Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory
Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory, Ubisoft Montreal ve Ubisoft Milan tarafından geliştirilen ve Mart 2005'te Xbox, PlayStation 2 (PS2), GameCube ve Microsoft Windows için piyasaya sürülen bir gizlilik oyunudur. Nintendo DS, mobil ve N-Gage için elde taşınan versiyonlar da piyasaya sürüldü. Bir Game Boy Advance bağlantı noktası planlandı ancak daha sonra iptal edildi.
Chaos Theory, yazar Tom Clancy tarafından desteklenen Splinter Cell serisinin üçüncü oyunudur. Franchise'daki önceki hikayelerde olduğu gibi, Chaos Theory, NSA içinde "Third Echelon" adlı bir gizli operasyon şubesi için çalışan bir ajan olan Sam Fisher'ın faaliyetlerini anlatır. Oyun, öncekilerden çok daha koyu bir tona sahiptir, daha fazla dövüş ve Fisher'ın sorguladığı insanları sadece nakavt etmek yerine öldürme seçeneği sunar.
Aktör Michael Ironside, Fisher rolünü tekrarladı. Don Jordan orijinal oyundan Third Echelon yönetmeni Irving Lambert'i seslendirmek için geri döndü ve Claudia Besso, Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow'da bilgisayar korsanı ve analist Anna Grímsdóttir olarak geri döndü ve her ikisinin de yerini sırasıyla Dennis Haysbert ve Adriana Anderson aldı.
Chaos Theory, piyasaya sürülmesinden sonraki bir ay içinde tüm platformlarda 2,5 milyon birim satarak ticari bir başarı elde etti. Oyunun Xbox ve PC sürümleri büyük beğeni topladı; GameCube ve PlayStation 2 sürümleri de genel olarak olumlu eleştiriler aldı. Resmi Xbox Magazine, güçlü oynanışı ve gerçeğe yakın grafikleri nedeniyle Xbox'ı "Yılın Oyunu" (2005) olarak adlandırdı.
20 Aralık 2010'da piyasaya sürülen PlayStation 3 için Splinter Cell Trilogy'nin bir parçası olarak serinin ilk iki oyunuyla birlikte yeniden düzenlenmiş bir HD sürümü paketlendi.
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory Oynanışı - Nasıl Oynanır?
Oyun, serinin temel oynanışında önemli değişiklikler ve iyileştirmeler içerir. Chaos Theory aynı zamanda Splinter Cell serisinde ragdoll fiziğini kullanan ilk oyundur.
Chaos Theory, rafine gizlilik mekaniklerine sahiptir. Oyun, standart ışık çubuğuna ek olarak, Sam'in gürültüsünü ve ortamın ortam gürültüsünü ölçen bir işitsel monitöre de sahiptir. Sam'in çevresinden daha az gürültü yapması önemlidir; aksi takdirde düşman muhafızları onu duyacaktır.
AI tespiti de değiştirilen özellikler arasındadır. Sam, eski oyunlarda bir alandan ayrıldıktan sonra, oyun, iyi aydınlatılmış bir noktada tüm bilinçsiz veya ölü bedenler için önceki alanı tarardı. Chaos Theory'de, bir alarmı tetiklemek için cesetler devriye gezen bir güvenlik görevlisi veya güvenlik kamerası tarafından keşfedilmelidir. Bu, oyuncuların cesetleri açıkta bırakmasını sağlar ve oyuncu tüm NPC'leri ortadan kaldırdığı ve tüm kameraları devre dışı bıraktığı sürece hiçbir alarm tetiklenmez.
Düşmanlar tarafından tespit edilmek yine de alarmları tetikler ve alarmlar yine düşmanların daha tetikte ve savaşa hazır hale gelmesine neden olur. Ancak, çok fazla alarmın tetiklenmesi artık oyunun otomatik olarak sona ermesine neden olmaz. Sivilleri veya dost askerleri öldürmek bile Fisher'ın görevde başarısız olmasına neden olmayabilir, ancak bunu yapmak en azından Fisher'ın amiri tarafından ciddi şekilde cezalandırılmasına ve görev puanına önemli ölçüde mal olmasına ve ayrıca telefonun dinlenmesi gibi bazı görev hedeflerinin iptal edilmesine neden olur.
Chaos Theory, Sam'in yakın dövüş yeteneklerine bir savaş bıçağı ekler. Sam bıçağı, bir sorgulama sırasında bir düşmanı tehdit etmek, yakın mesafeli çatışmada bir düşmanı öldürmek veya gizli operasyonlarına yardımcı olmak için jeneratörlerdeki gaz tanklarını delmek gibi birçok şekilde kullanabilir. Ayrıca, yakın dövüş saldırılarını kullanırken Sam'in hangi yönden saldırdığı artık önemli değildir.
Sam ayrıca bir sorgulamayı sonlandırırken ve yakın mesafeli saldırılarında öldürücü veya öldürücü olmayan güç kullanabilir. Sam'in baş aşağı asılıyken ateş etme yeteneğine ek olarak (Pandora Tomorrow'da tanıtıldı), artık altındaki düşmanları boğabilir veya boyunlarını kırabilir. Ayrıca bir çıkıntıdan sarkarken insanları parmaklıkların üzerinden çekebilir ve cesetleri uçurumlardan veya parmaklıkların üzerinden, hatta diğer korumaların üzerine atabilir.
Fisher, üç farklı ekipman "kitinden" birini seçebilir. Redding'in önerilen kiti, bir assault kiti ve bir stealth kiti vardır. Redding'in Tavsiyesi, Sam'e mühimmat ve ölümcül olmayan silahlar arasında eşit bir denge sağlar. Assault, ölümcül olmayan silahlar pahasına daha fazla cephane sağlarken, Stealth kiti kaba kuvvet, ölümcül silahlar ve yedek şarjörler pahasına daha fazla ölümcül olmayan silah içerir. Hedefin ölüme neden olmamak olduğu görevlerde, oyuncu Assault seçeneğini belirleyemez.
Fisher ışıkları, güvenlik kameralarını ve daha fazlasını devre dışı bırakabilir. Cihaz devre dışı bırakılamazsa, bilgisayar kulelerine saldırırken mavi ölüm ekranına neden olmak gibi geçici olarak arızalanacaktır. Fisher, hedeflediği elektronik cihazı başarıyla devre dışı bıraktığında, tabancada yeşil bir ışık yanar; ıskalarsa kırmızı ışık yanar. Her iki durumda da Fisher, OCP'nin yeniden şarj olmasını ve tekrar kullanıma hazır olmasını beklemelidir.
SC-20K, geri tepmeyi azaltan ve isabetliliği artıran bir ön kabza, ölümcül olmayan silahları ateşleyen bir fırlatıcı, yakın mesafeden atış yapmak için namlu altı av tüfeği eklentisi ve uzun menzilli atışlar için bir prototip 20 mm keskin nişancı eklentisi gibi birçok yeni eklentiyle geri dönmüştür.
Yapışkan Kamera, Yapışkan Şoklayıcı, Airfoil ve Gaz Bombası gibi çok çeşitli öldürücü olmayan silahlar SC-20K fırlatıcıdan ateşlenebilir. Yapışkan Kamera, çekildiği alanın görüntüsünü ortaya çıkarır. Ayrıca, düşmanları kendine çekecek bir tıklama sesi çıkarabilir ve yakın çevredeki düşmanları bilinçsiz hale getirecek bir CS gazı yayabilir. Önceki oyunların aksine, Sam artık birden fazla kamerayı aynı anda kullanabilir. CS gazı saldırısı kullanılarak veya düşman ateşi nedeniyle yok edilmemiş herhangi bir Yapışkan Kameraya geri dönebilir. Sticky Shocker, ateşlendiğinde hedefini şok edecek ve etkisiz hale getirecektir.
Bir su kütlesine vurulursa, şok edici sudaki tüm hedefleri etkisiz hale getirir. Airfoil Round, hedefi yere serecek içi boş bir metal halkadır. Bilinci yerinde olmayan bir düşmanın vurulması, önemli bir yükseklikten düşürülmesi veya ne kadar sığ olursa olsun suya düşürülmesi halinde yine de ölmesi mümkündür.
Fisher'ın ayrıca birden fazla el bombası türü vardır. Düşmanları bilinçsizce yere seren bir CS gazı bulutu yayan bir gaz bombası, Fisher'a saklanabileceği bir duman bulutu sağlayan bir sis bombası, yakınındaki tüm düşmanları geçici olarak kör ve sağır eden flaş patlaması ve patlama yarıçapı içindeki herhangi bir düşmanı öldürecek ve nesneleri her yöne uçuracak parçalanma bombası.
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory Oynanışı - Multiplayer
Chaos Theory, rekabetçi ve co-op çok oyunculu özelliklere sahiptir. Co-op mod, iki ajanın tek oyunculu hikayeye paralel yeni 7 özel görevle gelir. Co-op hikayesi yalnızca Ajan Bir ve Ajan İki olarak bilinen, eğitimdeki iki Splinter Cell'in hikayesini takip eder. NSA'nın Shadownet bölümünün, yeterince eğitilmemiş ajanlar da dahil olmak üzere ek kaynaklar konuşlandırmasını gerektiren bir dünya krizi meydana geldiğinde eğitimleri kesintiye uğrar.
Görevler, iki yeni ajan için ateşli bir sınava dönüşür. Oyuncular tek başına çalışabilse de, seviye tasarımı ekip çalışmasını teşvik edecek şekildedir.
Splinter Cell Chaos Theory VS modunda oyuna iki ek oynanış modu eklenmiştir. Yeni oyun modları, seviye boyunca yerleştirilmiş diskleri yakalayan ve ardından diskleri çıkarma noktalarına geri getiren casuslardan oluşan disk avını içerir. Diğer oyun modu, karşı takımdaki casusları veya paralı askerleri öldürmekten oluşan ölüm maçıdır.
Spy vs. Mercenary oyun modu, Pandora Tomorrow'dan birçok iyileştirmeyle geri dönmüştür. Bunlar arasında her iki ekip için yeni araçlar, casus ekibi için co-op hareketler ve paralı askerler için iyileştirilmiş yakın mesafeli dövüşler yer alır. Casuslar öldürücü olmayan silahlarla donanmıştır ve gizlilik, beceri ve aletlere güvenirler. Casuslar, paralı askerleri yalnızca boyunlarını kırarak ve bir çıkıntıdan sarkıtıp aşağı çekerek öldürebilir. Casusların araçları da genellikle diğer casusları etkilemez. Paralı askerler, SHADOWNET casuslarının ağır silahlı düşmanlarıdır.
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory Hikayesi
Haziran 2007'de, Japonya'nın Bilgi Öz Savunma Gücü (I-SDF) oluşturması nedeniyle Çin, Kuzey Kore, Güney Kore ve Japonya arasındaki gerilim yükselir. Bunu 2. Dünya Savaşı sonrası Anayasasının 9. maddesinin ihlali olarak değerlendiren ve ülkelerine yönelik bilgi savaşı saldırılarından I-SDF'yi sorumlu tutan Çin ve Kuzey Kore kuvvetleri, Japon gemilerine karşı Sarı Deniz'de bir abluka oluşturur. Japonya, Amerika Birleşik Devletleri'nin bir müttefiki ve buna bağlı olarak NSA'nın Üçüncü Echelon'u olduğundan, ABD Donanması gelişmiş bir savaş gemisi olan USS Clarence E. Walsh'u (CG-80) Sarı Deniz'e gönderir. Kore geri adım atar.
Sam Fisher, Salvadorlu devrimci Hugo Lacerda liderliğindeki Perulu bir ayrılıkçı grup tarafından yakalanan Amerikalı bilgisayar programcısı Bruce Morgenholt'u bulması için Peru'nun Talara sahilindeki bir deniz fenerine gönderilir. Morgenholt, Fisher'ın 2005 yılında suikast düzenlediği Phillip Masse tarafından geliştirilen son derece gelişmiş silahlı algoritmalar olan "Masse Çekirdeklerini" deşifre etmek için çalışır. Fisher, çekirdeklerin yanlış ellere geçmemesini sağlamakla görevlendirilir.
Fisher, Lacerda'nın gemisine biner ve onu öldürür. Bilinmeyen taraflar, algoritmaları Japonya ve Doğu Sahili'ni karartmak için kullanır. I-SDF'den Amiral Otomo, Third Echelon'u muhtemelen Kuzey Kore ve Çin'in sorumlu olduğu konusunda uyarır.
Panama'da keşfedilen bir ipucunun ardından Fisher, Morgenholt ile çalışan Abrahim Zherkezhi'yi araştırmak için New York'a gider. Eski arkadaşı Douglas Shetland'ın sahibi olduğu ABD merkezli özel bir askeri şirket olan Displace International'ın Zherkezhi'yi koruduğunu öğrenir. Fisher, Displace ofislerine zorla girer ve Zherkezhi'yi Hokkaido'ya yerleştiren Bosnalı silah tedarikçisi ve savaş suçlusu Milan Nedich'i öğrenir. Orada Fisher, Nedich'in temiz olduğunu iddia eden Shetland ile buluşur. Fisher, Zherkezhi'nin tutulduğu sığınağa sızar, Nedich'i öldürür ve Shetland'ın Zherkezhi'yi öldürmesine tanık olur. Shetland kaçar ve yeraltına iner.
Clarence E. Walsh 4 Temmuz 2007'de Kuzey Kore gemisavar füzesi tarafından batırılıp Kuzey Kore, Güney Kore ve ABD'yi savaşın eşiğine getirdiğinde ABD'nin güç gösterisi geri teper. Kuzey Kore, füzenin kasıtsız olarak fırlatıldığını iddia ettiği için, nedeni belirlemek için Fisher onu ateşleyen füze bataryasına gönderilir.
Fisher, Kuzey Kore'nin doğruyu söylediğini keşfeder, ancak ülke aniden Güney Kore'ye tam ölçekli bir işgal başlatır. Fisher, Seul'e gider ve savaşı Displace International'ın düzenlediğini öğrenir. Displace, Zherkezhi'den kazanılan Masse Çekirdeklerini Kuzey Kore'nin füze sistemlerini kaçırmak ve Clarence E. Walsh'u batırmak için ABD'yi Shetland'ın kâr sağlayabileceği bir savaşa çekmek için kullanır.
Üçüncü Echelon, Fisher'ı Tokyo'daki bir hamama, Shetland ile I-SDF olduğu ortaya çıkan bilinmeyen suç ortakları arasındaki bir toplantıyı gözetlemesi için gönderir. Toplantıda I-SDF, Shetland'a ihanet eder ve Shetland'ın askerleri ile I-SDF birlikleri arasında bir çatışma çıkar; Kaosun ortasında Fisher, Shetland'ı çatıya kadar takip eder. Shetland'ın dostluklarını ABD'ye olan bağlılığına karşı test ettiği bir soğukluğun ardından Fisher, Shetland'ı öldürür.
Shetland'ın ölümünün ardından ve ondan Masse Kernels'in bir kopyasını alan Otomo, Japonya'yı İmparatorluk yönetimine geri döndürmeye çalışır; algoritmaları bir Japon şehrine Kuzey Kore nükleer füzesi fırlatmak için kullanmakla tehdit ederek Japon hükümet yetkililerine ve üst düzey JSDF görevlilerine şantaj yapar. Çin, Kuzey Kore'yi ve ABD de Japonya'yı destekleyeceğinden, olay muhtemelen III. Dünya Savaşı'nı ateşleyecektir. Otomo'nun sadık I-SDF askerleri, saldıran JSDF askerlerini püskürtmeyi başarsa da Fisher, I-SDF karargahının en alt seviyelerine sızar ve Otomo'nun planlarını durdurur.
Fisher Otomo'nun hayatını kurtarır ve onu yakalar. Otomo, Birleşmiş Milletler'de yargılanır ve tüm Kore krizinin tüm sorumluluğunu alarak bölgeye istikrar getirir.
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory Geliştirilme Süreci
Chaos Theory'deki grafikler, normal haritalama, HDR aydınlatma ve paralaks haritalamanın eklenmesi dahil olmak üzere çeşitli iyileştirmeler içerir. Oyunun 10 milyon dolarlık bir geliştirme bütçesi ve 10 milyon dolarlık bir pazarlama bütçesi vardır.
Bu oyun Kuzey Kore ile Güney Kore arasındaki bir savaşı tasvir ettiği için Güney Kore'de 2007 yılına kadar yasaklanmıştır.
Sınırlı Koleksiyoncu Sürümü
Sınırlı Koleksiyoncu Sürümü PC, PS2, Xbox ve GameCube için mevcuttu. Her sürüm bir koleksiyon kutusunda paketlenmiştir ve PC, PS2 ve Xbox sürümleri, ekstra bir diskte aşağıdaki bonus özellikleri içerir:
- Özel G4 "Yapım" Videosu
- Chaos Theory film müziğinden resmi bir müzik
- Geliştirme ekibi video günlükleri
- Penny Arcade Casus Eğitim Kılavuzu (Xbox sürümüne dahil değildir)
- Mega 64 videolar
PC sürümü ayrıca, başlangıçta yalnızca Xbox Live'da indirilebilen Kola Cell, Vselka Infiltrasyon ve Vselka Submarine görevlerini eklemek için orijinal Splinter Cell için sürüm 1.3 yamasını içerir.
İlk sürüm, yüklenmeyen ve Ubisoft'tan ayrı olarak talep edilmesi gereken bozuk bir yama içeriyordu, ardından yamayı içeren bir CD-R göndereceklerdi.
Bonus disk, Ubisoft.com ile e-posta yoluyla iletişime geçilerek GameCube sürümü ile de edinilebilir. Xbox sürümü ayrıca orijinal Splinter Cell'in PC sürümüne kurulabilen disk 2'de XBL görevlerini içerir.
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory Müzikleri
Chaos Theory – The Soundtrack to Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory, Brezilyalı elektronik müzik sanatçısı Amon Tobin'in beşinci albümüdür. 25 Ocak 2005'te Ninja Tune tarafından yayınlandı. Yeni ufuklar açan besteci Jesper Kyd ayrıca oyunun sinematiklerinin müziklerini yapması için işe alındı.
Albüm, Tobin'in oyun için yazdığı şarkılardan oluşur. Ubisoft, Tobin'in çalışmasından o kadar memnun kaldı ki, albümü asıl oyundan birkaç ay önce yayınlamaya karar verdiler. Oyun içi müziklerin çoğu, farklı dizilerin bir araya getirilmesiyle üretildiğinden, oyun içi müzik dizileri resmi film müziğine benzer ancak aynı değildir. Bu albüm, Tobin'in vinil kayıtlardan örnek toplamaktan örneklerini kaydetmeye geçişinin başlangıcını sergiledi.
Chaos Theory – Splinter Cell 3 Film Müziği'nin kaydı için Tobin, üyeleri Meksikalı besteci Nacho Mendez'den Japon flütçü Eiji Miyake'ye kadar uzanan bir canlı müzik grubu tuttu. CD'nin notlarında Tobin, Mendez, Eiji ve Modugno kardeşlerin albüm üzerinde çalışmasının "gerçekten özel bir oturum" olduğunu belirtti. Tobin, bir sonraki 2007 albümü Foley Room'da saha kayıtlarını kullanarak örneklerinin kullanımını daha kapsamlı bir şekilde keşfedecekti.
Diğer tüm Tom Clancy's Splinter Cell oyunlarına aşağıdan ulaşabilirsiniz: