarak NATO kuvvetleri Azerbaycan'a girerek Nikoladze'yi yeraltına inmeye sevk eder.
Third Echelon kısa süre sonra bir Hazar petrol platformu ile Gürcistan başkanlık sarayı arasında bir veri alışverişinin yapıldığını keşfeder ve verileri kurtarması için Fisher'ı görevlendirir. NATO'nun bir hava saldırısından kıl payı kurtulan Fisher, bir teknisyenin dizüstü bilgisayarını "Ark" adlı bir öğeyle ilgili dosyaların yanı sıra CIA'de bir köstebek olduğuna dair kanıtlarla kurtarır. Bundan kısa bir süre sonra Kuzey Amerika, askeri hedeflere yöneltilen ve Nikoladze'nin ABD ve müttefiklerine savaş ilan etmeden önce sorumluluğunu üstlendiği büyük bir siber savaş saldırısıyla vurulur.
Sızıntıyı araştıran Fisher, Kalinatek, Inc.'e ait Virginia merkezli bir ağ tarafından kullanılan güvenli olmayan bir dizüstü bilgisayarda bir personel tarafından verilerin yedeklendiğini keşfeder. Grim'in çabaları Gürcüleri korkuttuktan sonra, Fisher şirketin Virginia ofislerine gönderilir.
Şifreleme anahtarıyla NSA, Nikoladze'nin Gürcistan askeri hücreleriyle iletişim kurmak için alışılmadık bir aktarma ağı kullandığını keşfeder. Myanmar, Yangon'daki Çin büyükelçiliğine kadar tüm aktarım ağının izini süren Fisher, soruşturma için gizlice gönderilir. Fisher, yakalanan ABD askerlerinden ve yüksek rütbeli Çinli diplomatlardan, Nikoladze'nin onları canlı bir web yayınında idam edilmekten kurtardıktan sonra General Kong Feirong liderliğindeki haydut bir Çinli askerler topluluğuyla birlikte çalıştığını keşfeder.
Amerikalıları ve Çinlileri öldürmeye çalışırken bir çatışmada Grinko'yu öldürdükten sonra Fisher, Nikoladze'nin yeri hakkında bilgi almak için Feirong'u yakalamak için harekete geçer. Feirong, sarhoş bir sersemlik içinde intihar etmesini engelledikten sonra, Nikoladze'nin "Ark" kod adlı bir cihazı etkinleştirmek için Gürcistan'a kaçtığını ortaya çıkarır.
Nikoladze ve yeni Gürcistan cumhurbaşkanı Varlam Cristavi'nin bulunduğu Gürcistan başkanlık sarayına sızan Fisher, aslında Amerika Birleşik Devletleri'nde bir yere yerleştirilmiş bir nükleer bavul bombası olduğunu öğrendiği Ark'ın anahtarını kurtarmaya çalışır. Fisher, Gürcistan'dan güvenli çıkış karşılığında sandığın anahtarını vermek için pazarlık yapan Nikoladze'yi köşeye sıkıştırır. Cristavi'nin güçleri gelip Nikoladze'ye güvenli bir yere kadar eşlik ettikten sonra Lambert, elektrik kesintisi yoluyla bir oyalama yaratarak Fisher'ı infazdan kurtarır.
Nikoladze'nin Ark'ın yerini koruma için teklif ettiğini öğrenen Fisher, ona suikast düzenler. Ulusal Muhafız sonunda bombayı bulur ve silahı gizlice kurtarmadan önce bir gaz sızıntısı bahanesiyle Hope's Gate, Maryland'deki bir apartman kompleksini boşaltır. Önlenen bir savaşa rağmen Nikoladze'nin cesedi, ölümüyle ilgili şüpheli koşullar nedeniyle uluslararası tepkilere yol açar. ABD başkanının krizin sona ermesiyle ilgili bir konuşma yapmasını izleyen Fisher, Lambert'ten başka bir görev için güvenli bir telefon alır.
Tom Clancy's Splinter Cell Geliştirme Süreci
Oyun orijinal olarak The Drift adlı bilimkurgu, James Bond tipi bir oyun olarak geliştirilmeye başlandı ve Ubisoft bunu "Metal Gear Solid 2 katili" olarak tasarladı. Oyunun yapımcısı Mathieu Ferland, "Metal Gear Solid, Splinter Cell için büyük bir ilham kaynağıydı" dedi. Oyunun tasarımcısı ve yazarı Clint Hocking, Splinter Cell'in "varlığını" Metal Gear serisine borçlu olduğunu söylerken kendisinin de etkilendiğini belirtti.
Geliştirme ekibi Eğlence Yazılımı Derecelendirme Kurulu derecelendirmesinde gençleri hedeflediğinden, ekip şiddet düzeyini en aza indirmeye çalıştı. Oyunun müzikleri İngiliz besteci Michael Richard Plowman tarafından bestelendi.
Tom Clancy's Splinter Cell Versiyon Farklılıkları
Tom Clancy's Splinter Cell'in PC sürümü, orijinal Xbox sürümüne oldukça yakındır. Her ikisi de Ubisoft Montreal tarafından yapılmıştır. Daha sonra piyasaya sürülen GameCube ve PlayStation 2 sürümleri, Ubisoft Shanghai tarafından geliştirildi ve birbirine benzese de orijinallerine göre birçok küçük değişikliğe sahiptir ve bu nedenle daha kolaydır. Bazı kapılar hareket ettirilir, gardiyanların silah seslerini fark etme olasılığı daha düşüktür, vb.
Oyunun her sürümünün bazı özel özellikleri vardır. Xbox ve Windows sürümleri, bir Rus nükleer denizaltısını içeren üç yeni indirilebilir göreve sahiptir. PlayStation 2 sürümü, Kalinatek ile Çin Büyükelçiliği arasında Kola Yarımadası'ndaki bir nükleer santralde geçen özel bir seviye, yeni sinematikler, Prag Orkestrası'nın orijinal müzikleriyle yeni bir giriş sineması ve birçok sahne arkası röportajı içerir.
GameCube sürümü oyunculara gerçek zamanlı bir havai harita, yeni bir yapışkan bomba silahı ve aşamalı tarama (480p) desteği sağlamak için Game Boy Advance bağlantı kablosunu kullanır. Ek olarak, hem GameCube hem de PlayStation 2 sürümleri yeni dürbün öğeleri içerir. Windows sürümleri ayrıca Sound Blaster Audigy ve Audigy 2 serisi gibi EMU10K2 işlemci tabanlı Ses Kartlarında bulunan Creative Labs'in EAX 3.0 ADVANCED HD 3D konumsal ses teknolojisi desteğini içerir.
Tom Clancy's Splinter Cell Satış Sayıları
Tom Clancy's Splinter Cell ticari bir başarıydı. Ön siparişler 1,1 milyon adede ulaştı ve oyun üç hafta satışta kaldıktan sonra 2002 yılı sonuna kadar dünya çapında 480.000 kopya sattı. Fransa, ilk üç hafta içinde 60.000 birim sattı. Ocak 2003'ün başlarında, Kuzey Amerika'daki satışlar 1 milyon adedi aşarken, Avrupa'daki satışlar 600.000 adede ulaştı. 31 Mart 2003 itibariyle satışları 3,6 milyon kopyaya yükseldi.
Splinter Cell, Haziran ayına kadar 4,5 milyon, Eylül ayı sonuna kadar 5 milyon kopya sattı ve satışları Mart 2004'ün sonunda 6 milyon adede ulaştı. Temmuz 2006 itibariyle, Splinter Cell'in Xbox versiyonu yalnızca Amerika Birleşik Devletleri'nde 2,4 milyon kopya sattı ve 62 milyon dolar kazandı.
Oyunun PlayStation 2 ve Xbox sürümlerinin her biri, Birleşik Krallık'ta en az 300.000 kopya satan oyunlara verilen Eğlence ve Boş Zaman Yazılımları Yayıncıları Derneği'nden (ELSPA) bir "Platin" satış ödülü aldı. Splinter Cell'in bilgisayar versiyonu, ELSPA'dan Birleşik Krallık'ta en az 100.000 kopya satıldığını gösteren bir "Gümüş" satış ödülü aldı.
Tom Clancy's Splinter Cell Ödülleri
- E3 2002 Oyun Eleştirmenleri Ödülleri: En İyi Aksiyon/Macera Oyunu
- 3. Yıllık Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödülleri: Hikayede Mükemmellik
- 6. Yıllık İnteraktif Başarı Ödülleri: Yılın Konsol Oyunu, Oyun Oynama Mühendisliğinde Üstün Başarı
- IGN Best of 2002: Xbox Yılın Oyunu, Xbox Best Graphics
- 2003 Spike Video Oyunu Ödülleri: En İyi Taşınabilir Oyun,
Splinter Cell, Computer Games Magazine'in 2003'ün en iyi 10 oyunu listesinde ikinci oldu. GameSpot'un Xbox oyunları arasında 2002 "En İyi Grafik (Teknik)" ve "En İyi Aksiyon Macera Oyunu" ödüllerini kazandı ve "En İyi Ses", "En İyi Grafik (Sanatsal)" ve genel olarak "Xbox'ta Yılın Oyunu" dallarında aday gösterildi.
Diğer tüm Tom Clancy's Splinter Cell oyunlarına aşağıdan ulaşabilirsiniz: