Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist, Ubisoft Toronto tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından yayınlanan bir aksiyon-macera gizlilik video oyunudur.
Tom Clancy's Splinter Cell serisinin yedinci bölümü, Splinter Cell: Conviction'ın devamı niteliğindedir. Oyunda oyuncular, ABD'yi yurtdışında konuşlanmış tüm birliklerini geri çağırmaya zorlamaya çalışan bir grup terörist olan Mühendisleri durdurma görevinde Dördüncü Echelon için çalışan bir casus şefi olan Sam Fisher'la oynarlar.
Ubisoft tarafından 2009 yılında kurulan bir stüdyo olan Ubisoft Toronto tarafından geliştirilen ilk oyundur. Oyunun yönetmenliğini Conviction'da çalışmış olan Maxime Béland, yapımcılığını ise Jade Raymond üstlenmiştir. Oyun, Conviction'ın eylem odağı ve eski oyunların gizli odak noktası dahil olmak üzere önceki sürümlerin unsurlarını birleştirmeyi hedefler.
Blacklist, Eric Johnson'ın Sam Fisher olarak oynadığı ilk Splinter Cell oyunudur, çünkü önceki oyunlarda karakteri seslendiren Michael Ironside, kanser teşhisi konulduktan sonra rolüne geri dönememiştir. Daha sonra duyurulan Wii U sürümü, oyunun çok oyunculu modunu da geliştiren Ubisoft Shanghai tarafından geliştirilmiştir.
E3 2012'de duyurulan oyun, Ağustos 2013'te Microsoft Windows, PlayStation 3, Wii U ve Xbox 360 için dünya çapında piyasaya sürüldü. Ironside'ın performansıyla karşılaştırıldığında kulağa çok genç geldiği için Sam Fisher olarak Johnson'ın seslendirme seçimine özel eleştiriler yöneltildi. Ayrıca, piyasaya sürüldükten üç ay sonra iki milyon kopya satışıyla Ubisoft'un satış beklentilerinin altında performans gösterdi.
Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Blacklist'te oyuncular, Mühendisler adlı bir terörist grubu durdurmaya çalışırken dizinin kahramanı Sam Fisher'ın kontrolünü üstlenir. Oyun gizliliği vurgular ve üçüncü şahıs bakış açısını kullanır. Oyun sırasında oyuncular kamerayı döndürebilir, koşabilir, çömelebilir ve engellerin üzerinden atlayabilir. Blacklist, eski oyunların geleneksel gizlilik özelliklerini korurken Conviction'ın "agresif gizliliğini" sürdürmeyi amaçladığından, eylem ve gizliliği birleştirir ve oyuncuların hedefleri tamamlamak ve düşmanları yenmek için farklı yaklaşımlar ve yöntemler kullanmalarına olanak tanır.
Oyuncular, siper alma veya çıkıntılara tırmanma gibi yöntemlerle herhangi bir düşman tarafından fark edilmeden bölümleri tamamlayabilirler. Oyuncu düşmanları öldürmeyi seçerse, diğer düşmanlar arkadaşlarının cesetlerini gördüklerinde uyarılır. Bunu önlemek için oyuncular cesetleri saklayabilir. Fisher ayrıca yakındaki ışıkları yok ederek stratejik olarak avantajlı bir karanlık ortam yaratabilir ve karanlıktaki düşmanları algılamak ve duvarların arkasını görmek için özelleştirilebilir gece görüşü ve sonar gözlükleri ile donatılmıştır. Ayrıca düşmanları gözetleyebilen, dikkati dağıtabilen, elektrik şoku verebilen ve düşmanları öldürmek için kendi kendini yok edebilen kompakt bir gözetleme uçağı olan Tri-Rotor'a sahiptir.
Oyuncular, düşmanları ortadan kaldırmak için aletler ve silahlar kullanarak daha agresif bir oyun oynayabilirler. Katlarda gezinmek için çıkıntılar ve çelik halatlar gibi çevresel nesnelerle etkileşime girebilirler. Conviction'ın Mark & Execute sistemi, oyuncuların birkaç hedefi işaretlemesine olanak tanıyan iyileştirmeler ve eklemelerle Blacklist'e geri döndü.
Oyunda, kahramanı takip eden ve arkadaşlarını uyaran çeşitli düşmanlarla (askerler ve köpekler dahil) karşılaşılır. Oyuncular onları öldürme, dokunmadan bırakma veya etkisiz hale getirme seçeneğine sahiptir ve oyun, seçimlerini üç kategoriden birinde sınıflandırır: Ghost (gizli oyun), Panther (gizli, agresif oyun) ve Assault (agresif oyun).
Oyun, hedefleri sorgulamayı (veya işkence etmeyi) içeren sorgulama dizilerine sahip olsa da, Conviction'ın etkileşimli işkence sahnelerini içermez. Oyuncular, sorgulamadan sonra hedeflerini koruma veya öldürme konusunda hâlâ karar verebilirler.
Bir görevden önce Fisher, oyuncuların düşman konumlarını görmelerine ve saldırıları ve yolları planlamalarına olanak tanıyan stratejik görev arayüzünü konuşlandırabilir. Oyuncular arayüzü çok oyunculu modlara ve görevlere erişmek için de kullanabilirler.
Oyuncular hedefleri öldürdüklerinde (veya kaçındıklarında) ve hedefleri tamamladıklarında, silah satın almak (veya iyileştirmek) ve Paladin hava gemisini ve Sam'in giysisini ve ekipmanını yükseltmek için "Hayalet Puanları" adlı deneyim puanları ve para verilir. Kazanılan deneyim, zorluk seviyesine ve oyunun nasıl oynandığına bağlıdır; gizlilik ne kadar büyükse, ödül de o kadar büyük olur.
Blacklist, Xbox 360'ın Kinect çevre birimiyle ses entegrasyonu dahil olmak üzere, oyuncuların düşmanlara saldırmadan önce dikkatlerini dağıtmasına veya hava saldırısı başlatmasına olanak tanıyan platforma özgü özelliklere sahiptir. Wii U versiyonunda, Gamepad kontrol cihazının dokunmatik ekranı, kahramanın kola monte bilgisayarından (OPSAT) gadget'lara ve diğer özelliklere erişen ve Killing in Motion kullanırken düşmanları termal görüşle vurgulamak için ekran ve hareket kontrollerini birleştiren bir arayüzdür.
Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist Multiplayer Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Pandora Tomorrow'da tanıtılan "Spies vs. Mercs" rekabetçi modu yine Blacklist'te yer alır. Asimetrik bir çok oyunculu mod, iki takımı (farklı araçlarla, casus veya paralı asker olarak oynayan) karşı karşıya getirir. Casuslar, üçüncü şahıs bakış açısıyla, sis bombaları ve flaş bombalarıyla donatılmıştır ve paralı askerler tarafından yoğun bir şekilde korunan bilgisayar istasyonlarını hacklemekle görevlidir.
Casuslar ayrıca çatılara tırmanabildikleri, havalandırma deliklerinin içine saklanabildikleri ve çıkıntılara tırmanabildikleri için daha çok yönlü hareketlere sahiptir. Paralı askerler, birinci şahıs olarak, düşmanları gizlice öldürememelerine veya çok hızlı hareket edememelerine rağmen, ölümcül ve daha uzun menzilli silahlara erişebilirler.
Blacklist'in ayrıca, her göreve Paladin mürettebatıyla konuşarak erişilebilen bir co-op çok oyunculu modu vardır. Mürettebat üyeleri, bunları tamamlamak için çeşitli görevler ve gereksinimler sunar ve oyuncular, Fisher veya meslektaşı Briggs olarak oynar; her ikisi de aynı yeteneklere sahiptir. Mark & Execute sistemi, co-op modda biraz farklı çalışır, kask takan düşmanlar öldürülmeden önce her iki oyuncunun da onları işaretlemesini gerektirir.
Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist Karakterler
Blacklist yine eski bir Third Echelon Splinter Cell olan ve şimdi yeni kurulan Fourth Echelon'un casus şefi ve komutanı olan Sam Fisher'ı (Eric Johnson) içerir.
Oyun ayrıca Fisher'ın eski müttefiki Anna "Grim" Grímsdóttir'in (Kate Drummond) ve Isaac Briggs (Dwain Murphy) ve Charlie Cole (David Reale) gibi yeni karakterlerin dönüşünü de içerir.
Victor Coste (Howard Siegel), Patricia Caldwell (Mimi Kuzyk) ve Andriy Kobin (Elias Toufexis) dahil olmak üzere Conviction'dan birkaç yardımcı karakter ve Sarah Fisher (Victoria Sanchez) ile etkileşimli telefon görüşmeleri yeniden ortaya çıkıyor.
Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist Hikayesi
Third Echelon dağıldıktan iki yıl sonra Sam Fisher, arkadaşı Victor Coste tarafından yönetilen özel bir askeri şirket olan Paladin 9 Security'de işe başlar. Guam'daki bir USAF üssüne atanırken, teröristler tesise saldırır, komutanını infaz eder ve yüzlerce askeri öldürürken Coste'u ağır şekilde yaralar. Mühendisler olarak bilinen bir grup, saldırının sorumluluğunu alenen üstlenir ve yurtdışında konuşlandırılan birliklerini geri çağırana kadar Amerika Birleşik Devletleri'ne bir dizi haftalık "Kara Liste" saldırısı düzenleyeceğini duyurur.
ABD Başkanı Caldwell, Sam ve meslektaşlarını - teknoloji uzmanı Charlie Cole, CIA ajanı Isaac Briggs ve teknik analist Anna Grímsdóttir'i yeni kurulan Dördüncü Echelon'a atar.
Dördüncü Echelon, Sam'in Bingazi'deki faaliyetinin eski bir hedefi olan silah tüccarı Andriy Kobin'e Guam saldırısında kullanılan silahların izini sürer. Onun aracılığıyla grup, alıcılarını Irak'a kadar takip eder ve bunun üzerine Sam, Mühendislerin liderinin eski bir MI6 ajanı olan Majid Sadiq (Carlo Rota) olduğunu öğrenir. Bir Kara Liste saldırısının Chicago'yu hedef aldığını öğrenen Sam, saldırı alanına sızar ve biyolojik bir toksinin şehrin su kaynağına salınmasını engeller. Dördüncü Echelon, tedarikçinin İran'a bağlı paralı asker komisyoncusu Reza Nouri'ye (Sam Kalilieh) kadar izini sürer.
Nouri, Dördüncü Echelon'u Mühendisleri İranlı bir ekip olarak ilişkilendiren kanıtlar bulmaya yönlendiren bilgileri isteyerek sağlar. Bununla birlikte, Sam, Tahran'daki Kudüs Gücü karargahından bunu desteklemek için daha fazla kanıt ararken, İranlılar ile ABD arasındaki gerilimi artırmak için Mühendislerin yanlışlıkla saldırılara İran'ı dahil ettiğini fark eder.
Philadelphia'daki başka bir saldırıyı başarıyla durdurup Mühendisleri saldırılarını günde bire çıkarmaya zorlayan Sam ve Briggs, Guantanamo Körfezi gözaltı kamplarına giderler.
Sadiq, Dördüncü Kademe'ye saldırmak için gruplar gönderip Mühendislerin kaçırılan bir tankeri kullanarak Sabine Geçidi LNG terminaline saldırmasına izin verdiğinde Sam, Paladin'i korumak zorunda kalır. Paladin'i savunduktan ve terminaldeki yangınla mücadele ettikten sonra Sam, saldırıların ABD başkanını hükümetin sürekliliği prosedürlerini başlatmaya zorlamayı amaçladığını öğrenir.
Sadiq'in uyuyan ajanları tesisin ve Savunma Bakanı da dahil olmak üzere personelinin kontrolünü ele geçirirken, Caldwell'in emirlerine karşı Dördüncü Echelon sığınağa sızar. Sekreter işkenceye yenik düşmeden ve dosyaları Sadiq'e aktarma taleplerine boyun eğmeden önce, Briggs onu öldürür, ancak birkaç kişiyle birlikte canlı kalkan olarak hemen rehin alınır. Rehine kılığına giren Sam, Paladin'i kullanarak kaçmaya çalışan Sadiq'i bir kavgadan sonra etkisiz hale getirmeden önce, Delta Force keskin nişancılarının Sadiq'in adamlarını alt etmelerine yardım eder.
Sadiq, ölümünün Amerika Birleşik Devletleri'ni Mühendisleri destekleyen uluslarla savaşa sürükleyeceğini ve savaş suçlarından yargılanmasının ülkenin sırlarının sızdırılmasına yol açacağını iddia ederek çoktan kazanmış olmakla övünür. Sam, Caldwell'in Sadiq'in hapis cezasını ölümünü açıklayarak alenen gizlemesiyle onu tutuklamayı seçer. Kredi sonrası bir sahnede, Dördüncü Echelon faaliyetlerine devam ederken, Sadiq'i sorgulamaya hazırlanan Sam'e iyileşmiş bir Coste katılır.
Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist Co-Op Hikayesi
Ana olay örgüsüyle iç içe olan ortak görevler, Sam ve Briggs'in Keşmir'e sızmasıyla başlar. Mühendislerle bağlantılı bir grup kaçakçı bulan Sam ve Briggs, bir insansız hava aracı saldırısı sırasında kaçmadan önce onları Rus istihbarat teşkilatı Voron'a bağlayan istihbaratı keşfeder.
Bangalore'daki dost bir füze üssüne giden bir ipucunun ardından, Kızılderililerin ölü olduğunu ve Voron ajanlarının bir füzeden savaş başlığını çaldığını görürler. Füzeyi emniyete alan ve ajanların Cherski adında bir adam tarafından yönetildiğini öğrenen Sam ve Briggs, bina yıkılıp Hintli yetkililer geldiğinde kaçarlar. Cherski'nin kimliğinden habersiz olan Sam ve Briggs, onu Chittagong'daki bir Voron üssüne kadar takip eder ve onu yakındaki bir apartman dairesinde yaşarken bulur. Cherski'nin panik odasını geçerler ve iki kişi bulurlar; Hangisinin Cherski olduğundan emin olamayınca ikisini de sorgulamaya başlarlar ve Rusya'da gizli bir üs olduğunu öğrenirler.
Sam ve Briggs terk edilmiş bir naukograd'a ulaşırlar, bir insansız hava aracı saldırısından sağ kurtulurlar ve hayati önem taşıyan Voron bilgilerini içeren bir OpSat (Dördüncü Kademe operatörleri tarafından kullanılan uydu yukarı bağlantı cihazı) içerdiği söylenen güvenli bir tıbbi tesis bulurlar. Adamı kurtaran Sam ve Briggs, üs kendi kendini yok ederken kıl payı kurtulur ve hastayı Paladin'e geri götürür. Grim, onu Mikhail "Kestrel" Loskov olarak tanımlar ve Kobin, bir geçmişleri olduğunu belirterek kimliğini doğrular. Sam (Kestrel'in kurşun yarasının onu komaya sokup sokmadığını soran) Kobin'i sorguladığında, Kobin'e Kestrel'in nasıl etkisiz hale getirildiğini kimsenin söylemediğini not eder.
Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist Geliştirme Süreci
Ubisoft Montreal'in başarısı şirkete Kanada'daki genişlemesini sürdürmesi için ilham verdi ve yeni bir stüdyo olan Ubisoft Toronto 6 Temmuz 2009'da duyuruldu. Jade Raymond başkanlığındaki stüdyo, AAA video oyunlarının ve fikri mülkiyetin yaratılmasına odaklandı. Adsız bir projeyle paralel olarak geliştirilmekte olan Splinter Cell serisinin yeni bir bölümü üzerinde çalıştı ve Toronto ekibi, Ubisoft Montreal'in çekirdek Conviction ekibinden oluşuyordu.
Conviction üzerinde çalışmış olan Maxime Béland, oyunun kreatif direktörüydü ve Kasım 2010'da Raymond, stüdyosunun Splinter Cell 6'yı geliştirmekte olduğunu doğruladı. Ubisoft Toronto, Ubisoft Montreal'in yardımıyla oyunun lider geliştiricisiydi. Ubisoft Shanghai, oyunun co-op çok oyunculu modunu geliştirdi. Toronto stüdyosu, Ubisoft Shanghai tarafından geliştirilen Wii U sürümü ile oyunun Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 sürümlerine odaklandı.
Geliştirme ekibi, Conviction'ın incelemelerini ve özellik listelerini inceledi, "siyah-beyaz" gizlilik yaklaşımını bir kenara bırakmaya ve ayrıca Pandora Tomorrow'da tanıtılan Spies vs. Mercs modunu geri getirmeye karar verdi.
Ubisoft, Conviction'ın yeni özellikleri hakkında geri bildirim toplamak için Uplay aracılığıyla binlerce oyuncuya anketler gönderdi. Tekrarlanan oyunu teşvik etmek için ekip, uçak merkezini ve bir oyuncu menüsü olan stratejik görev arayüzünü tanıttı.
Ubisoft Toronto'nun kurucusu Jade Raymond'a göre seri, modern oyuncular için çok meşakkatli ve karmaşık hale geldi ve Assassin's Creed ve Far Cry gibi Ubisoft'un amiral gemisi serilerine göre popülaritesi azaldı. Geliştiriciler, oyun akıcılığını artırmak için kontrolleri yeniden çalışarak oyuncuların nesnelerin üzerinden otomatik olarak atlamasına ve basitleştirilmiş bir ortamdan geçmesine olanak tanıdı.
Blacklist'in geliştirilmesi sırasında ekip çeşitli zorluklarla karşılaştı. İlki, oyuncular için tatmin edici ve eğlenceli olan gizliliği yaratmaktı.
"Panter" oyun tarzını (agresif gizlilik) teşvik eden ekip, orijinal Tom Clancy's Splinter Cell (bir hatanın bir görevi iptal edebileceği) ve Conviction (gizliliğin sorunsuz bir şekilde savaşa dönüştüğü) öğelerini birleştirdi. Ekip, bu yaklaşımın oyuncuların elit, sessiz avcılar gibi hissetmelerine yardımcı olabileceğini düşündü.
Tom Clancy's Splinter Cell Blacklist Satış Sayıları
Ubisoft, Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist'in en az beş milyon kopya satacağını umuyordu. Oyun piyasaya çıktığı ilk hafta İngiltere perakende yazılım satış tablosunda Saints Row IV'ün ardından iki numaradan giriş yaptı.
Ağustos'un Amerika Birleşik Devletleri'nde en çok satan dördüncü oyunuydu.
16 Ekim 2013'te Ubisoft, Blacklist'in satış beklentilerini karşılayamadığını duyurdu ve 13 Kasım'da oyunun dünya çapında iki milyon kopya sattığını duyurdu.
Diğer tüm Tom Clancy's Splinter Cell oyunlarına aşağıdan ulaşabilirsiniz: